kody bledow 27 i 28
Moderator: Moderatorzy
kody bledow 27 i 28
witam. pokazywal mi sie blad 27 wiec wymienilem sensor MAP i bylo wszystko ok. ostatnio podlaczylem sobie tester i znowu pokazuje ten blad i jeszcze 28. co moze byc przyczyna tych bledow?
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika. (co to za czujnik?)
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika. (co to za czujnik?)
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
sonda może sama w sobie być dobra ale może być przerwa na kablach lub wtyczkach między sondą a ecugroobyg2 pisze:sonde wymienialen calkiem niedawno:/

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to olej te błędy ! zrób tylko reset i jezdzij dalej
czasami im czlowiek mniej wie tym lepiej (dla jego zdrowia psychicznego) 
u mnie po wymianie sondy jeszcze przez pół roku potrafił zgłaszać błąd (pomimo resetu) a potem mu przeszło i już był święty spokój
a zadnej roznicy w pracy silnika w miedzy czasie nie zauwazylem. moze te tansze zamienniki jakos dluzej sie nagrzewaja niz oryginaly czy co i musza sie "wygrzac" ?? cholera wie ale ... olej to
zacznij sie martwic dopiero jak sie cos niepokojacego zacznie dziac
w koncu to stare, 16-letnie auto - kabelki nie te, złączki tez juz nie zawsze kontaktuja dobrze 


u mnie po wymianie sondy jeszcze przez pół roku potrafił zgłaszać błąd (pomimo resetu) a potem mu przeszło i już był święty spokój




- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jak po jeździe na gazie pojawi się błąd lambdy to oznaka że masz źle dobraną emulację sondy lambda, albo coś nie tak z podpięciem emulatora... U mnie jak sobie sam posprawdzałem to się okazało że emulator zamiast być wpięty w szereg z kablem sygnałowym ro był równolegle... tym samym komputerek gazowy dostawał sygnał z lambdy tak jak powinien ale do ecu auta nie trafiał sygnał emulowany ale czysty z sondy i pojawiały się błędy ... 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a moge to prosic na polski


Sonda λ to czujnik monitorujący poziom tlenu w spalinach i przy pomocy zmiennego napięcia przekazujący te dane do ECU. Dla benzyny i dla gazy spaliny wyglądają trochę inaczej i co za tym idzie sygnał prawidłowej mieszanki wygląda ciut inaczej. Aby w czasie pracy na gazie ECU nie próbował ciągle dostosowywać składu mieszanki do tego który ma zapisany jako wzorcowy (ale dla benzyny) montuje się emulator. Część sterowników gazowych ma go zintegrowanego (większość). Emulator ma za zadanie w czasie pracy na gazie odciąć ECU od sygnału z sondy λ i zastąpić ten sygnał sygnałem emulowanym na wzór prawidłowego sygnału pracy na benzynie. Nie wszystkie silniki jednak dobrze działają z taką emulacją dlatego emulatory mają zwykle jeszcze co najmniej 2 inne sposoby oszukiwania ECU. Pierwszy to podanie zamiast sygnału emulowanego sygnału jaki daje sonda λ zwarta do masy, drugi to po prostu przepuszczenie prawidłowego sygnału z sondy. Część emulatorów ma możliwość dostosowania sygnału emulowanego do konkretnego auta. I tyle. Jeśli twój emulator nie działa prawidłowo (z różnych przyczyn) to może się cyklicznie pojawiać błąd sondy λ. Czasami Nie trzeba na to zwracać uwagi bo ECU wyłapuje np. moment odcięcia sondy i traktuje to jako błąd a po ponownym rozruchu na benie znowu korzysta z jej sygnałów ale błąd pozostaje zapisany.
W każdym bądź razie błąd 28 pojawia się baaardzo często przy LPG i o ile wszystko pracuje prawidłowo to nie należy się tym za bardzo przejmować

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
rodzaj włączonej emulacji można sprawdzić albo patrząc na sterownik gazowy ze zintegrowanym emulatorem - powinien mieć zworki/przełączniki do ustawienia rodzaju emulacji, jesli ich nie ma to trzeba program do sterownika i interfejs... do sprawdzenia jak emulator pracuje to już niestety oscyloskop potrzebny albo program, jesli ma taka funkcję - innymi słowy wyższa technika.We własnym zakresie możesz sprawdzić kabelki i te przełączniki, ale jak powinny być ustawione to już niestety powinieneś szukać w instrukcji sterownika lub na jego obudowie (może być opis). Ale tak jak wcześniej napisałem jeżeli wszystko jest o.k. z silnikiem a tylko po jeździe na LPG pojawia się ten błąd to możesz go spokojnie zignorować 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"