OLEJ NA ŚWIECY! POMOCY! ESSI 95 1.6 16V

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Są to otwory do przymocowania uchwytów do przewodów WN , żeby nie leżały luzem na pokrywie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

pokrywa rozrzadu ejst na dwóch dziesiątkach przód tył, zdjąć ją to 10 sekund :) ale wydaje mi się że w bedziesz miał problem ze zdjęciem pokrywy przez linkę gazu i przepustnicę. być może trzeba będzie zdemontować przepustnicę z kolektora.
gustowny

Post autor: gustowny »

dziękuję bardzo za pomoc:)pozdrawiam
gustowny

Post autor: gustowny »

Witam ponownie Panowie. Przyznam, ze nie dobrałem sie jeszcze do uszczelki, chciałem się upewnić, czy przypadkiem któraś ze śrub od pokrywy nie jest poluzniona i rzeczywiscie kilka srub bylo lekko luznych, dokrecilem z umiarem i narazie obserwuje. Jesli nadal będzie leciało na 100% wymieniam. Dziś dobrałem się do świec, sprawdziłem szczelinomierzem przerwe i ku mojemu zdziwieniu zamiast ksiązkowej wartosci 1.3mm miałem kolejno 0.65mm; 0.75mm:0,75mm; 0,85mm !!! coz? zmieniłem odstęp na własciwy, poki co nie zauwazyłem jakiejś rażacej różnicy w pracy silnika. Zastanawia mnie jeszcze jedno, producent zakłada stsosowanie świec MOTORCRAFT AYRF 22P, tymczasem u mnie są MOTORCRAFT PLATINUM AYFS 22PP :/ Nie bardzo wiem co o tym myślec.W sieci znalazłem, zę to sa świece dedykowane do Pumy 1.7 16V.

http://ford.sklep.pl/pl,product,321211, ... ,22pp.html

Co Panowie o tym myślicie? W załaczeniu zdjęcia świecy. Pozdrawiam
Załączniki
20090622170.jpg
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

gustowny pisze:ku mojemu zdziwieniu zamiast ksiązkowej wartosci 1.3mm
Jeśli masz silnik 1,6 - 16V to tak.
Nie wiem jaki masz bo w opisie tego nie zaznaczyłeś .
Przecież chyba nie myślisz , że te swiece , które masz w silniku to te same co fabryka założyla.
ktoś miał takie i takie powkręcał.
Kup sobie NGK i wyjdziesz na tym lepiej niź na Motorcraftach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gustowny

Post autor: gustowny »

takie swiece mi zalozyli mechanicy jak sprowadzilem auto, wymienialem wtedy rozrzad,plyny,swiecie,filytry itp. moje autko to ESSI 95 1.6 16V. Przy okazji dodam w opisie:)dzieki za szybka odpowiedz:)
Jurek gdzie znajdje sie zawor odpowietrzania skrzyni korbowej?czytalem jeden post z Twoim udzialem. Dzis ogladalem filtr powietrza,filtr ok,ale pod filtrem dosc spora plama oleju:/ gabka sparciała, wymienilem na nową,ale mysle wg Twoich sugestii powinienem przeczyscic w/w zawor.pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zawór masz na końcu głowicy - blisko obudowy sprzegla - w samym niemal narożniku - dochodzi do niego wężyk gumowy o zewnętrznej średnicy ok 15 mm - weżyk od razu zakręca pod termostat.
Oczywiście - lewa strona strona silnika czyli od przodka woza :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gustowny

Post autor: gustowny »

dzieki Jurek!Jak zwykle moge na Ciebie liczyc:)zaraz klikam "pomógl":)
griby

Post autor: griby »

witam,
podłączam się pod temat bo objawy u mnie identyczne tzn w lewej świecy narzygane olejem.
wczoraj wróciłem znad morza i w drodze przestał palić na jeden cylinder. początkowo tylko na LPG a na benzynie było OK. po jakiś 200 km (jechałem na przemian benzyna/gaz) to samo i na benzynie. wymieniłem świece. to samo, choć ciut lepiej. na gazie słuchać tez strzały przy nagłym dodaniu gazu. iskra jest. kable też OK. mój teściu mówi, że może zawory albo coś z tłokiem. jak to sprawdzić? odkręcić głowicę?
czy może mieć to związek z tym olejem na świecy?
pomóżcie Dobrzy Ludzie :cry:
Blazey

Post autor: Blazey »

Zmierzyć kompresję? Sprawdzić przewody w.n.?
Olej to izolator.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

czuje, ze zaworki podparte - glowica do remontu
griby

Post autor: griby »

witam ponownie,

okazało sie, że winny jest przewod zapłonowy - szukając który gar nie pali po kolei odpinałem wtryski od LPG (tu nie kopie prąd ;) )
okazało się, ze nie pali ten najbliżej cewki.

ponieważ świece zostaly wymienione sprawdziłem kabel jak radził Blazey, wziałem jakiś stary przewód, podoginałem kontakty coby pasował do mojego i szok, chodzi jak pszczółka. szok dlatego, że te kable były niedawno wymieniane i że poszedł ten najkrótszy.
dzisiaj zamówilem sobie nowy komplet NGK.

dzięki za ospowiedź
pozdrawiam
Blazey

Post autor: Blazey »

Bo zaczyna się szukać od podstawowych spraw, a nie od razu czarnowidzi. Bo idąc tą drogą, to każda awaria kończyła by się remontem kapitalnym lub złomowaniem...
A wiadomo, że przy instalacji gazowej przewody i świece są bardziej narażone i trzeba o nie dbać.
A tak swoją drogą, to jakim straszliwym problemem okazuje się wywalona uszczelka pod pokrywą zaworów. Jej wymiana trwa krócej niż przeczytanie tego wątku.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Opis wymiany uszczelki w dziale---- OPISY NAPRAW I MODYFIKACJI

wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ODPOWIEDZ