słabe ogrzewanie

Moderator: Moderatorzy

dre$uXR3i

słabe ogrzewanie

Post autor: dre$uXR3i »

problem jest taki ze bardzo dlugo musze czekac az mi poleci z nawiewow cieple powietrze jesli juz temperatura silnika jest wysoka to wmiare cieple leci a jak wlacze dmuchawe na najwyzszy stopien to leci coraz to chlodniejsze ;/ a ostatnio jak ssa temperatury na minusie to mnie bardzo denerwuje bo zanim zrobi sie cieplo w aucie to musze przejechac ze 100 km
Czy moze byc zapchana nagrzewnica? prosze o wszystkie informacje na ten temat co zrobic zeby lecialo jak najbardziej gorace powietrze :roll:
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2820
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

a płyn chłodniczy sprawdzałeś czy jest? jak nie grzeje to znaczy że chyba coś z układem chłodzenia. Ja miałem podobnie jak mi wyparował płyn chłodniczy.
Escort Cabrio RS
dre$uXR3i

Post autor: dre$uXR3i »

no wlasnie sprawdzalem i dolałem płynu bo bylo minimum ale nie zabardzo pomoglo a temperature na liczniku pokazuje mi minimalna temp i sie silnik nie grzeje
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2820
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

u mnie kiedyś termostat był zepsuty i były podobne objawy. akurat wtedy nie miałęm też płynu. możliwe że termostat padł i nie ma obiegu prawidłowego.
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na 100 % termostat masz zepsuty w pozycji otwarte.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ja bym jeszcze przeczyścił cały układ chłodzenia, są do tego odpowiednie środki
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
dre$uXR3i

Post autor: dre$uXR3i »

nie pomyslalem o termostacie w najblizszym czasie postaram sie sprawdzic czy dziala i zobaczymy co dalej
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak sprawdzić - masz opisane już na forum.Poszukaj.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
di negro

Post autor: di negro »

Witam wszystkich to mój pierwszy post. Szukałem tematu na który mógłbym się
wypowiedzieć i trafiłem na ten (chociaż wygląda na zamknięty w zasadzie ale może się
komuś jeszcze przyda) Więc kupiłem swojego escorta latem kiedy przyszła sroga zima
okazało się że samochód słabiutko grzeje oraz wskazówka temp. prawie się nie
podnosiła.
Objawy były następujące w momencie pracy silnika na postoju podwyszyłem obroty do
3000 i przytrzymałem tak przez około 5 min okazało się że temp. wzrosła do 90 stopni a
ogrzewanie działo jak marzenie, jednak po ruszeniu z miejsca i przejechaniu paru
kilometrów okazało się że temp. wróciła na białe pole oraz ogrzewanie znowu dawało
letnie powietrze. Wszystkiemu winien był termostat :!:
Po wymianie wszystko był ok. Jeżeli komuś się takie coś przytrafi to radzę szybko
dokonać wymiany jazda na niedogrzanym silniku powoduje większe spalanie i spadek
mocy (w moim przypadku całkiem spory)Ponadto odradzam sprawdzanie termostatu
metodą w stylu "poleje go wrządkiem i zobaczymy czy będzie pracował" mój
uszkodzony termostat działał kiedy polewałem go gorącą wodą. Troszkę się
rozpisałem :roll:
Pozdrawiam wszystkich :!: :!: :!:
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

di negro, zasłoń kartonem chłodnicę i będzie ok, tylko nie całą a tak 3/4
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najlepiej termostat wrzucić do garnka z woda , wsadzić sondę od termometru i sprawdzić , kiedy się otwiera , jeżeli nie jest otwarty na stałe.
Ale jeśli jest otwarty na stałe , to nie trzeba go wyciągać , żeby sprawdzić.
Sprawdzić można bez wyciagania.
A jeśli jest na stałe zamknięty , to też to można stwierdzić bez wyciągania go na wierzch.

To dla tych co nie wiedzą. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

No to i ja się podepnę. Też mam problem z grzaniem... Otóż na starym silniku był cały czas niedogrzany (tzn po kupnie jakis czas było ok). Temperatura w poziomie normal, ale jednak za nisko bo kawałeczek tylko nad białym dolnym polem.. Wymieniłem silnik na N7A no i cóż - przez 2 dni po swapie było ok tj trzymał temperaturę idealnie w poziomie. Teraz jest tak że ciągle wskaźnik pokazuje kawałek nad białym polem... Ogrzewanie jest, wszystko niby spoko. Ugotowałem termostat to zaczyna się otwierać dokładnie w tej temperaturze co powinien.. Tylko że nie wiem czy nie ma za dużego max otwarcia. Dopiero jak gonię 190-200 km/h pod jakąś górkę to temperatura rośnie bliżej połowy skali... No i bądź tu mądry. Wina wskaźnika?? Bo czujnik przecież został wymieniony razem z silnikiem..
ODPOWIEDZ