Alternator - zabezpieczenie i konserwacja

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kris2629, o wlasnie o czyms takim mowilem :D mi to pomoglo na problemy z alternatorem :D A czy u Ciebie bedzie pasowac niech sie wypowiedza Ci co wiedza :D

Blazey, u mnie jakos moczylo troche ten alternator i staralem sie tego nie robic,a jednak. Ale u mnie nie bylo tej oslony ze zdjecia (w TD troche inna)
Załączniki
1.jpeg
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

tak, jak obiecałem - foty popękanej obudowy altka. I wcale go nie upuściłem, nie tłukłem młotkim, ani nie rozbierałem :P
Załączniki
20100202(002).jpg
20100202(003).jpg
20100202(004).jpg
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Również sądzę że altki w Escortach nie są słabym elementem. Mój ess od kąd go ojciec kupił ( 6 lat temu ) nigdy nie był ruszany ( przebieg auta 310tyś km ), ciekaw jestem czy prędzej był odkręcany :mrgreen: . W ogóle jest nieźle zabrudzony troche ziemią itp, jak by wyczyścił porządnie to by pewnie wyglądał jak nowy :mrgreen:
Przy okazji mam pytanie, czy alternator w Escorcie idzie samemu zregenerować/naprawić ?
Chodzi mi o ew. wymianę tych podstawowych elementów które ulegają zużyciu poprostu.
U mnie na biegu jałowym kontrolka delikatnie się żarzy, gdy dodam gazu znika to.Pytam z ciekawości czy samemu da radę ponieważ może bym to zrobił kiedyś :)
Ta osłona altka co wspominaliście były tylko w MK 7 ?
Pozdr.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

da rade samemu naprawiac :) Nie sa zbyt skomplikowane. Regulator i diody to nie problem w wymianie,ale jesli sie nie umie pomierzyc wszystkiego to wymiana na oslep wchodzi tylko w gre
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Blazey

Post autor: Blazey »

Na tych zdjęciach ewidentnie przeciągnięta śruba - pęknięcie rozszerza się od punktu nacisku. Ktoś miał za dużo w rekach, za mało w głowie. Takie pęknięcie jest w zasadzie niegroźne. Bo to tylko wierzchnia część otworu na śrubę. Groźne są te, które osłabiają mocowania łożysk.
mateusz_175, i da i nie da. Regulator, czy mostek, to kwestia kręcenia śrubkami, ale już łożyska, pierścienie ślizgowe, to robota wymagająca prasy. A jak rozbierać już taki wiekowy alternator, to właśnie wymiana łożysk i pewnie pierścieni.
Widziałem już ładne efekty regeneracji alternatorów, gdzie podczas prac nad nim, przejechano go pistoletem do piaskowania. Delikatnie, tylko by wyczyścić (oczywiście oprócz uzwojeń), ale także potraktowano w ten sposób mostek. Alternator wyglądał jak świeżo ze sklepu.
Albercik

Post autor: Albercik »

tylko do mk7 widziałem na allegro...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Taka osłona by mi się przydała - raz , że zabezpieczy komore silnika a 2 , że bedzie ciszej na zewnątrz auta .
Ma ktoś w swoim 1,6 ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Ma ktoś w swoim 1,6 ?
Ja mam w swoim "1,6" :P
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Czyli , że w ogóle są - tylko trzeba by znaleść gdzieś tam ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

tez mam taka obudowe :razz:
Albercik

Post autor: Albercik »

Jamszoł, a co będziesz brał? Bo ja chyba też - może by jakąś zniżkę utargować u gostka :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:Jamszoł, a co będziesz brał?
Bedę szukał jakiejś osłony pod silnik .
Ale chyba zacznę szukanie od szrotów .
Acha - na allegro wysłałem zapytanie , czy oprócz osłony pod Diesla MK7 mają też pod 1,6 bene
Zobaczę co mi odpiszą :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

to daj znać jak coś będziesz widział, bo teź jestem zainteresowany tematem :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Yagr, nam z Jurkiem chodziło o takie cudo:

Obrazek
ODPOWIEDZ