Pomocy !! Problem z Elektryką - Brak Działania immobilajzera
Moderator: Moderatorzy
Pomocy !! Problem z Elektryką - Brak Działania immobilajzera
Witam Wszystkich przeszukałem całe forum i nie wiem co robić.
Może na początek opiszę co się działo:
3 dni temu w zaświecił mi się lewy migacz, po chwili się wyłączył, po chwili zaświecił się znowu i na desce świeci sygnalizacja migacza, w samochodzie wszystkie migacze z lewej strony świecą się stale.
Ponadto towarzyszy temu dźwięk w baku . Takie objawy nie mijały nawet po wyjęciu kluczyka
Posprawdzałem bezpieczniki wszystkie były dobre, zmieniłem cały zespolony, objawy cały czas takie same.
W następnej kolejności przyjrzałem się całej skrzynce bezpiecznikowej.
Zauważyłem że na skrzynce przy wiązkach kablowych miałem jakieś spięcie a mianowicie w 2 miejscach miałem przetopione styki.
A mianowicie w miejscach zaznaczonych na zdjęciu:
Skrzynka bezpiecznikowa
Pojechałem na szrot i wyciągnąłem taką samą skrzynkę bezpiecznikową 96AG14073EB ( mam ich 4 sztuki) i wymieniłem dodatkowo zmieniłem wtyczki niebieską oraz 4 zwrokową (to co było potopione) połączyłem wszystko i okazało się że wszystko jest jak przed zmianą skrzynki tzn, migacz świeci dalej i dźwięk nadal dochodzi z baku.
Znalazłem jakieś rozwiązanie gdy wyciągnę bezpiecznik nr 29 (radio,oświetlenie) dźwięk z baku już nie dochodzi. Migacz lewy działa ale towarzyszy temu mruganie radia, oświetlenia kabiny i przerywany dźwięk z baku ;/ ;/
Doszedł następujący problem a mianowicie nie działanie immobilajzera, nie daje w ogóle znaku życia
Mostkując przekaźnik R13 rozrusznik kręci i nic po za tym.
Proszę o jakąś pomoc i podpowiedz co mogę zrobić aby go wskrzesić
Za każdą pomoc z góry dziękuję
Może na początek opiszę co się działo:
3 dni temu w zaświecił mi się lewy migacz, po chwili się wyłączył, po chwili zaświecił się znowu i na desce świeci sygnalizacja migacza, w samochodzie wszystkie migacze z lewej strony świecą się stale.
Ponadto towarzyszy temu dźwięk w baku . Takie objawy nie mijały nawet po wyjęciu kluczyka
Posprawdzałem bezpieczniki wszystkie były dobre, zmieniłem cały zespolony, objawy cały czas takie same.
W następnej kolejności przyjrzałem się całej skrzynce bezpiecznikowej.
Zauważyłem że na skrzynce przy wiązkach kablowych miałem jakieś spięcie a mianowicie w 2 miejscach miałem przetopione styki.
A mianowicie w miejscach zaznaczonych na zdjęciu:
Skrzynka bezpiecznikowa
Pojechałem na szrot i wyciągnąłem taką samą skrzynkę bezpiecznikową 96AG14073EB ( mam ich 4 sztuki) i wymieniłem dodatkowo zmieniłem wtyczki niebieską oraz 4 zwrokową (to co było potopione) połączyłem wszystko i okazało się że wszystko jest jak przed zmianą skrzynki tzn, migacz świeci dalej i dźwięk nadal dochodzi z baku.
Znalazłem jakieś rozwiązanie gdy wyciągnę bezpiecznik nr 29 (radio,oświetlenie) dźwięk z baku już nie dochodzi. Migacz lewy działa ale towarzyszy temu mruganie radia, oświetlenia kabiny i przerywany dźwięk z baku ;/ ;/
Doszedł następujący problem a mianowicie nie działanie immobilajzera, nie daje w ogóle znaku życia
Mostkując przekaźnik R13 rozrusznik kręci i nic po za tym.
Proszę o jakąś pomoc i podpowiedz co mogę zrobić aby go wskrzesić
Za każdą pomoc z góry dziękuję
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kontrola od immobilizera tez nie swieci/miga ?Alienns pisze:Doszedł następujący problem a mianowicie nie działanie immobilajzera, nie daje w ogóle znaku życia
Wyglada jakby byl gdzies problem z masa,ale moge sie bardzo mylic. Na poczatek posprawdzaj wszystkie polaczenia masowe (przy akumulatorze, z nadwozia na silnik, przy nodze kierowcy na slupku, przy swiatlach i w ogole wszystkie miejsca gdzie dochodzi z regoly czarny kabel i wkrecony jest w karoserie). Moze ktorys z kabli jest urwany.
Stopiona skrzynka to zly znak,bo byc moze ktos cos pomieszal w kablach i jeden z obwodow wpial w drugi obwod,bo skrzynka byla uszkodzona a chcial na szybko usprawnic auto. Zobaczy czy wszystkie kable wychodzace ze skrzynki nie sa gdzies przeciete albo polutowane ze soba w nieoryginalny sposob.
Wiecej pomyslow narazie nie mam.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Od momentu zmiany skrzynki zero działania kontrolki po prostu ciemność.WieSiu pisze:kontrola od immobilizera tez nie swieci/miga ?Alienns pisze:Doszedł następujący problem a mianowicie nie działanie immobilajzera, nie daje w ogóle znaku życia
Wyglada jakby byl gdzies problem z masa,ale moge sie bardzo mylic. Na poczatek posprawdzaj wszystkie polaczenia masowe (przy akumulatorze, z nadwozia na silnik, przy nodze kierowcy na slupku, przy swiatlach i w ogole wszystkie miejsca gdzie dochodzi z regoly czarny kabel i wkrecony jest w karoserie). Moze ktorys z kabli jest urwany.
Stopiona skrzynka to zly znak,bo byc moze ktos cos pomieszal w kablach i jeden z obwodow wpial w drugi obwod,bo skrzynka byla uszkodzona a chcial na szybko usprawnic auto. Zobaczy czy wszystkie kable wychodzace ze skrzynki nie sa gdzies przeciete albo polutowane ze soba w nieoryginalny sposob.
Wiecej pomyslow narazie nie mam.
Essi był po dużych przejściach a ja się prawdę mówiąc wkopałem kupując go ale takie życie łatam co chwilę coś nowego.
Co do obwodów to ciągle zastanawiałem się gdzie znikają 2 kable zielono czerwone które wychodziły z niebieskiej wtyczki. Nigdzie ich w przedziale silnika nie widziałem z jednej i 2 strony. Dzisiaj wymieniając końcówkę zauważyłem że właśnie one są zapętlone
Jutro będę patrzył odnośnie masy i w progu od strony kierowcy bo może jakaś wiązka została przy topiona przy spawaniu progów.
Zastanawia mnie zachowanie podczas podłączenia bezpiecznika 29 bo wtedy swieci sie ten cholerny migacz i towarzyszy odgłos w baku
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jeśli chcesz mieć spokój to niestety musisz doprowadzić do stanu oryginalnego. Niestety wygląda na to że trafiłes na jedno z takich aut gdzie jakiś wieśniak (bez obrazy oczywiście) maczał swoje ręce. Immo jak dobrze pamiętam to zasilane jest z komputera (lub jest zbudowane w komputer jak u mnie),a komputer bierze masę z prawego słupka przy nogach pasażera. Pompa paliwa załączana jest przez komputer,ale dopiero po pomyślnej weryfikacji kluczyka. Jak komp da sygnał żeby pompa działała,to włącza ja przekaźnik w skrzynce. Całą "komunikacja" między komputerem a skrzynka przekaźnikow odbywa się przez złącze w podszybiu po stronie kierowcy przy pompie abs. Jest tam dodatni biegun zasilania kompa i jego pamięci,sygnał z komputera żeby przekaźnik w skrzynce włączył pompę i sygnał ze stacyjki że chcesz włączyć rozrusznik i jest też powrotny kabel właczajacy rozrusznik po pozytywnej weryfikacji kluczyka przez immo.
Pomierz sobie przejścia tych wszystkich kabli od skrzynki do kompa
Pomierz sobie przejścia tych wszystkich kabli od skrzynki do kompa
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Też tak myślę tylko najważniejsze gdzie ono jest i jak je znaleźć.....MinisterQ pisze:Co dokładnie rozumiesz przez "odgłos z baku"? Jakieś stukanie?
Twoje objawy wskazują na klasyczne zwarcie gdzieś w wiązkach przewodów.
Co do odgłosu to wygląda to tak że jak włączę bezpiecznik nr. 29 włącza mi się światłem ciągłym prawy migacz, wskazówka poziomu paliwa spada całkowicie na sam dół poniżej białej kreski, i dochodzi głos z baku ciągły myślę że może to być właśnie dźwięk odpowiadający pokazywaniu paliwa.
Natomiast gdy wyjmę bezpiecznik 29 migacze, awaryjny działa tylko przy włączeniu migacza lewego mruga oświetlenie kabiny o ile go nie wyłączę, radio i przerywany dźwięk z baku
I tu znowu pytanie jak mogę znaleźć miejsce gdzie powstało zwarcie...
Druga sprawa to immobilajzer bo od zmiany skrzynki w ogóle nie dycha.
Gdy podpinam przez mostkowa nie rozrusznik kręci ale oczywiście nie odpali samochód domyślam się ze to normalne bez jakiegoś obejścia immo.
I tutaj poproszę jak ktoś wie to poprosiłbym o przesłanie na PW jak ominąć immo nie chciałbym aby ktoś niepowołany skorzystał z takich informacji
Ewentualnie jak to ustrojstwo przywrócić do działania
WieSiu moja wersja mimo ze używana w Szwecji nie ma ABS...
Ja się nie obrażę że go nazwałeś wieśniakiem oni i tak nie zrozumieją ja nie będę się wypowiadał na ten temat bo łacina to sama ciska się na język..
Mam jeszcze pytanie gdzie będzie znajdował się komp czy jest on po prawej stronie pasażera czy czasem nad skrzynką bezpiecznikową ?
Prawdę mówiąc to moje pierwsze podejscie elektryczne do essa chodź mam jeszcze mkV która tylko przy mrozach po -20 nie dała rady odpalić...
W 100% masz rację była rypnięta tylko do tego musiała dojrzeć. Znalazłem 4 kable złączone ze sobą. Połączyłem je znowu i jeden problem z głowy ten od którego się zaczęło czyli problem z działanie migaczy i oświetleniem w środku.MinisterQ pisze:U mnie z lewej strony (strona kierowcy) za plastikowymi osłonkami znajdującymi się przy drzwiach idzie wiązka przewodów. Dosyć blisko progów, więc możliwe że u Ciebie jest podobnie, i właśnie z tą wiązką coś się stało u Ciebie w trakcie spawania.
Został natomiast jeden i to chyba najgorszy brak jakiegokolwiek życia immobilizera.
Szczerze nie wiem co z tym zrobić wiem jedno że gdybym nie ruszał skrzynki a zajął się od razu kablami to nie miałbym tego problemu.
Więc proszę o poradę co mogę z nim zrobić aby zaczął działać
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
immo nie obejdziesz.... Immo albo jest za deska rozdzielcza, mniej wiecej na wysokosci poduszki powietrznej,dostep do niego jest tylko i wylacznie po zdjeciu deski rozdzielczej. No chyba ze masz immobilizer wbudowany w komputer,to wtedy komputerem sie zajmujesz, ktory znajduje sie przy prawej nodze pasazera na slupku za ta trójkątną osłoną. Ale szansa ze on jest zepsuty jest mala. Poze po prostu zasilanie do komputera nie dochodzi i wtedy immo nie bedzie dzialal.
A co do tej zlaczki przy ABS, to skoro go nie masz,to napisze inaczej, taka owalna zlaczka z 10 przewodami (a mozliwosc wpiecia 12), ktora jest niedaleko silniczka wycieraczek przednich. Mozesz sobie zmierzyć czy dochodzi do niej napiecie +12V po przekreceniu kluczyka i czy jest tez stale napiecie +12V do zasilania pamieci komputera. Jesli tam dochodzi,to patrzysz sobie czy dochodzi tymi kablami dalej do komputera. Rozpiska pinow w tej złączce:
1. zasilanie +12V czegos... jeszcze nie wiem czego - fiolet_niebieski
2. pompa paliwa sygnal z komutera (pin 53 z komp. RS MK7) - czarny_niebieski
3. sygnal z EDISa na zegary (obrotomierz, idzie z pinu 2 EDIS) - czarno_biały
4. stacyjka, pozycja nr 3, idzie do kompa na pin 32 (RS MK7) - brązowo_zielony
5. zasilanie glowne czujnikow i komputera, bezp. nr 13 20A - fiolet_niebieski
6. sygnal z czujnika cisnienia oleju do kontrolki - czarny_zielony
7. zasilanie pamieci komputera oraz zlacza diag., bezp. nr 7 3A, idzie na pin 1 komputera (RS MK7) - pomarańczowo_niebieski
8. zasilanie sond lambda, bezp. nr 14 10A - fiolet_niebieski
10. prawdodpodobnie info ze kierowca wlaczyl klimatyzacje, idzie na pin 10 komputera (RS MK7) - fiolet_niebieski
11. prawdopodobnie wylacznik kompresora klimatyzacji, idzie na pin 54 komputera (RS MK7) - czarny_żółty
A co do tej zlaczki przy ABS, to skoro go nie masz,to napisze inaczej, taka owalna zlaczka z 10 przewodami (a mozliwosc wpiecia 12), ktora jest niedaleko silniczka wycieraczek przednich. Mozesz sobie zmierzyć czy dochodzi do niej napiecie +12V po przekreceniu kluczyka i czy jest tez stale napiecie +12V do zasilania pamieci komputera. Jesli tam dochodzi,to patrzysz sobie czy dochodzi tymi kablami dalej do komputera. Rozpiska pinow w tej złączce:
1. zasilanie +12V czegos... jeszcze nie wiem czego - fiolet_niebieski
2. pompa paliwa sygnal z komutera (pin 53 z komp. RS MK7) - czarny_niebieski
3. sygnal z EDISa na zegary (obrotomierz, idzie z pinu 2 EDIS) - czarno_biały
4. stacyjka, pozycja nr 3, idzie do kompa na pin 32 (RS MK7) - brązowo_zielony
5. zasilanie glowne czujnikow i komputera, bezp. nr 13 20A - fiolet_niebieski
6. sygnal z czujnika cisnienia oleju do kontrolki - czarny_zielony
7. zasilanie pamieci komputera oraz zlacza diag., bezp. nr 7 3A, idzie na pin 1 komputera (RS MK7) - pomarańczowo_niebieski
8. zasilanie sond lambda, bezp. nr 14 10A - fiolet_niebieski
10. prawdodpodobnie info ze kierowca wlaczyl klimatyzacje, idzie na pin 10 komputera (RS MK7) - fiolet_niebieski
11. prawdopodobnie wylacznik kompresora klimatyzacji, idzie na pin 54 komputera (RS MK7) - czarny_żółty
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Po połataniu wszystkiego podpiąłem jeszcze raz tą starą skrzynkę i okazało się że immo świeci tylko sama skrzynka skrzeczy
Idąc za tropem podpiąłem kolejna i okazało się że lipa.
Bawiąc się dalej ze skrzynkami okazało się że następna już nie brzęczy tylko brak migaczy było no i immo mimo że normalnie świecił się i zgasł prawidłowo to rozrusznik anie drgnie.
Już nie wiem co z tym robić
Mała przesada 5 skrzynek wszystkie z mk7 i lipa
Idąc za tropem podpiąłem kolejna i okazało się że lipa.
Bawiąc się dalej ze skrzynkami okazało się że następna już nie brzęczy tylko brak migaczy było no i immo mimo że normalnie świecił się i zgasł prawidłowo to rozrusznik anie drgnie.
Już nie wiem co z tym robić
Mała przesada 5 skrzynek wszystkie z mk7 i lipa
Tutaj jest problem bo mieszkam w Szwecji. i tutaj taniej załatwić 10 skrzynek niż dać elektrykowi
Więc dla tego walczę z wszystkim sam i z pomocą forum
[ Dodano: Czw 22 Kwi, 2010 ]
Po długich zabawach udało mi się ogarnąć wszystko
Co do skrzynek okazało się konieczne lutowanie starej
I w takim wypadku zostały 3 takie same skrzynki które w środku trochę się różnią od mojej
Chciałem podziękować Wszystkim za wypowiedzi i pomoc
Więc dla tego walczę z wszystkim sam i z pomocą forum
[ Dodano: Czw 22 Kwi, 2010 ]
Po długich zabawach udało mi się ogarnąć wszystko
Co do skrzynek okazało się konieczne lutowanie starej
I w takim wypadku zostały 3 takie same skrzynki które w środku trochę się różnią od mojej
Chciałem podziękować Wszystkim za wypowiedzi i pomoc