mrugająca kontrolka hamulca
Moderator: Moderatorzy
mrugająca kontrolka hamulca
witam
mam pytanie:
jakie są możliwe przyczyny sporadycznego mrugania kontrolki hamulca, tzn przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu w mk7 1.3 efi?
zgóry dziękuję za odpowiedź
pozdrawiam
mam pytanie:
jakie są możliwe przyczyny sporadycznego mrugania kontrolki hamulca, tzn przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu w mk7 1.3 efi?
zgóry dziękuję za odpowiedź
pozdrawiam
Dokładnie, jak pisze Krzysiek - sprawdź poziom płynu ham. Miałem dokładnie takie objawy, jak mi hamulce padły ostatnio i ubyło trochę płynu.
Ogólnie nie przejmuj się za bardzo - sprawdź stan klocków/tarcz i ew. szczęk z tyłu (chyba, że wiesz, kiedy były robione). Jak Ci się hamulce zużywają, to tłoczek w zacisku wchodzi coraz głębiej, bo jest coraz cieńszy klocek i tarcza i dlatego więcej płynu wchodzi w układ. To samo tyczy się tyłu.
Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, to wtedy szukaj nieszczelności. Ale teraz to no stress
Ogólnie nie przejmuj się za bardzo - sprawdź stan klocków/tarcz i ew. szczęk z tyłu (chyba, że wiesz, kiedy były robione). Jak Ci się hamulce zużywają, to tłoczek w zacisku wchodzi coraz głębiej, bo jest coraz cieńszy klocek i tarcza i dlatego więcej płynu wchodzi w układ. To samo tyczy się tyłu.
Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, to wtedy szukaj nieszczelności. Ale teraz to no stress

- kupiec
- Posty: 12912
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
po pierwsze to już było na forum o tym
po drugie to kolega nie pisze że ma problemy z hamulcami
po trzecie to nawet jak ubyło bardzo mało płynu to może migać kontrolka, dolej płynu i po sprawie
po drugie to kolega nie pisze że ma problemy z hamulcami
po trzecie to nawet jak ubyło bardzo mało płynu to może migać kontrolka, dolej płynu i po sprawie
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
płyn w normie brak śladu wycieków, ręczny nie działa
a tak mi przyszło do głowy czy to czasem nie szczęki , dawno nie kontrolowałem, asamochód mam od 18 tyś przebiegu i szczęk nie zmieniałem?
[ Dodano: Wto 09 Lut, 2010 ]
to narazie dziękuję za wskazówki
zabiorę się za przegląd hamulców, no i może w końcu naprawię ręczny
pozdrawiam wszystkich i dziękuję
a tak mi przyszło do głowy czy to czasem nie szczęki , dawno nie kontrolowałem, asamochód mam od 18 tyś przebiegu i szczęk nie zmieniałem?

[ Dodano: Wto 09 Lut, 2010 ]
to narazie dziękuję za wskazówki
zabiorę się za przegląd hamulców, no i może w końcu naprawię ręczny
pozdrawiam wszystkich i dziękuję
możliwe. Jeśli uszczelniacze sparciały, albo szczęki się skończyły i tłoczki 'wyszły' za bardzo z cylindcerka. Ale wtedy kolega miałby problem z hamowaniem i pedał hamulca byłby miękki i wpadał w podłogę, a płynu ubywałoby baaardzo szybko.Byras pisze:Możliwe też, że cylinderki tylnych bębnów są nieszczelne i przepuszczają płyn.
Dlatego mówię: najpierw trzeba sprawdzić stan klocków, tarcz, okładzin i bębnów. Jak będą już mocno zużyte, to nie dolewaj płynu, tylko wymień na nowe, a poziom podskoczy


- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
- Nie ma ręcznego ? do wymiany samo-regulatory w tylnych bębnach , bardzo możliwe , że są zapieczone tłoczki w cylinderkach ( to nagminne ).
Kup nowe cylinderki ; szczęki i samo-regulatory - bębny daj do przetoczenia.
Powróci "ręczny" , "nożny" też wróci do stanu normalnego .
Na 100 w tej chwili "nożny" jest słabiutki i nie bierze równo - możesz sobie sprawdzić na rolkach.
Sprawdź przy okazji grubość klocków z przodu - nie wiem kiedy zmienialiście ?
Możliwe , że są dobre a wystarczy zrobić tył.
W żadnym przypadku nie reguluj (nie podciągaj linki) "ręcznego" hamulca - od podciągania jest samo-regulator.
Po skończonej robocie sprawdź i ewentualnie uzupełnij płyn (DOT 4) w zbiorniczku.
Tu masz temat do poczytania : http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7203
Kup nowe cylinderki ; szczęki i samo-regulatory - bębny daj do przetoczenia.
Powróci "ręczny" , "nożny" też wróci do stanu normalnego .
Na 100 w tej chwili "nożny" jest słabiutki i nie bierze równo - możesz sobie sprawdzić na rolkach.
Sprawdź przy okazji grubość klocków z przodu - nie wiem kiedy zmienialiście ?
Możliwe , że są dobre a wystarczy zrobić tył.
W żadnym przypadku nie reguluj (nie podciągaj linki) "ręcznego" hamulca - od podciągania jest samo-regulator.
Po skończonej robocie sprawdź i ewentualnie uzupełnij płyn (DOT 4) w zbiorniczku.
Tu masz temat do poczytania : http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7203
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]