kris2629, o wlasnie o czyms takim mowilem mi to pomoglo na problemy z alternatorem A czy u Ciebie bedzie pasowac niech sie wypowiedza Ci co wiedza
Blazey, u mnie jakos moczylo troche ten alternator i staralem sie tego nie robic,a jednak. Ale u mnie nie bylo tej oslony ze zdjecia (w TD troche inna)
Załączniki
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Również sądzę że altki w Escortach nie są słabym elementem. Mój ess od kąd go ojciec kupił ( 6 lat temu ) nigdy nie był ruszany ( przebieg auta 310tyś km ), ciekaw jestem czy prędzej był odkręcany . W ogóle jest nieźle zabrudzony troche ziemią itp, jak by wyczyścił porządnie to by pewnie wyglądał jak nowy
Przy okazji mam pytanie, czy alternator w Escorcie idzie samemu zregenerować/naprawić ?
Chodzi mi o ew. wymianę tych podstawowych elementów które ulegają zużyciu poprostu.
U mnie na biegu jałowym kontrolka delikatnie się żarzy, gdy dodam gazu znika to.Pytam z ciekawości czy samemu da radę ponieważ może bym to zrobił kiedyś
Ta osłona altka co wspominaliście były tylko w MK 7 ?
Pozdr.
da rade samemu naprawiac Nie sa zbyt skomplikowane. Regulator i diody to nie problem w wymianie,ale jesli sie nie umie pomierzyc wszystkiego to wymiana na oslep wchodzi tylko w gre
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Na tych zdjęciach ewidentnie przeciągnięta śruba - pęknięcie rozszerza się od punktu nacisku. Ktoś miał za dużo w rekach, za mało w głowie. Takie pęknięcie jest w zasadzie niegroźne. Bo to tylko wierzchnia część otworu na śrubę. Groźne są te, które osłabiają mocowania łożysk. mateusz_175, i da i nie da. Regulator, czy mostek, to kwestia kręcenia śrubkami, ale już łożyska, pierścienie ślizgowe, to robota wymagająca prasy. A jak rozbierać już taki wiekowy alternator, to właśnie wymiana łożysk i pewnie pierścieni.
Widziałem już ładne efekty regeneracji alternatorów, gdzie podczas prac nad nim, przejechano go pistoletem do piaskowania. Delikatnie, tylko by wyczyścić (oczywiście oprócz uzwojeń), ale także potraktowano w ten sposób mostek. Alternator wyglądał jak świeżo ze sklepu.
Bedę szukał jakiejś osłony pod silnik .
Ale chyba zacznę szukanie od szrotów .
Acha - na allegro wysłałem zapytanie , czy oprócz osłony pod Diesla MK7 mają też pod 1,6 bene
Zobaczę co mi odpiszą