Jak poprawic spalanie.
Moderator: Moderatorzy
Jak poprawic spalanie.
Witajcie!
Z gory przepraszam za taki post:)) Wiem ze 2 posty ponizej jest temat "Ile pali essi", ale ja z innej beczki troche.
Moj Escort to: CLX 1.3 z 1994 roku. Problem w tym ze pali mi 10 l na 100 km. Uwazam (ze to troche za duzo jak na niego). Nogi nie mam ciezkiej, wiec go nie mecze. Dodam iz to spalanie jest w miescie (ale znow tak duzo i czesto w korkach nie stoje):)
Chcialem zapytac zatem co moge zrobic zeby ograniczyc jego spalanie...
Bardzo prosze o pomoc
Pozdrawiam
Z gory przepraszam za taki post:)) Wiem ze 2 posty ponizej jest temat "Ile pali essi", ale ja z innej beczki troche.
Moj Escort to: CLX 1.3 z 1994 roku. Problem w tym ze pali mi 10 l na 100 km. Uwazam (ze to troche za duzo jak na niego). Nogi nie mam ciezkiej, wiec go nie mecze. Dodam iz to spalanie jest w miescie (ale znow tak duzo i czesto w korkach nie stoje):)
Chcialem zapytac zatem co moge zrobic zeby ograniczyc jego spalanie...
Bardzo prosze o pomoc
Pozdrawiam
pozostawić w garażu
sprawdz sonde oraz zrób test kompa może jakiś czujnik padł
jak na forda to nawet średnio esinki są krwiopijcze z natury

sprawdz sonde oraz zrób test kompa może jakiś czujnik padł
jak na forda to nawet średnio esinki są krwiopijcze z natury

fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to teraz trochę teorii: żeby jeździć ekonomicznie należy wykorzystywać najefektywniejsze obroty silnika. tzn obroty gdzie moment obrotowy jest największy. w escortach z benzyną jest to trochę trudne bo wartości największe momentu osiągane są przy 4000-4500 obr/min (wyj. 1,6 16v, 1,3 - 3000, i 1,3CFI - 2500) dlatego przy normalnej eksploatacji optimum to 2500-3000 obr/min. Takie wartości są zresztą powszechnie uznawane w jednostkach benzynowych za "obroty ekonomiczne". ile w tym prawdy? nie wiem do końca bo robiłem mały test swojego 1,6 8v i trzymając 2000-2500 spalił mi więcej niż gdy jeździłem wykorzystując 2500-3500
ale same obroty to też nie wszystko ważne jest też jak obchodzisz się z pedałem gazu, tzn gwałtowne ruszania, ostre hamowania, piłowanie zimnego silnika, nie dopilnowanie stanu technicznego, złe ciśnienie w oponach i wiele wiele innych elementów wpływa na zwiększone zużycie Pb. (z oczywistych względów nawet nie wspomniałem o korkach
)
p.s. jazda w trasie z otwartymi szybami może zwiększyć zużycie nawet o 0.5 l/100km


p.s. jazda w trasie z otwartymi szybami może zwiększyć zużycie nawet o 0.5 l/100km

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Vito, sprawdz w jakim stanie jest filtr powietrza gdyz mocno brudny tez potrafi podniesc spalanie o jakies 0,5 l 
generalnie to mozna pokusic sie o jakies magnetyzery ... ale czy to gowno jest warte tych pieniedzy to nie wiem... sam nie probowalem nigdy ale z tego co czytalem w wielu artykulach to niby po przejechaniu ilus tam kilometrow (chyba okolo 3.000) faktycznie magnetyzery cos tam daja... no ale to znow temat dyskusyjny
z reszta, to spalanie nie jest zadnym zaskoczeniem... niestety escorty pala duzo a silniki 1.4 czasami nawet wiecej niz 1.6 ....

generalnie to mozna pokusic sie o jakies magnetyzery ... ale czy to gowno jest warte tych pieniedzy to nie wiem... sam nie probowalem nigdy ale z tego co czytalem w wielu artykulach to niby po przejechaniu ilus tam kilometrow (chyba okolo 3.000) faktycznie magnetyzery cos tam daja... no ale to znow temat dyskusyjny

z reszta, to spalanie nie jest zadnym zaskoczeniem... niestety escorty pala duzo a silniki 1.4 czasami nawet wiecej niz 1.6 ....
Spalanie - jak poprawic?
Witajcie Forumowicze!
Dziekuje wam za rady, oczywiscie kolejne mile widziane. Yagr co do obrotow, to wlasnie przy 2500 - 3000 zmieniam biegi. A co do korkow.. no to:) Vieczor - postaram sie dzis zrobic taki kompletny reset komputera (wedlug opisu z forum). Co do filtra powietrza, to wymieniany byl niedawno... ale sprawdze dzis jeszcze raz.
Pozdrawiam serdecznie!
Dziekuje wam za rady, oczywiscie kolejne mile widziane. Yagr co do obrotow, to wlasnie przy 2500 - 3000 zmieniam biegi. A co do korkow.. no to:) Vieczor - postaram sie dzis zrobic taki kompletny reset komputera (wedlug opisu z forum). Co do filtra powietrza, to wymieniany byl niedawno... ale sprawdze dzis jeszcze raz.
Pozdrawiam serdecznie!
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak już się zabierasz za szukanie to sprawdź również filtr paliwa. a te obroty 2500-3000 to tylko wskazówka w jakim zakresie utrzymywać silnik w czasie jazdy i to raczej w trasie bo w mieście się nie da.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Można dożucić jeszcze to :
Przyspieszanie - o tu dużo można zaoszczędzić paliwa - jeśli będziesz przyspieszać noo prawie jak Maluchem to zaoszczędzi jeśli typowo sportowo no to w 10l/100km się nie zmieścisz.
Inna sprawa to dojeżdzanie do skrzyżowań- jeśli samochód jest na wtrysku nie dojeżdzamy do skrzyżowań na " luzie " - dojeżdzamy na biegu bez dodawanie gazu w tedy silnik nie spala nic paliwa a na luzie niestety spala.
No może to niewiele ale kropla do kropli i się uzbiera.
Przyspieszanie - o tu dużo można zaoszczędzić paliwa - jeśli będziesz przyspieszać noo prawie jak Maluchem to zaoszczędzi jeśli typowo sportowo no to w 10l/100km się nie zmieścisz.
Inna sprawa to dojeżdzanie do skrzyżowań- jeśli samochód jest na wtrysku nie dojeżdzamy do skrzyżowań na " luzie " - dojeżdzamy na biegu bez dodawanie gazu w tedy silnik nie spala nic paliwa a na luzie niestety spala.
No może to niewiele ale kropla do kropli i się uzbiera.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
uszczegolniajac: dojezdzamy na biegu dopoki obroty silnika spadna do granicy ok. 1100-1200 obr/min ... ponizej tej granicy niestety znow zaczyna zasysac zupejamszoł pisze:nie dojeżdzamy do skrzyżowań na " luzie " - dojeżdzamy na biegu bez dodawanie gazu w tedy silnik nie spala nic paliwa a na luzie niestety spala

- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ludzie, nie popadajmy w paranoje! jak już się dojeżdża do skrzyżowania to raczej się patrzy na drogę a nie na obrotomierz i czy jest 900 czy 800 obr!. A co z tymi co nie mają obrotomierza? Wszystko to powyżej to prawda ale w praktyce po prostu dojeżdżajmy do skrzyżowań na biegu i już.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ja dorzuce od siebie:
-szerokosc ogumiena np.215/40/17 inaczej niz 175/70/13
-cisnienie w oponkach ->przy zbyt małym cisnieniu zwiększa sie zuzycie paliwa
-z tym dojezdzaniem do skrzyżowania (świateł itp.) to fakt troche mniej paliwa idzie(tez stosuje taką metode)
(poza tym sonda lambda czesto pada w escorcie (ja miałem tez padniętą)
jak padnie->jest duzo wyższe spalanie.)
w magnetyzery nie wierze
-szerokosc ogumiena np.215/40/17 inaczej niz 175/70/13

-cisnienie w oponkach ->przy zbyt małym cisnieniu zwiększa sie zuzycie paliwa
-z tym dojezdzaniem do skrzyżowania (świateł itp.) to fakt troche mniej paliwa idzie(tez stosuje taką metode)
(poza tym sonda lambda czesto pada w escorcie (ja miałem tez padniętą)
jak padnie->jest duzo wyższe spalanie.)
w magnetyzery nie wierze

- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja powiem tak, ze zwróć uwagę na zachowanie silnika, tzn czy jest prawidłowe, czy:
1. nie szarpie
2. nie gaśnie
3. nie ma problemów z przyspieszaniem
4. nie przerywa
5. czy nie ma problemów z odpalaniem
6. nie kopci
7. nie ma za wysokich obrotów na luzie
8. pływanie obrotów na luzie
1, 2, 3, 4 - najczesciej padniety czujnik predkosci jazdy lub pompa paliwa lub filtr paliwa
2, 5, 7 - najczesniej silniczk krokowy lub czujnik temperatury powietrza zasysanego
7, 8 - najcześciej siada sonda lambda
7 - uszkodzony któryś z wężyków podciśnienia
oprócz tego w/w obiawy mogą się zacząć pojawiać przy zdychających przewodach wysokiego napięcia oraz świecach.
wszystkie w/w części, jeśli ulegną uszkodzeniu, mogą podnieść nawet dość znacznie spalanie (np. ja mam padniętą i w tej chwili odpiętą sondę = ~12-14L na 100km po mieście)
powodzenia w szukaniu usterki
1. nie szarpie
2. nie gaśnie
3. nie ma problemów z przyspieszaniem
4. nie przerywa
5. czy nie ma problemów z odpalaniem
6. nie kopci
7. nie ma za wysokich obrotów na luzie
8. pływanie obrotów na luzie
1, 2, 3, 4 - najczesciej padniety czujnik predkosci jazdy lub pompa paliwa lub filtr paliwa
2, 5, 7 - najczesniej silniczk krokowy lub czujnik temperatury powietrza zasysanego
7, 8 - najcześciej siada sonda lambda
7 - uszkodzony któryś z wężyków podciśnienia
oprócz tego w/w obiawy mogą się zacząć pojawiać przy zdychających przewodach wysokiego napięcia oraz świecach.
wszystkie w/w części, jeśli ulegną uszkodzeniu, mogą podnieść nawet dość znacznie spalanie (np. ja mam padniętą i w tej chwili odpiętą sondę = ~12-14L na 100km po mieście)
powodzenia w szukaniu usterki

Spalanie - poszukiwania.
Witajcie w brzydki niedzielny poranek:))
Dziekuje wam za wszystkie rady. Bede sukcesywnie sprawdzal rozne opcje:) Co do samego dojezdzania do swiatel, to zawsze dojezdzalem na luzie.... (przyzwyczajenie z malucha hehehe), tak ze dziekuje wam bardzo za info na temat tego biegu. Jesli chodzi o Twoj post cidzej to wydaje mi sie ze troche mam zmulonego przy przyspieszaniu (szarpac raczej tez nie szarpie), a co do reszty to nie przerywa, nie gasnie, nie ma problemow z odpalenie, oboroty sa w porzadku.
Posprawdzam co i jak moze sie uda mu zmniejszyc spalanie:))
Pozdrawiam wszystkich !!!
Dziekuje wam za wszystkie rady. Bede sukcesywnie sprawdzal rozne opcje:) Co do samego dojezdzania do swiatel, to zawsze dojezdzalem na luzie.... (przyzwyczajenie z malucha hehehe), tak ze dziekuje wam bardzo za info na temat tego biegu. Jesli chodzi o Twoj post cidzej to wydaje mi sie ze troche mam zmulonego przy przyspieszaniu (szarpac raczej tez nie szarpie), a co do reszty to nie przerywa, nie gasnie, nie ma problemow z odpalenie, oboroty sa w porzadku.
Posprawdzam co i jak moze sie uda mu zmniejszyc spalanie:))
Pozdrawiam wszystkich !!!