OLEJ NA ŚWIECY! POMOCY! ESSI 95 1.6 16V
Moderator: Moderatorzy
Witam ponownie Panowie. Przyznam, ze nie dobrałem sie jeszcze do uszczelki, chciałem się upewnić, czy przypadkiem któraś ze śrub od pokrywy nie jest poluzniona i rzeczywiscie kilka srub bylo lekko luznych, dokrecilem z umiarem i narazie obserwuje. Jesli nadal będzie leciało na 100% wymieniam. Dziś dobrałem się do świec, sprawdziłem szczelinomierzem przerwe i ku mojemu zdziwieniu zamiast ksiązkowej wartosci 1.3mm miałem kolejno 0.65mm; 0.75mm:0,75mm; 0,85mm !!! coz? zmieniłem odstęp na własciwy, poki co nie zauwazyłem jakiejś rażacej różnicy w pracy silnika. Zastanawia mnie jeszcze jedno, producent zakłada stsosowanie świec MOTORCRAFT AYRF 22P, tymczasem u mnie są MOTORCRAFT PLATINUM AYFS 22PP
Nie bardzo wiem co o tym myślec.W sieci znalazłem, zę to sa świece dedykowane do Pumy 1.7 16V.
http://ford.sklep.pl/pl,product,321211, ... ,22pp.html
Co Panowie o tym myślicie? W załaczeniu zdjęcia świecy. Pozdrawiam

http://ford.sklep.pl/pl,product,321211, ... ,22pp.html
Co Panowie o tym myślicie? W załaczeniu zdjęcia świecy. Pozdrawiam
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli masz silnik 1,6 - 16V to tak.gustowny pisze:ku mojemu zdziwieniu zamiast ksiązkowej wartosci 1.3mm
Nie wiem jaki masz bo w opisie tego nie zaznaczyłeś .
Przecież chyba nie myślisz , że te swiece , które masz w silniku to te same co fabryka założyla.
ktoś miał takie i takie powkręcał.
Kup sobie NGK i wyjdziesz na tym lepiej niź na Motorcraftach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
takie swiece mi zalozyli mechanicy jak sprowadzilem auto, wymienialem wtedy rozrzad,plyny,swiecie,filytry itp. moje autko to ESSI 95 1.6 16V. Przy okazji dodam w opisie:)dzieki za szybka odpowiedz:)
Jurek gdzie znajdje sie zawor odpowietrzania skrzyni korbowej?czytalem jeden post z Twoim udzialem. Dzis ogladalem filtr powietrza,filtr ok,ale pod filtrem dosc spora plama oleju:/ gabka sparciała, wymienilem na nową,ale mysle wg Twoich sugestii powinienem przeczyscic w/w zawor.pozdrawiam!
Jurek gdzie znajdje sie zawor odpowietrzania skrzyni korbowej?czytalem jeden post z Twoim udzialem. Dzis ogladalem filtr powietrza,filtr ok,ale pod filtrem dosc spora plama oleju:/ gabka sparciała, wymienilem na nową,ale mysle wg Twoich sugestii powinienem przeczyscic w/w zawor.pozdrawiam!
witam,
podłączam się pod temat bo objawy u mnie identyczne tzn w lewej świecy narzygane olejem.
wczoraj wróciłem znad morza i w drodze przestał palić na jeden cylinder. początkowo tylko na LPG a na benzynie było OK. po jakiś 200 km (jechałem na przemian benzyna/gaz) to samo i na benzynie. wymieniłem świece. to samo, choć ciut lepiej. na gazie słuchać tez strzały przy nagłym dodaniu gazu. iskra jest. kable też OK. mój teściu mówi, że może zawory albo coś z tłokiem. jak to sprawdzić? odkręcić głowicę?
czy może mieć to związek z tym olejem na świecy?
pomóżcie Dobrzy Ludzie
podłączam się pod temat bo objawy u mnie identyczne tzn w lewej świecy narzygane olejem.
wczoraj wróciłem znad morza i w drodze przestał palić na jeden cylinder. początkowo tylko na LPG a na benzynie było OK. po jakiś 200 km (jechałem na przemian benzyna/gaz) to samo i na benzynie. wymieniłem świece. to samo, choć ciut lepiej. na gazie słuchać tez strzały przy nagłym dodaniu gazu. iskra jest. kable też OK. mój teściu mówi, że może zawory albo coś z tłokiem. jak to sprawdzić? odkręcić głowicę?
czy może mieć to związek z tym olejem na świecy?
pomóżcie Dobrzy Ludzie

witam ponownie,
okazało sie, że winny jest przewod zapłonowy - szukając który gar nie pali po kolei odpinałem wtryski od LPG (tu nie kopie prąd
)
okazało się, ze nie pali ten najbliżej cewki.
ponieważ świece zostaly wymienione sprawdziłem kabel jak radził Blazey, wziałem jakiś stary przewód, podoginałem kontakty coby pasował do mojego i szok, chodzi jak pszczółka. szok dlatego, że te kable były niedawno wymieniane i że poszedł ten najkrótszy.
dzisiaj zamówilem sobie nowy komplet NGK.
dzięki za ospowiedź
pozdrawiam
okazało sie, że winny jest przewod zapłonowy - szukając który gar nie pali po kolei odpinałem wtryski od LPG (tu nie kopie prąd

okazało się, ze nie pali ten najbliżej cewki.
ponieważ świece zostaly wymienione sprawdziłem kabel jak radził Blazey, wziałem jakiś stary przewód, podoginałem kontakty coby pasował do mojego i szok, chodzi jak pszczółka. szok dlatego, że te kable były niedawno wymieniane i że poszedł ten najkrótszy.
dzisiaj zamówilem sobie nowy komplet NGK.
dzięki za ospowiedź
pozdrawiam
Bo zaczyna się szukać od podstawowych spraw, a nie od razu czarnowidzi. Bo idąc tą drogą, to każda awaria kończyła by się remontem kapitalnym lub złomowaniem...
A wiadomo, że przy instalacji gazowej przewody i świece są bardziej narażone i trzeba o nie dbać.
A tak swoją drogą, to jakim straszliwym problemem okazuje się wywalona uszczelka pod pokrywą zaworów. Jej wymiana trwa krócej niż przeczytanie tego wątku.
A wiadomo, że przy instalacji gazowej przewody i świece są bardziej narażone i trzeba o nie dbać.
A tak swoją drogą, to jakim straszliwym problemem okazuje się wywalona uszczelka pod pokrywą zaworów. Jej wymiana trwa krócej niż przeczytanie tego wątku.
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
Opis wymiany uszczelki w dziale---- OPISY NAPRAW I MODYFIKACJI
wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 
