[mk7] samozamykający się centralny zamek + gratis

Moderator: Moderatorzy

Albercik

[mk7] samozamykający się centralny zamek + gratis

Post autor: Albercik »

Cześć wszystkim!

Mam problem. Posiadam centralny zamek (chyba nieoryginalny, bo wszystkie siłowniki są slave, a nie master) oraz auto alarm. Z alarmem nie mam problemów, bo zamyka, otwiera, piszczy, miga itd, ale mam za to inny problem. Czasami, jak zamykam drzwi kierowcy (tzn. trzasnę, nie na kluczyk :P) to zamykają mi się wszystkie drzwi. I nie ma znaczenia, czy lekko klapne, czy trzasnę jak drzwiami do stodoły. Po prostu raz na jakiś czas zamykam i bzzyt. drzwi zamnięte. Zauważyłem, że jak jest wilgotno, to zdarza się to częściej.

Do tego jest drugi problem. Lewe, tylne drzwi. Tam zamek nie otwiera się razem z pozostałymi. Jak już się otworzy, to się nie zamknie. Muszę ręcznie. Dodam, że w pozycji 'zamkniętej' klamka jest nienaturalnie głęboko, a przy 'otwartej' nienaturalnie odstaje. Jakby zwiększył się skok klamki.

Co robić? Co do pierwszego, to pewnie gdzieś zwarcie się robi. Tylko jest to o tyle dziwne, że zamykają się drzwi same z siebie, skoro siłownik jest slave, a nie master. Co do drugiego, to może ktoś już się z tym spotkał i wie na co mam zwrócić uwagę przy rozbieraniu drzwi (jakieś wodziki, palsticzki itp...).

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Alb
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ciężko będzie Ci pomoc jak to była jakaś rzeźba. Może czas na oryginały ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Albercik pisze:chyba nieoryginalny, bo wszystkie siłowniki są slave, a nie master

Rozumiem że rozbierałeś przednie drzwi i sprawdzałeś ilo-pinowy jest siłownik ??
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Albercik

Post autor: Albercik »

leszek, nie sprawdzałem jeszcze. będę lusterka wymieniał, to zerknę od razu, bo nie chce mi się tego non-stop rozbierać...
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Albercik pisze: nie sprawdzałem jeszcze
No to nie wiesz czy napewno nie masz "mastera" Może wlasnie masz, tylko coś tam z kabelkami się dzieje i dlatego takie objawy ;)
Musisz sprawdzić "swoje" drzwi.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Blazey

Post autor: Blazey »

I mamy zgadywać, co tam jest, jak tam jest i co się popsuło... Bo tobie się nie chce zajrzeć pod bardzo prostą do ściągnięcia tapicerkę.
PS. Mam niemal pewność, że wiem, co jest nie tak...
Albercik

Post autor: Albercik »

dobra, jutro za jasności tam zajrzę :)
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Podpinam sie do tematu ,mam problem z centralnym.
1 czy w centralnym potrzebny jest jakis przekaznik czy cos ,
2 jesli chce zamknac to symetrycznie obie strony ,jedna nie zamyka drugiej a na odwrót dział co moze byc przyczyna ,mam orginał sam zakładałem i wszystko podpiete jest prawidłowo,

a wiec??
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

igła w niektórych kombinacjach z centralnym sterujący jest tylko zamek od kierowcy - zamyka wszystkie furtki, natomiast od strony pasażera otwiera i zamyka tak jakby centralnego nie było. Może u ciebie jest własnie tak?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

i tu jest problem bo zaden nie jest dowadzacym ,jesli jeden jest otwarty to drugi sie nie zamknie i na przemian ,lecz jesli oba sa zamkniete to jeden otworzy drugi nie wazne który
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

widocznie masz coś pomylone przy montażu... poczekaj na forumowych elektryków, ktoś coś wymyśli ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Podaje schemat od mojego - raczej nie będzie się różnił - chyba , że do 2 drzwiowego , to będzie inaczej
Załączniki
zamek2.JPG
zamek2.JPG (134.91 KiB) Przejrzano 4285 razy
zamek1.JPG
zamek1.JPG (103.95 KiB) Przejrzano 4287 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

aha czyli sam sobie odpowiem na pytanie ,prawdopodobnie Tomku brakuje ci przekaznika
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Poczekaj jeszcze na elektryków - może Błażej podpowie a narazie jeszcze go nie widziałem na forumie :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

W oryginalnym fordowskim centralnym zamku bez sterowania pilotem, czy oryginalnego alarmu, NIE MA przekaźników, czy innej centralki zamka. Wszystko jest realizowane na zasadzie przełączania sterowań w siłownikach. Mastery są dwa.
Te schematy są przynajmniej dla mnie, nieczytelne, ale widać z nich, ze to jakaś wypaśna wersja z podwójnym ryglowaniem i centralką alarmową.
Więc albo uwalony któryś siłownik, albo coś źle podłączone.
ODPOWIEDZ