kody bledow 27 i 28

Moderator: Moderatorzy

groobyg2

kody bledow 27 i 28

Post autor: groobyg2 »

witam. pokazywal mi sie blad 27 wiec wymienilem sensor MAP i bylo wszystko ok. ostatnio podlaczylem sobie tester i znowu pokazuje ten blad i jeszcze 28. co moze byc przyczyna tych bledow?
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika. (co to za czujnik?)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

groobyg2 pisze:28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika. (co to za czujnik?)
sonda lambda

co do 27 to sprawdz obwód podciśnieniowy czy nie jest otwarty (nie syczy ci gdzies z ktoregos wężyka ?? )
groobyg2

Post autor: groobyg2 »

nie zauwazylem. musze sprawdzic. a sonde wymienialen calkiem niedawno:/
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zrób reset kompa
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

groobyg2 pisze:sonde wymienialen calkiem niedawno:/
sonda może sama w sobie być dobra ale może być przerwa na kablach lub wtyczkach między sondą a ecu ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

może być za niskie ciśnienie paliwa i wtedy pojawia się "choinka" w błędach, ale zacznij od resetu kompa (no chyba, ze rzeczywiscie auto zaczelo ci palic kosmiczne ilosci paliwa) no i sprawdz podcisnienie
groobyg2

Post autor: groobyg2 »

pali normalnie. nie zauwazylem zeby pil wiecej. zrobie reset na noc
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to olej te błędy ! zrób tylko reset i jezdzij dalej :D czasami im czlowiek mniej wie tym lepiej (dla jego zdrowia psychicznego) :D

u mnie po wymianie sondy jeszcze przez pół roku potrafił zgłaszać błąd (pomimo resetu) a potem mu przeszło i już był święty spokój :D a zadnej roznicy w pracy silnika w miedzy czasie nie zauwazylem. moze te tansze zamienniki jakos dluzej sie nagrzewaja niz oryginaly czy co i musza sie "wygrzac" ?? cholera wie ale ... olej to :D zacznij sie martwic dopiero jak sie cos niepokojacego zacznie dziac :D w koncu to stare, 16-letnie auto - kabelki nie te, złączki tez juz nie zawsze kontaktuja dobrze ;)
groobyg2

Post autor: groobyg2 »

zrobilem reset, przejechalem na pb 95 ok 10 km i jest oki narazie :) nie ma bledow. zobaczymy jak to bedzie jutro po przejazdzce na gazie. dzieki cidzej
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak po jeździe na gazie pojawi się błąd lambdy to oznaka że masz źle dobraną emulację sondy lambda, albo coś nie tak z podpięciem emulatora... U mnie jak sobie sam posprawdzałem to się okazało że emulator zamiast być wpięty w szereg z kablem sygnałowym ro był równolegle... tym samym komputerek gazowy dostawał sygnał z lambdy tak jak powinien ale do ecu auta nie trafiał sygnał emulowany ale czysty z sondy i pojawiały się błędy ... ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
groobyg2

Post autor: groobyg2 »

a moge to prosic na polski ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a moge to prosic na polski ;)
:) no to spróbujmy łopatologii stosowanej, ale tak po prawdzie to powinniśmy się z tym wątkiem przenieść do "LPG" ;)
Sonda λ to czujnik monitorujący poziom tlenu w spalinach i przy pomocy zmiennego napięcia przekazujący te dane do ECU. Dla benzyny i dla gazy spaliny wyglądają trochę inaczej i co za tym idzie sygnał prawidłowej mieszanki wygląda ciut inaczej. Aby w czasie pracy na gazie ECU nie próbował ciągle dostosowywać składu mieszanki do tego który ma zapisany jako wzorcowy (ale dla benzyny) montuje się emulator. Część sterowników gazowych ma go zintegrowanego (większość). Emulator ma za zadanie w czasie pracy na gazie odciąć ECU od sygnału z sondy λ i zastąpić ten sygnał sygnałem emulowanym na wzór prawidłowego sygnału pracy na benzynie. Nie wszystkie silniki jednak dobrze działają z taką emulacją dlatego emulatory mają zwykle jeszcze co najmniej 2 inne sposoby oszukiwania ECU. Pierwszy to podanie zamiast sygnału emulowanego sygnału jaki daje sonda λ zwarta do masy, drugi to po prostu przepuszczenie prawidłowego sygnału z sondy. Część emulatorów ma możliwość dostosowania sygnału emulowanego do konkretnego auta. I tyle. Jeśli twój emulator nie działa prawidłowo (z różnych przyczyn) to może się cyklicznie pojawiać błąd sondy λ. Czasami Nie trzeba na to zwracać uwagi bo ECU wyłapuje np. moment odcięcia sondy i traktuje to jako błąd a po ponownym rozruchu na benie znowu korzysta z jej sygnałów ale błąd pozostaje zapisany.

W każdym bądź razie błąd 28 pojawia się baaardzo często przy LPG i o ile wszystko pracuje prawidłowo to nie należy się tym za bardzo przejmować ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
groobyg2

Post autor: groobyg2 »

dziekuje za wyjasnienie :) czy moge jakos sprawdzic ten emulator czy to juz wieksza technika?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

rodzaj włączonej emulacji można sprawdzić albo patrząc na sterownik gazowy ze zintegrowanym emulatorem - powinien mieć zworki/przełączniki do ustawienia rodzaju emulacji, jesli ich nie ma to trzeba program do sterownika i interfejs... do sprawdzenia jak emulator pracuje to już niestety oscyloskop potrzebny albo program, jesli ma taka funkcję - innymi słowy wyższa technika.We własnym zakresie możesz sprawdzić kabelki i te przełączniki, ale jak powinny być ustawione to już niestety powinieneś szukać w instrukcji sterownika lub na jego obudowie (może być opis). Ale tak jak wcześniej napisałem jeżeli wszystko jest o.k. z silnikiem a tylko po jeździe na LPG pojawia się ten błąd to możesz go spokojnie zignorować ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ