OLEJ NA świecy - foto - diagnoza ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

OLEJ NA świecy - foto - diagnoza ?

Post autor: Ven »

Wymienajac świece w RSie dziś się bardzo niemiło zaskoczyłem. Pozatym że śruby na cewkach były tak doje**** że 2 niezłe wkrętaki torx zniszczyłem (lby srub tez dostaly po dupie) i mało co a trzeba było by je ciąć... to po zdjęciu przewodów i cewek oczom mym ukazał się widok nie mily...

Z nie wiadomego mi powodu, swieca ta byla nie calkiem dokrecona, odkrecilem ja jedna reka, w zasadzie bez uzycia wiekszej sily. Nie wiem czy czasem olej nie dostawal sie do komory.

Zwroccie uwage na zdjecia - swieca prakwycznie plywala w oleju (klucz sie wpolowie zamoczyl) ; elektroda swiecy jest sucha ; po wyjeciu swiecy caly olej splynal do komory - widac jak odbija sie lustro oleju na tloku ; cewka od spodu cala w oleju.

Wyglada to okropnie, swiece wszystkie wymienilem, wyczyscilem jak sie dalo i zlozylem do kupy. Pytanie jest jedno - czy to tylko uszczelka pod deklem czy uszczelka glowicy czy moze cos innego?

Jak najszybciej udam sie zmierzyc kompresje, poniewaz nie chcialem nadwyrezac wrazliwych kabli/cewek (na tym kanale jest akurat cewka), nie robilem testu odpiecia kabla by sprawdzic czy ten gar w ogóle pracuje. Odpielem na moment inny przewod z innego gara i zaczelo nim telepac wiec mysle ze kompresja jest, tymbardziej ze spadku mocy czy innych objawow w czasie jazdy nie zaobserwowalem (poza tym ze od kiedy zrobilo sie zimno czasami dymi na bialo-foto).

Radzcie panowie! :???: Jakie sa szanse ze nie czeka go remont glowicy? aa
Załączniki
2GI OD LEWEJ - widac zaolejenie
2GI OD LEWEJ - widac zaolejenie
2gi cylinder STARA SWIECA, CALY KANAL ZAOLEJONY
2gi cylinder STARA SWIECA, CALY KANAL ZAOLEJONY
CEWKA  W OLEJU
CEWKA W OLEJU
2gi cylinder bez swiecy - olej z kanalu splynal na tlok
2gi cylinder bez swiecy - olej z kanalu splynal na tlok
Swieca 2gi gar - po wyjeciu, jeszcze w kluczu - wszystko w oleju.
Swieca 2gi gar - po wyjeciu, jeszcze w kluczu - wszystko w oleju.
SWIECA 2.jpg (162.57 KiB) Przejrzano 5458 razy
Bialy dym - w czasie przegazowania i czasami na wolnych obrotach.
Bialy dym - w czasie przegazowania i czasami na wolnych obrotach.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dym na bialo gdy jest zimno to norma, popatrz na inne auta benzynowe, to paruje woda z ukladu wydechowego, gdy silnik sie troche nagrzeje.


Co do swiecy to widzialem cos podobnego w jednym ze swoich aut jak swieca byla niedokrecona, tez byla w oleju podobnie jak Twoja
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na razie nic nie rób , jeźdź z 1000 - 2000 km i zobacz jeszcze raz .
WieSiu, może mieć rację a jeśli nie , to raczej uszczelka pod deklem a nie pod głowica
Gdyby to była pod głowica , to działo by się coś jeszcze : płyn w oleju ; olej w płynie ; kompresja z tłoka w układzie chłodzenia (układ by się zapowietrzał) ; wycieki oleju na zewnątrz i jeszcze parę innych ciekawostek .

Odkręć jeszcze raz cewki i na gwint daj klej do gwintów.
Wbrew temu co niektórzy myślą , klej nie spowoduje , że nie będzie można śrub odkręcić - zabezpieczy gwinty przed utlenianiem a mamy tu do czynienia z śrubą z żelaza i otworem z gwintem w aluminium .
Żelaz + aluminium zawsze się za... - po to daje się klej - wystarczy ten najsłabszy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Ven, ściągnij sobie dekiel i zobacz w jakim stanie jest uszczelka! Bo olej może się dostawaćprzez uszkodzoną uszczelkę dekla.. No i też może siędostać przy nie umiejętnym wlewaniu bo jak pokapie po pokrywe to pocieknie do cewek i świec..
Pele_FKP

Post autor: Pele_FKP »

Uszczelka pod pokrywą zaworów - tamtędy ucieka olej na świece.

Jeśli dymi jak jest zimny to normalny objaw, jak ciepły i dymi na czarno - spala olej, jak na biało - spala płyn chłodniczy.

Jaki kolor elektrod na świecach masz po wykręceniu ??
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Elektroda swiecy po wyjeciu nie wygladala gorzej od innych wymienionych - jasno brazowy nalot. Dzis przegonilem go na obwodnicy m.in. na 2ce do odcinki (6500/6700obr na PB), doszedl do 95-100km/h wiec chyba wszystko ok. Czy gdyby ten gar tracil kompresje, odczulbym to wyraznie w osiagach?

Slabe foto ale jest :
Załączniki
SWIECA ELEKTRODA.JPG
SWIECA ELEKTRODA.JPG (44.5 KiB) Przejrzano 5458 razy
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Ven pisze:na 2ce do odcinki (6500/6700obr na PB), doszedl do 95-100km/h
Ciebie się powinno przegonić do odcinki :evil: , nie męcz tak tego auta , przecież olej jest od góry świecy więc i od góry się dostaje, najprawdopodobniej poszła uszczelka spod pokrywy głowicy/zaworów lub nie potrafisz zmieniać oleju i narozlewałeś :P

I będzie Ci dymił na biało bo:
- nie masz katalizatora
- temperatury na zewnątrz są coraz niższe
- jeździsz na LPG a ten się skrapla
- NIE MASZ KATALIZATORA, a RS bez kata puszcza duże obłoki par i choroba wie czego jeszcze

Chcesz żeby nie walił zasłony dymnej z wydechu, załuż katalizator, jeździj na benzynie, zrób coś żeby na zewnątrz było +20 stopni Celsjusza :mrgreen:

Skoro nic nie ubywa Ci płynu chłodniczego oraz auto sie nie grzeje to nie martw się o uszczelkę głowicy, a zatroszcz się o uszczelkę dekla zaworów.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

ORION pisze:
Ven pisze:na 2ce do odcinki (6500/6700obr na PB), doszedl do 95-100km/h
Ciebie się powinno przegonić do odcinki :evil: , nie męcz tak tego auta , przecież olej jest od góry świecy więc i od góry się dostaje, najprawdopodobniej poszła uszczelka spod pokrywy głowicy/zaworów lub nie potrafisz zmieniać oleju i narozlewałeś :P

I będzie Ci dymił na biało bo:
- nie masz katalizatora
- temperatury na zewnątrz są coraz niższe
- jeździsz na LPG a ten się skrapla
- NIE MASZ KATALIZATORA, a RS bez kata puszcza duże obłoki par i choroba wie czego jeszcze

Chcesz żeby nie walił zasłony dymnej z wydechu, załuż katalizator, jeździj na benzynie, zrób coś żeby na zewnątrz było +20 stopni Celsjusza :mrgreen:

Skoro nic nie ubywa Ci płynu chłodniczego oraz auto sie nie grzeje to nie martw się o uszczelkę głowicy, a zatroszcz się o uszczelkę dekla zaworów.
I jak tu nie uwielbiać tego gościa hehe :grin:

Orionq żaby nie bój, tatuś nauczył olej nalewać i nie rozlałem nic a nic ; i nie ganiam go tak codziennie, dziś jeden raz miało to miejsce tylko w testowym celu, z zasady nigdy go nie kręce powyżej 4.500obr.; normany zakres pracy to 2 - 3.5k rpm co daje jakieś 11L LPG/sete :cool: Na nowych świeczkach NGK szybciej rozkręca się obrotek :twisted:

W takim razie ewidentnie poszła sobie w las uszczelka dekla. Jutro zapoluję na jakąś i jak najszybciej wymienie. Kompresje profilaktycznie zmierze i będe obserwował stan i poziom płynów.

Polecacie lub odradzacie konkretnych producentów?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Ven pisze:profilaktycznie zmierze
Przyjedź do mnie to sobie zmierzysz ze free :P

A świece to polecam NGK Irydium XI ,co prawda sztuka 44-50zł zależy gdzie ale u mnie sprawują się rewelacyjnie.

NGK V-line to nieporozumienie dobre do golfa :lol:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

ORION pisze:
Ven pisze:profilaktycznie zmierze
Przyjedź do mnie to sobie zmierzysz ze free :P

A świece to polecam NGK Irydium XI ,co prawda sztuka 44-50zł zależy gdzie ale u mnie sprawują się rewelacyjnie.
Do ganiania moze i tak, ale do codziennej jazdy - wg mnie gruba przesada :grin:
Jakby to był Focus ST , Impreza Sti czy inny Lancer to wtedy ok.

Potwierdziło się - po kilkuset km olej znowu sie saczy na swiece - uszczelka juz czeka na wymiane. Co ciekawe na 5 producentow tylko jeden (chyba jakis hiszpanski) produkuje pelna uszczelke do RS-a (z idacym przez srodek uszczelnieniem kanalow swiec) Bardziej znani producenci (m.in Febi, Erling i Goetze) robia uszczelki tylko zewnetrznej czesci pokrywy, ktora u mnie jest dobra (cieknie tylko wokol 1 swiecy).
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

ORION pisze:Ciebie się powinno przegonić do odcinki :evil: , nie męcz tak tego auta
Czasem trzeba go przegonić, żeby nie wychodziły takie kwiatki jak kiedy pojechałem na hamownie, że pierwszy pomiar pokazał 95 zamulonych koni :P Dopiero kilka przejazdów do odcinki na 2-ce i powtarzalne 140 koni wyszło :P

Dajcie RS-om trochę pożyć i wykorzystajcie je trochę, a nie zamulacie do 4tys obrotów :D
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

nonam, Ty chyba nie wiesz jak ja jeżdżę , więc proszę nie wrzucaj takich tekstów :razz: :razz: :razz: ;)
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ja gonie rsa każdego razu jak go odpale,raz na 2 tygodnie :) więc mój na pewno nie jest ani trochę zamulony. :) poza tym jak w ogóle można zamulic samochód.chyba 6 miesięcy trzeba by było jeździć jak emeryt i chyba tylko może komp się przestawić i najwyżej lekko przypchac katalizator jak się ma.coś innego może się zapchać jak auto jest sprawne ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Czy w ogóle zjawisko zamulania w Rsie występuję, przecież RSami nie jeżą dziewice do kościoła, tylko z deka czubki :twisted:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Albercik

Post autor: Albercik »

ORION pisze:przecież RSami nie jeżą dziewice do kościoła
Nie jeżdżą, bo dziewice wyginęły razem ze smokami :P Ale mój dziadek ma hondę civic sport 1.8 140 kucy - w życiu nie przekroczył 110 km/h. Drugi dziadek - dełu leganza 2.0 16V automat. W życiu szybciej nie jechał, jak 90 km/h. Obaj robią rocznie może 10 tys. km... w sumie! :mrgreen:
ODPOWIEDZ