Pomocy !! Problem z Elektryką - Brak Działania immobilajzera

Moderator: Moderatorzy

Alienns

Pomocy !! Problem z Elektryką - Brak Działania immobilajzera

Post autor: Alienns »

Witam Wszystkich przeszukałem całe forum i nie wiem co robić.

Może na początek opiszę co się działo:
3 dni temu w zaświecił mi się lewy migacz, po chwili się wyłączył, po chwili zaświecił się znowu i na desce świeci sygnalizacja migacza, w samochodzie wszystkie migacze z lewej strony świecą się stale.
Ponadto towarzyszy temu dźwięk w baku :/. Takie objawy nie mijały nawet po wyjęciu kluczyka :/

Posprawdzałem bezpieczniki wszystkie były dobre, zmieniłem cały zespolony, objawy cały czas takie same.
W następnej kolejności przyjrzałem się całej skrzynce bezpiecznikowej.
Zauważyłem że na skrzynce przy wiązkach kablowych miałem jakieś spięcie a mianowicie w 2 miejscach miałem przetopione styki.
A mianowicie w miejscach zaznaczonych na zdjęciu:

Skrzynka bezpiecznikowa


Pojechałem na szrot i wyciągnąłem taką samą skrzynkę bezpiecznikową 96AG14073EB ( mam ich 4 sztuki) i wymieniłem dodatkowo zmieniłem wtyczki niebieską oraz 4 zwrokową (to co było potopione) połączyłem wszystko i okazało się że wszystko jest jak przed zmianą skrzynki tzn, migacz świeci dalej i dźwięk nadal dochodzi z baku.
Znalazłem jakieś rozwiązanie gdy wyciągnę bezpiecznik nr 29 (radio,oświetlenie) dźwięk z baku już nie dochodzi. Migacz lewy działa ale towarzyszy temu mruganie radia, oświetlenia kabiny i przerywany dźwięk z baku ;/ ;/
Doszedł następujący problem a mianowicie nie działanie immobilajzera, nie daje w ogóle znaku życia :(
Mostkując przekaźnik R13 rozrusznik kręci i nic po za tym.

Proszę o jakąś pomoc i podpowiedz co mogę zrobić aby go wskrzesić

Za każdą pomoc z góry dziękuję
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Alienns pisze:Doszedł następujący problem a mianowicie nie działanie immobilajzera, nie daje w ogóle znaku życia
kontrola od immobilizera tez nie swieci/miga ?

Wyglada jakby byl gdzies problem z masa,ale moge sie bardzo mylic. Na poczatek posprawdzaj wszystkie polaczenia masowe (przy akumulatorze, z nadwozia na silnik, przy nodze kierowcy na slupku, przy swiatlach i w ogole wszystkie miejsca gdzie dochodzi z regoly czarny kabel i wkrecony jest w karoserie). Moze ktorys z kabli jest urwany.

Stopiona skrzynka to zly znak,bo byc moze ktos cos pomieszal w kablach i jeden z obwodow wpial w drugi obwod,bo skrzynka byla uszkodzona a chcial na szybko usprawnic auto. Zobaczy czy wszystkie kable wychodzace ze skrzynki nie sa gdzies przeciete albo polutowane ze soba w nieoryginalny sposob.

Wiecej pomyslow narazie nie mam.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Alienns

Post autor: Alienns »

WieSiu pisze:
Alienns pisze:Doszedł następujący problem a mianowicie nie działanie immobilajzera, nie daje w ogóle znaku życia
kontrola od immobilizera tez nie swieci/miga ?

Wyglada jakby byl gdzies problem z masa,ale moge sie bardzo mylic. Na poczatek posprawdzaj wszystkie polaczenia masowe (przy akumulatorze, z nadwozia na silnik, przy nodze kierowcy na slupku, przy swiatlach i w ogole wszystkie miejsca gdzie dochodzi z regoly czarny kabel i wkrecony jest w karoserie). Moze ktorys z kabli jest urwany.

Stopiona skrzynka to zly znak,bo byc moze ktos cos pomieszal w kablach i jeden z obwodow wpial w drugi obwod,bo skrzynka byla uszkodzona a chcial na szybko usprawnic auto. Zobaczy czy wszystkie kable wychodzace ze skrzynki nie sa gdzies przeciete albo polutowane ze soba w nieoryginalny sposob.

Wiecej pomyslow narazie nie mam.
Od momentu zmiany skrzynki zero działania kontrolki po prostu ciemność.
Essi był po dużych przejściach a ja się prawdę mówiąc wkopałem kupując go ale takie życie łatam co chwilę coś nowego.
Co do obwodów to ciągle zastanawiałem się gdzie znikają 2 kable zielono czerwone które wychodziły z niebieskiej wtyczki. Nigdzie ich w przedziale silnika nie widziałem z jednej i 2 strony. Dzisiaj wymieniając końcówkę zauważyłem że właśnie one są zapętlone aaa

Jutro będę patrzył odnośnie masy i w progu od strony kierowcy bo może jakaś wiązka została przy topiona przy spawaniu progów.
Zastanawia mnie zachowanie podczas podłączenia bezpiecznika 29 bo wtedy swieci sie ten cholerny migacz i towarzyszy odgłos w baku :???:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jeśli chcesz mieć spokój to niestety musisz doprowadzić do stanu oryginalnego. Niestety wygląda na to że trafiłes na jedno z takich aut gdzie jakiś wieśniak (bez obrazy oczywiście) maczał swoje ręce. Immo jak dobrze pamiętam to zasilane jest z komputera (lub jest zbudowane w komputer jak u mnie),a komputer bierze masę z prawego słupka przy nogach pasażera. Pompa paliwa załączana jest przez komputer,ale dopiero po pomyślnej weryfikacji kluczyka. Jak komp da sygnał żeby pompa działała,to włącza ja przekaźnik w skrzynce. Całą "komunikacja" między komputerem a skrzynka przekaźnikow odbywa się przez złącze w podszybiu po stronie kierowcy przy pompie abs. Jest tam dodatni biegun zasilania kompa i jego pamięci,sygnał z komputera żeby przekaźnik w skrzynce włączył pompę i sygnał ze stacyjki że chcesz włączyć rozrusznik i jest też powrotny kabel właczajacy rozrusznik po pozytywnej weryfikacji kluczyka przez immo.
Pomierz sobie przejścia tych wszystkich kabli od skrzynki do kompa
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Alienns

Post autor: Alienns »

MinisterQ pisze:Co dokładnie rozumiesz przez "odgłos z baku"? Jakieś stukanie?
Twoje objawy wskazują na klasyczne zwarcie gdzieś w wiązkach przewodów.
Też tak myślę tylko najważniejsze gdzie ono jest i jak je znaleźć.....

Co do odgłosu to wygląda to tak że jak włączę bezpiecznik nr. 29 włącza mi się światłem ciągłym prawy migacz, wskazówka poziomu paliwa spada całkowicie na sam dół poniżej białej kreski, i dochodzi głos z baku ciągły myślę że może to być właśnie dźwięk odpowiadający pokazywaniu paliwa.
Natomiast gdy wyjmę bezpiecznik 29 migacze, awaryjny działa tylko przy włączeniu migacza lewego mruga oświetlenie kabiny o ile go nie wyłączę, radio i przerywany dźwięk z baku

I tu znowu pytanie jak mogę znaleźć miejsce gdzie powstało zwarcie...

Druga sprawa to immobilajzer bo od zmiany skrzynki w ogóle nie dycha.
Gdy podpinam przez mostkowa nie rozrusznik kręci ale oczywiście nie odpali samochód domyślam się ze to normalne bez jakiegoś obejścia immo.
I tutaj poproszę jak ktoś wie to poprosiłbym o przesłanie na PW jak ominąć immo nie chciałbym aby ktoś niepowołany skorzystał z takich informacji ;)
Ewentualnie jak to ustrojstwo przywrócić do działania

WieSiu moja wersja mimo ze używana w Szwecji nie ma ABS...
Ja się nie obrażę że go nazwałeś wieśniakiem oni i tak nie zrozumieją :grin: ja nie będę się wypowiadał na ten temat bo łacina to sama ciska się na język..
Mam jeszcze pytanie gdzie będzie znajdował się komp czy jest on po prawej stronie pasażera czy czasem nad skrzynką bezpiecznikową ?
Prawdę mówiąc to moje pierwsze podejscie elektryczne do essa :D chodź mam jeszcze mkV która tylko przy mrozach po -20 nie dała rady odpalić... :)
Alienns

Post autor: Alienns »

MinisterQ pisze:U mnie z lewej strony (strona kierowcy) za plastikowymi osłonkami znajdującymi się przy drzwiach idzie wiązka przewodów. Dosyć blisko progów, więc możliwe że u Ciebie jest podobnie, i właśnie z tą wiązką coś się stało u Ciebie w trakcie spawania.
W 100% masz rację była rypnięta tylko do tego musiała dojrzeć. Znalazłem 4 kable złączone ze sobą. Połączyłem je znowu i jeden problem z głowy ten od którego się zaczęło czyli problem z działanie migaczy i oświetleniem w środku.

Został natomiast jeden i to chyba najgorszy brak jakiegokolwiek życia immobilizera.
Szczerze nie wiem co z tym zrobić wiem jedno że gdybym nie ruszał skrzynki a zajął się od razu kablami to nie miałbym tego problemu.

Więc proszę o poradę co mogę z nim zrobić aby zaczął działać :???:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

immo nie obejdziesz.... :( Immo albo jest za deska rozdzielcza, mniej wiecej na wysokosci poduszki powietrznej,dostep do niego jest tylko i wylacznie po zdjeciu deski rozdzielczej. No chyba ze masz immobilizer wbudowany w komputer,to wtedy komputerem sie zajmujesz, ktory znajduje sie przy prawej nodze pasazera na slupku za ta trójkątną osłoną. Ale szansa ze on jest zepsuty jest mala. Poze po prostu zasilanie do komputera nie dochodzi i wtedy immo nie bedzie dzialal.

A co do tej zlaczki przy ABS, to skoro go nie masz,to napisze inaczej, taka owalna zlaczka z 10 przewodami (a mozliwosc wpiecia 12), ktora jest niedaleko silniczka wycieraczek przednich. Mozesz sobie zmierzyć czy dochodzi do niej napiecie +12V po przekreceniu kluczyka i czy jest tez stale napiecie +12V do zasilania pamieci komputera. Jesli tam dochodzi,to patrzysz sobie czy dochodzi tymi kablami dalej do komputera. Rozpiska pinow w tej złączce:

1. zasilanie +12V czegos... jeszcze nie wiem czego - fiolet_niebieski
2. pompa paliwa sygnal z komutera (pin 53 z komp. RS MK7) - czarny_niebieski
3. sygnal z EDISa na zegary (obrotomierz, idzie z pinu 2 EDIS) - czarno_biały
4. stacyjka, pozycja nr 3, idzie do kompa na pin 32 (RS MK7) - brązowo_zielony
5. zasilanie glowne czujnikow i komputera, bezp. nr 13 20A - fiolet_niebieski
6. sygnal z czujnika cisnienia oleju do kontrolki - czarny_zielony
7. zasilanie pamieci komputera oraz zlacza diag., bezp. nr 7 3A, idzie na pin 1 komputera (RS MK7) - pomarańczowo_niebieski
8. zasilanie sond lambda, bezp. nr 14 10A - fiolet_niebieski
10. prawdodpodobnie info ze kierowca wlaczyl klimatyzacje, idzie na pin 10 komputera (RS MK7) - fiolet_niebieski
11. prawdopodobnie wylacznik kompresora klimatyzacji, idzie na pin 54 komputera (RS MK7) - czarny_żółty
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Alienns

Post autor: Alienns »

Po połataniu wszystkiego podpiąłem jeszcze raz tą starą skrzynkę i okazało się że immo świeci tylko sama skrzynka skrzeczy :/
Idąc za tropem podpiąłem kolejna i okazało się że lipa.
Bawiąc się dalej ze skrzynkami okazało się że następna już nie brzęczy tylko brak migaczy było no i immo mimo że normalnie świecił się i zgasł prawidłowo to rozrusznik anie drgnie.

Już nie wiem co z tym robić
Mała przesada 5 skrzynek wszystkie z mk7 i lipa :?:
Alienns

Post autor: Alienns »

Tutaj jest problem bo mieszkam w Szwecji. i tutaj taniej załatwić 10 skrzynek niż dać elektrykowi :)
Więc dla tego walczę z wszystkim sam i z pomocą forum :)

[ Dodano: Czw 22 Kwi, 2010 ]
Po długich zabawach udało mi się ogarnąć wszystko :)

Co do skrzynek okazało się konieczne lutowanie starej :)
I w takim wypadku zostały 3 takie same skrzynki które w środku trochę się różnią od mojej :)

Chciałem podziękować Wszystkim za wypowiedzi i pomoc
ODPOWIEDZ