MK7 1.6 16V gasnie na zimnym....

Moderator: Moderatorzy

bizon83pl

MK7 1.6 16V gasnie na zimnym....

Post autor: bizon83pl »

witam jak w temacie gaśnie mi samochód na zimnym :( cóż myślę ze to zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej tylko pytanie brzmi jak go stamtąd wymontować ciom?? nie widzę tam przy nim wejścia kluczem :( kto mi coś doradzi na ten temat najlepiej krok po kroku bo esika pierwszy raz będę rozbierał jakieś rady??
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
bizon83pl

Post autor: bizon83pl »

kupiec, tak tak czytałem to... :D ale to nie jest do esica opis... to tylko ogólny zarys mi dało... ogólnie rurkę gumowa zdejmę z zaworu i z tej rurki metalowej i co potem... gdzie idzie ta rurka metalowa... jak a raczej jakimi narzędziami ten zaworek wyciągnąć :( blady w tym temacie jestem...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zaworek jest wciskany - sie sprężysz to wytargasz :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bizon83pl

Post autor: bizon83pl »

o i oto mi chodziło :D dzięki :D a ta rura metalowa co ten wężyk na nią wchodzi to gdzie się kończy?? tez trzeba było ja przeczyścić??
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Ona idzie od zaworka w kierunku kolektora ssącego.
Najlepiej to zaślep rurkę tą która wchodzi do kolektora ssącego i sprawdz czy dalej będzie gasł, jeżeli nie to wina w zaworku. A jeżeli dalej będzie gasł to może być brudny zawór wolnych obrotów, który najczęściej jest brudny z powodu syfu jaki leci ze skrzyni korbowej do kolektora.

Ja zaślepiłem rurkę z kolektora ssącego, a na rurkę z zaworka dałem wężyk i skierowałm pod samochód i tyle.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
bizon83pl

Post autor: bizon83pl »

KuRowSKi, dzięki... a jeszcze jedno pytanie... ten zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej jak ma działać ogolnie jak wciagam czy dmucham powietrze w niego to i tak mam przepust... ale jak recznie tego grzyba wcisne to w jedna nie da rade..tzn ze do wymiany?? bo czytałem ze lekkie powietrze powino otwierac zamykac przepust czy to prawda??
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Ten zawór działa tak że jak w skrzyni korbowej zrobi się za duże ciśnienie powietrza zawór się otwiera i kolektor ssący to zasysa i zaraz potem ten zawór ma się znowu zamknąć, jeżeli zaciął się w pozycji otwartej to mamy efekt jak by silnik zasysał lewe powietrze i MAF to wychwytuję co powoduje falowanie obrotów.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
bizon83pl

Post autor: bizon83pl »

KuRowSKi, podziękował Bardzo bardzo :D dziś skończę walczenie z Tym i powiem czy coś pomogło... aaa i jeszcze korkowca wytargam i przeczyszczę benzynka... :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bizon83pl pisze:i jeszcze korkowca wytargam
To korkowce jeszcze można kupić :mrgreen: :mrgreen:
W MK7 nie za bardzo jest co czyścić - przeczyść tylko gniazdo i wtyczkę przy bocznikowym
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bizon83pl

Post autor: bizon83pl »

Jamszoł, masz racje... ostatnio jak mi mechanior przeczyścił to krokowy padł... ale to chyba wina tego ze taka siła to robił śrubokrętem ze aż mi zal było krokowca i efektem musiałem nowego kupić :mad: .... wiec tym razem wole sam osobiście bo mechanicy bez wyczucia czasami podchodzą do napraw... :P
ODPOWIEDZ