Jak poprawic spalanie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Vito pisze:Dziekuje wam za wszystkie rady.
po to jest to forum :grin: z tym przymulaniem to tak jak Cidzej napisał. Jeśli jest bardzo widoczne to możesz mieć np. przytkany katalizator. Jak nasze wypociny pomogą ci zmniejszyć spalanie to super. A jeśli nie to pamiętaj że możemy ci zaproponować wiele bardzo skutecznych sposobów na ZWIĘKSZENIE spalania :mrgreen: /pozdra
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr, zgodze się z Tobą w 100% :) ja na przykład wiem jak pozamieniać wtyczki od czujników żeby palił od 17L/100km w zwyż :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jeśli ktoś chce próbować zmniejszyć spalanie magnetyzerem (tzn wierzy w jego działanie :mrgreen: ) to znalazłem stronkę z tanimi magnetyzerami: http://www.xinxin.pl/magnetyzery.html#xt6
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja na przykład dość znacznie zredukowałem spalanie w momencie gdy siadła mi elektryka, nie było zapłonu i byłem ciągany :D
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

nie wiem czy w dobrym miejscu pytam ale zaryzykuję :D kiedy gwałtownie podniosę nogę z pedału gazu, zaczyna tracić prędkość (to jest raczej norma w samochodach :P) i zaczyna mi szarpać... wczesniej jeździłem 3ema róznymi golfami i nie zdarzało mi się to, czy to normalne? czy powinienem z tym zacząć walczyć?
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

marmo, to chyba znaczy że masz dobre spreżanie silnika(kompresje) :mrgreen:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

aha :D dzięki ;p jestem świeżym kierowcą i było to dla mnie nowe doznanie ^^
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

jamszoł pisze:jeśli samochód jest na wtrysku nie dojeżdzamy do skrzyżowań na " luzie " - dojeżdzamy na biegu bez dodawanie gazu w tedy silnik nie spala nic paliwa a na luzie niestety spala.
To znaczy że jak zaraz wjeżdżam na skrzyżowanie to spuszczam bieg na luz to pali a gdyby nie luz lecz na swoim biegu to nie spala ???? :shock: Ja zawsze puszczam na luz bo obroty spadają do 1000 obr. a jeśli na biegu to jest gdzieś 2000 , szkoda paliwa... Wiec jak to jest ??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego to jest recepta na zmniejszenie spalania dla samochodow benzynowych na wtrysku a ty masz Turbo Diesla :razz:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

no biegu silnik pracuje siłą rozpedu
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

cidzej pisze:kolego to jest recepta na zmniejszenie spalania dla samochodow benzynowych na wtrysku a ty masz Turbo Diesla :razz:
aha no sorry :oops: Nie potrzebnie pisałem ale to nic. Inni poczytają sobie ;-)
jinxxg

Post autor: jinxxg »

Wybaczcie, że odkopuję temat, ale spalanie jest zawsze aktualne więc może coś dodam:

Tak jak już poprzednicy napisali przyspieszac najlepiej oscylując blisko maksymalnego momentu obrotowego, jeśli jedziemy ze stałą prędkością to wydaję mi sie że lepiej jechac na obrotach minimalnych (1500 powiedzmy) - jeśli jest inaczej proszę mnie poprawic :)

Oczywista kwestia to sprawnosc techniczna auta, ale dochodzą tez do tego elementy eksploatacyjne - głównie filtr powietrza, świece. Zwalniac oczywiscie na biegu, można hamowac silnikiem. Ja osobiscie zazwyczaj oprócz hamulca redukuję też po kolei biegi - wierzę że przyczyni się to do mniejszego zużycia paliwa i klocków ;)

Wożenie niepotrzebnych gratów w samochodzie też nam spalania nie poprawia. Niby się tego nie odczuwa, ale w skali roku nawet kilka kilogramów robi różnicę.

Na zamkniętych przejazdach kolejowych, lub nawet na niektórych światłach można wyłączac silnik - teoretycznie przy uruchamianiu silnik bierze więcej paliwa, ale przy wyłączeniu na 10-20s zaczyna się zwracac.

Ostatnia sprawa - zużycie energii. Często łapię się na tym, że mam włączoną dmuchawę, mimo że temperatura jest idealna. Światła musimy miec włączone, ale klimatyzację lub radio czasem można wyłączyc.
ODPOWIEDZ