Czy moze byc zapchana nagrzewnica? prosze o wszystkie informacje na ten temat co zrobic zeby lecialo jak najbardziej gorace powietrze
słabe ogrzewanie
Moderator: Moderatorzy
-
dre$uXR3i
słabe ogrzewanie
problem jest taki ze bardzo dlugo musze czekac az mi poleci z nawiewow cieple powietrze jesli juz temperatura silnika jest wysoka to wmiare cieple leci a jak wlacze dmuchawe na najwyzszy stopien to leci coraz to chlodniejsze ;/ a ostatnio jak ssa temperatury na minusie to mnie bardzo denerwuje bo zanim zrobi sie cieplo w aucie to musze przejechac ze 100 km
Czy moze byc zapchana nagrzewnica? prosze o wszystkie informacje na ten temat co zrobic zeby lecialo jak najbardziej gorace powietrze
Czy moze byc zapchana nagrzewnica? prosze o wszystkie informacje na ten temat co zrobic zeby lecialo jak najbardziej gorace powietrze
-
dre$uXR3i
-
dre$uXR3i
-
di negro
Witam wszystkich to mój pierwszy post. Szukałem tematu na który mógłbym się
wypowiedzieć i trafiłem na ten (chociaż wygląda na zamknięty w zasadzie ale może się
komuś jeszcze przyda) Więc kupiłem swojego escorta latem kiedy przyszła sroga zima
okazało się że samochód słabiutko grzeje oraz wskazówka temp. prawie się nie
podnosiła.
Objawy były następujące w momencie pracy silnika na postoju podwyszyłem obroty do
3000 i przytrzymałem tak przez około 5 min okazało się że temp. wzrosła do 90 stopni a
ogrzewanie działo jak marzenie, jednak po ruszeniu z miejsca i przejechaniu paru
kilometrów okazało się że temp. wróciła na białe pole oraz ogrzewanie znowu dawało
letnie powietrze. Wszystkiemu winien był termostat
Po wymianie wszystko był ok. Jeżeli komuś się takie coś przytrafi to radzę szybko
dokonać wymiany jazda na niedogrzanym silniku powoduje większe spalanie i spadek
mocy (w moim przypadku całkiem spory)Ponadto odradzam sprawdzanie termostatu
metodą w stylu "poleje go wrządkiem i zobaczymy czy będzie pracował" mój
uszkodzony termostat działał kiedy polewałem go gorącą wodą. Troszkę się
rozpisałem
Pozdrawiam wszystkich

wypowiedzieć i trafiłem na ten (chociaż wygląda na zamknięty w zasadzie ale może się
komuś jeszcze przyda) Więc kupiłem swojego escorta latem kiedy przyszła sroga zima
okazało się że samochód słabiutko grzeje oraz wskazówka temp. prawie się nie
podnosiła.
Objawy były następujące w momencie pracy silnika na postoju podwyszyłem obroty do
3000 i przytrzymałem tak przez około 5 min okazało się że temp. wzrosła do 90 stopni a
ogrzewanie działo jak marzenie, jednak po ruszeniu z miejsca i przejechaniu paru
kilometrów okazało się że temp. wróciła na białe pole oraz ogrzewanie znowu dawało
letnie powietrze. Wszystkiemu winien był termostat
Po wymianie wszystko był ok. Jeżeli komuś się takie coś przytrafi to radzę szybko
dokonać wymiany jazda na niedogrzanym silniku powoduje większe spalanie i spadek
mocy (w moim przypadku całkiem spory)Ponadto odradzam sprawdzanie termostatu
metodą w stylu "poleje go wrządkiem i zobaczymy czy będzie pracował" mój
uszkodzony termostat działał kiedy polewałem go gorącą wodą. Troszkę się
rozpisałem
Pozdrawiam wszystkich
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Najlepiej termostat wrzucić do garnka z woda , wsadzić sondę od termometru i sprawdzić , kiedy się otwiera , jeżeli nie jest otwarty na stałe.
Ale jeśli jest otwarty na stałe , to nie trzeba go wyciągać , żeby sprawdzić.
Sprawdzić można bez wyciagania.
A jeśli jest na stałe zamknięty , to też to można stwierdzić bez wyciągania go na wierzch.
To dla tych co nie wiedzą.
Ale jeśli jest otwarty na stałe , to nie trzeba go wyciągać , żeby sprawdzić.
Sprawdzić można bez wyciagania.
A jeśli jest na stałe zamknięty , to też to można stwierdzić bez wyciągania go na wierzch.
To dla tych co nie wiedzą.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
yezozwierz
No to i ja się podepnę. Też mam problem z grzaniem... Otóż na starym silniku był cały czas niedogrzany (tzn po kupnie jakis czas było ok). Temperatura w poziomie normal, ale jednak za nisko bo kawałeczek tylko nad białym dolnym polem.. Wymieniłem silnik na N7A no i cóż - przez 2 dni po swapie było ok tj trzymał temperaturę idealnie w poziomie. Teraz jest tak że ciągle wskaźnik pokazuje kawałek nad białym polem... Ogrzewanie jest, wszystko niby spoko. Ugotowałem termostat to zaczyna się otwierać dokładnie w tej temperaturze co powinien.. Tylko że nie wiem czy nie ma za dużego max otwarcia. Dopiero jak gonię 190-200 km/h pod jakąś górkę to temperatura rośnie bliżej połowy skali... No i bądź tu mądry. Wina wskaźnika?? Bo czujnik przecież został wymieniony razem z silnikiem..