MkV 1,4i Problem z rozrusznikiem i pytanie co do wskaznika

Moderator: Moderatorzy

combiasty-86

MkV 1,4i Problem z rozrusznikiem i pytanie co do wskaznika

Post autor: combiasty-86 »

Witam wszystkich serdecznie szukałem ale nic ciekawego nie znalazłem...
Pojawił sie pierwszy problem a mianowicie:
Nagle przestał działać rozrusznik tzn. jak przekręcam kluczyk to wszystko ok ale jak chce odpalic strzela elektromagnes tylko nie kręci i wszystkie kontrolki wraz z zegarem gasną po kilku takich próbach smierdzi jajem z aku czyli ewidentnie gdzieś spięcie...
Na początku myślałem ze gdzies kable bo kiedyś miałem taki problem w ścierce ale to chyba nie kable.... bo jak zwarłem ze sobą dwa duże piny na rozruszniku czyli ten od aku ialt do tego co idzie do srodka rozrusznika to tylko iskrzy i znowu smierdzi...
po kilku puknięciach młotkiem podłączam znowu na krutko rozrusznik kręci z tym ze jak przytrzymie troszke dłużej na krótko tzn jakies 5 sek. to rozrusznik kręci a potem dostaje turbo i kręci szybciej potem juz normalnie ze stacyjki pali ... z tym że tylko przez parę odpalań(3) i znowu to samo...

Moje spostrzeżenia to tak jakby szczotka sie urwała albo rozsypała i go blokowała
Gadam ściągne rozrusznik i rozkręce ale du>> blada ktos tak go dokręcił że ani jedna sruba nie puszcza a do tego jedna jest już objechana

Czy dobrze myśle o tych szczotkach??
W jaki spsób to odkręcić a szczególnie to zjechaną srubę Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 22 gru 2009, 23:46 przez combiasty-86, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

combiasty-86 pisze:W jaki spsób to odkręcić
Kupić porządną sześciokątną nasadkę - nie za 5 czy 7 zł. - porządna to taka od 20-30 zł za szt w górę - może buć firmy Stanley czy Cowal .
Przed rozpoczęciem odkręcania , walnij no porządnie w te śruby młotkiem wzdłóż osi obrotu śruby , popryskaj rozkleszczaczem - ale tak na 20-30 minut przed odkręcaniem , tą zjechaną - spróbuj również najpierw młotkiem a potem nasadką , ale o numer mniejszą i ją nabij na łeb śruby - jeśli nadal nie da rady , to pozostaje podjechać do dobrego spawacza , żeby przyspawał do łba większą nakrętkę.

Co do rozrusznika - raczej masz zwarcie na wirniku - a zwarcie się zrobiło od wyjechanych tulejek
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

combiasty-86, ciekawy jestem czy regulator napiecia nie walnal i aku przeladowywane jest i kipi.Sprawdz multimetrem ladowanie jak odpali jak ma walniety regulator to moze skoczyc powyzej 17volt .Niby wskazuje tak jak Jamszoł mowi na rozrusznik ale moze warto i to sprawdzic
combiasty-86

Post autor: combiasty-86 »

Mam taki własnej roboty miernik z diód do auta sobie zrobiłem bom elektronik:P i na odpalonym silniku palą mi sie diody do 14 volt a miernik zrobiłem do 15 więc nie przeładowuje... Kurde martwią mnie te sruby.....
Jamszoł napisałes rozkleszczaczem miałes na mysli wd40 ?? czy cos lepszego?
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

no ok profilaktycznie napisalem bo nieraz pod latarnia najciemniej ;)
ja ostatnio tez tak mnialem ale z odkreceniem sruby od alternatora w audi skonczylo sie urwanym lbem od śruby i rozwaleniem ręki o blache ale juz wszytsko z reka ok :grin:
jak sie domyślam to masz sruby wzmacniane wiec raczej nie zrobisz tego co ja,moim zdaniem zostalo tak jak koledzy mowia dospawac do lba druga srube i wtedy odkrecic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

combiasty-86 pisze:miałes na mysli wd40 ?? czy cos lepszego?
Wystarczy WD40 - oczywiście im lepszy tym lepiej
bodzio82 pisze:combiasty-86, ciekawy jestem czy regulator napiecia nie walnal i aku przeladowywane jest i kipi
To nie to - należy przyczyny szukać w samym rozruszniku - na pewno jest albo zwarcie , albo prawie zatarty bo napisane jest :
combiasty-86 pisze:jak chce odpalic strzela elektromagnes tylko nie kręci i wszystkie kontrolki wraz z zegarem gasną
Elektromagnes jest OK a jak zapoda dalej napięcie , to jest taki pobór prądu , że aż przygasa i wtedy aku zachowuje się jak przy pełnym zwarciu.

Dla rozluźnienia - :)
combiasty-86 pisze:miernik z diód do auta sobie zrobiłem bom elektronik
combiasty-86 pisze:14 volt
bodzio82 pisze:17volt
Panie elektronik i panie bodzio82, sie pisze i mówi VOLTóW :razz: :mrgreen: a nie volt - volt to 1 - ewentualnie gościu który tak się nazywał :mrgreen: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Jamszoł pisze:Panie elektronik i panie bodzio82, sie pisze i mówi VOLTóW
a dupa bo ja nie napisalem z duzej litery wiec pan volt nie moze byc :mrgreen:
A tak na powaznie to na bank rozrusznik siedzi tzn tuleje i szczotki nawet niedawno przy suzuki co nim se smigam wymienialem szczotki i tuleje bo mozna bylo caly dzien na prostowniku trzymac a on i tak sie zachowywal jakby aku padniete bylo ,po wymianie rozrusznik dop.az milo ;)
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Miałem to samo;/ szczotki będą raczej dobre. wg mnie automat albo bendiks poszedł, bo jak kręci a nie odpala to bendiks albo automat. bendiks łatwo sprawdzic, wystarczy zrzucic rozrusznik i sprawdzic czy sie blokuje i nie przepuszcza. jak bedzie ok to na 100% automat.

Ja wymieniłem automat bendiks szczotki, wyczysciłem i zakonserwowałem wszystkie masy i styki i nie mam problemu z odpalaniem;] Jak chcesz to podjedz do Bytomia, przerzucimy rozruszniki i zobaczysz;]
combiasty-86

Post autor: combiasty-86 »

Mucka13 pisze:Miałem to samo;/ szczotki będą raczej dobre. wg mnie automat albo bendiks poszedł, bo jak kręci a nie odpala to bendiks albo automat. bendiks łatwo sprawdzic, wystarczy zrzucic rozrusznik i sprawdzic czy sie blokuje i nie przepuszcza. jak bedzie ok to na 100% automat.

Ja wymieniłem automat bendiks szczotki, wyczysciłem i zakonserwowałem wszystkie masy i styki i nie mam problemu z odpalaniem;] Jak chcesz to podjedz do Bytomia, przerzucimy rozruszniki i zobaczysz;]
Bendiks i automat (Elektromagnes ) Dobre bo on zakleszcza do zamachu zawsze tylko nie obraca cos jakby go blokowało w srodku bo odrazu wszystkie kontrolki gasną ..

Co do przyjazdu do bytomia to chętnie tylko ze jest problem bo narazie nie moge odkręcić rozrusznika sruba zjechana... i pogoda nie dopisuje zbytnio plus praca do 16.... wiec czekam na weekend i cos kombinuje

[ Dodano: Czw 10 Gru, 2009 ]
A wieć tak właśnie leży rozrusznik na stole udało sie go odkręcić ( Polecam nażędzia firmy Neos rekomendowane przez Tvn Turbo troche drogie ale odkręcą każdą srubę bez wysiłku)

Ewidentnie cos z nim nie tak... Bo jak kręce bendiksem to w rozruszniku cos trze trzeszczy i bardzo ciężko chodzi wrważenie jakby młynek do kawy:P
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

no i jak tam?? jak trzeszczy to sprawdz szczotki. jak nie szczotki to rozkręc i dobrze wyczysc srodek

i jeszcze, masz jakis luz na bendiksie?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

combiasty-86 pisze:Bendiks i automat (Elektromagnes ) Dobre bo on zakleszcza do zamachu zawsze tylko nie obraca cos jakby go blokowało w srodku bo odrazu wszystkie kontrolki gasną ..
sprawdź połączenie kabel - rozrusznik .
Odkręć oba przewody (grube) i przeczyść styki i sprawdź.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
combiasty-86

Post autor: combiasty-86 »

Szczoty ok tylko magnesy 2 pekły i sie rozsypały... w dziale kupie dałem juz temat ze cały kupię...
Próbowałem pozamieniać magnesy z rozrusznika z sciery 1,8TD Ale on dużoooo większy...
Jakby co to mam do 1,8td na sprzedaż sprawny po kapitalce na planetarce bo ess ma chyba taki jak sciera
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

combiasty-86 pisze:tylko magnesy 2 pekły i sie rozsypały.
Lubią pękać jak jest luz na tulejach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
combiasty-86

Post autor: combiasty-86 »

Szybkie pytanie:
ten gruby kabel co idzie z aku do rozrusznika to on idzie bezpośrednio czy jeszcze przez cos przechodzi....

Chodzi o to ze kupiłem rozrusznik i w domu pod aku kręci jak szlony a w aucie nic a nic...
Nawet jak na krótko zepne dwa duże styki w rozruszniku to tylko iskrzy i spawa klucz
Odłączyłem już altek to samo odłączyłem ten cienki do elektromagnesu i był tylko sam ten gruby i dalej kapa nie wiem co jest nie tak
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ten kabel idzie bezpośrednio z aku i przy rozruszniku łączy się z drugim , który idzie dalej do alternatora.
Masa idzie przez silnik a z silnika na karoserię i dalej do aku.
Daj dodatkowy kabel masowy z aku pod śrubę mocującą rozrusznik do silniika a kabel plusowy - odkręć od klemy aku i go wyczyść .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ