mrugająca kontrolka hamulca

Moderator: Moderatorzy

malatka3

mrugająca kontrolka hamulca

Post autor: malatka3 »

witam
mam pytanie:
jakie są możliwe przyczyny sporadycznego mrugania kontrolki hamulca, tzn przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu w mk7 1.3 efi?
zgóry dziękuję za odpowiedź
pozdrawiam
kris

Post autor: kris »

sprawdz poziom płynu hamulcowego ;)
Albercik

Post autor: Albercik »

Dokładnie, jak pisze Krzysiek - sprawdź poziom płynu ham. Miałem dokładnie takie objawy, jak mi hamulce padły ostatnio i ubyło trochę płynu.

Ogólnie nie przejmuj się za bardzo - sprawdź stan klocków/tarcz i ew. szczęk z tyłu (chyba, że wiesz, kiedy były robione). Jak Ci się hamulce zużywają, to tłoczek w zacisku wchodzi coraz głębiej, bo jest coraz cieńszy klocek i tarcza i dlatego więcej płynu wchodzi w układ. To samo tyczy się tyłu.

Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, to wtedy szukaj nieszczelności. Ale teraz to no stress :)
Byras

Post autor: Byras »

Możliwe też, że cylinderki tylnych bębnów są nieszczelne i przepuszczają płyn. Także samo dolewanie płynu nie wiele pomoże.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

po pierwsze to już było na forum o tym
po drugie to kolega nie pisze że ma problemy z hamulcami
po trzecie to nawet jak ubyło bardzo mało płynu to może migać kontrolka, dolej płynu i po sprawie
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
malatka3

Post autor: malatka3 »

płyn w normie brak śladu wycieków, ręczny nie działa
a tak mi przyszło do głowy czy to czasem nie szczęki , dawno nie kontrolowałem, asamochód mam od 18 tyś przebiegu i szczęk nie zmieniałem? :?:

[ Dodano: Wto 09 Lut, 2010 ]
to narazie dziękuję za wskazówki
zabiorę się za przegląd hamulców, no i może w końcu naprawię ręczny
pozdrawiam wszystkich i dziękuję
Albercik

Post autor: Albercik »

Byras pisze:Możliwe też, że cylinderki tylnych bębnów są nieszczelne i przepuszczają płyn.
możliwe. Jeśli uszczelniacze sparciały, albo szczęki się skończyły i tłoczki 'wyszły' za bardzo z cylindcerka. Ale wtedy kolega miałby problem z hamowaniem i pedał hamulca byłby miękki i wpadał w podłogę, a płynu ubywałoby baaardzo szybko.

Dlatego mówię: najpierw trzeba sprawdzić stan klocków, tarcz, okładzin i bębnów. Jak będą już mocno zużyte, to nie dolewaj płynu, tylko wymień na nowe, a poziom podskoczy :) Mi kiedyś mechanior dolał, a tydzień później wymieniałem tarcze i klocki, bo były przetarte na wylot, to mi potem płyn wywaliło przez korek, bo go za dużo było :P
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

sprawdz stan szczek na tylniej osi.

czy pedal hamulca schodzi nizej niz zawsze?
jesli tak to zaciagnij delikatnie reczny i sprawdz czy sie podniesie pedal (zacznie szybciej hamulec lapac).
jesli tak to masz szczeki do wymiany ; )
malatka3

Post autor: malatka3 »

Albercik pisze:Dlatego mówię: najpierw trzeba sprawdzić stan klocków, tarcz, okładzin i bębnów. Jak będą już mocno zużyte, to nie dolewaj płynu, tylko wymień
no itego się będę trzymał..pozdrawiam raz jeszcze :mrgreen:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

było pisać że masz niesprawne hamuce :/
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
malatka3

Post autor: malatka3 »

kupiec pisze:było pisać że masz niesprawne hamuce
niesprawny hamulec awaryjny ...tyle wiem na pewno :smile: co z resztą .....się okaże :shock:
a muszę z tym zrobić bo nim jeździ żona :twisted: :evil:
ja natomiast jestem użytkownikiem najlepszego samochodu na świecie....wiecie jakiego :?: :?: :?: ...... slużbowego :lol: :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

- Nie ma ręcznego ? do wymiany samo-regulatory w tylnych bębnach , bardzo możliwe , że są zapieczone tłoczki w cylinderkach ( to nagminne ).
Kup nowe cylinderki ; szczęki i samo-regulatory - bębny daj do przetoczenia.
Powróci "ręczny" , "nożny" też wróci do stanu normalnego .
Na 100 w tej chwili "nożny" jest słabiutki i nie bierze równo - możesz sobie sprawdzić na rolkach.
Sprawdź przy okazji grubość klocków z przodu - nie wiem kiedy zmienialiście ?
Możliwe , że są dobre a wystarczy zrobić tył.
W żadnym przypadku nie reguluj (nie podciągaj linki) "ręcznego" hamulca - od podciągania jest samo-regulator.
Po skończonej robocie sprawdź i ewentualnie uzupełnij płyn (DOT 4) w zbiorniczku.

Tu masz temat do poczytania : http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7203
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zablokowany