Otóż byłem na stacji diag (po przegląd), zażyczyłem sobie test emisji, bo ostatnio po resecie kompa (odłączone klemy-bawiłem sie w CA) auto potrafi poszarpać w niskim zakresie obrotów jak zimne i jak ciepłe. Samoadaptacji specjalnie nie robiłem, poprostu wsiadłem w auto i normalnie przejechalem 30km.
Po pomiarze wyszło że auto nie mieści się w normie EURO3 a co najwyżej w EURO2.
Komputer pokazał że CO i HC [ok145] są za wysokie oraz współczynnik (symbol alfa) który określa prace sondy lambda wskazywał wartość 1.13 podczas gdy nie powinien przekroczyć 0.95. (słowa diagnosty)
Diagnosta powiedział że sonda najprawdopodobniej straciła swoje parametry i nie dokładnie steruje mieszanką co w efekcie daje tą podwyższoną emisje gazów i może mieć skutek w postaci zwiększonego spalania.
Dodam że auto spaliło mi przez rok ~ 10.000km ok 1litr oleju (wcześniej nie wiem co było lane- zalałem pół syntetyk Mobile1) - czy przez to że troche oleju spalił - sonda się zabrudziła i zle mierzy skład miesznki?
Problem w tym że auto pali Ok 8-9l/100 w zależności do trasy, więc tragedii nie ma (dbam o ekonomie jazdy) (Ludzie piszą że jak sonda pada to odrazu jest skok na 15l/100km) Ale skoro dzięki wymianie można by to jeszcze obniżyć o 0.5/1l to może warto? Wymieniać sonde czy nie, jeśli tak to na jaką? Czy możliwe że diagnosta sie pomylił?
LAMBDA działa ale nie do końca - wymieniać ?
Moderator: Moderatorzy
LAMBDA działa ale nie do końca - wymieniać ?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
nom. na euro 3 to esio jest za staryVen pisze:Czy możliwe że diagnosta sie pomylił?


jest spoko. wcale to nei swiadczy o uszkodzeniu sondy, moze byc minimalnie za duze cisnienie cisnienie paliwa na wtrysku, ale nawet nie ma sie co tym przejmowac przy takim rewelacyjnym spalaniuVen pisze:lambda wskazywał wartość 1.13 podczas gdy nie powinien przekroczyć 0.95. (słowa diagnosty)
nom, napewno sondzie nie sluzy spalanie oleju ale 1L/10000km to praktycznie żaden ubytek olejuVen pisze:czy przez to że troche oleju spalił - sonda się zabrudziła i zle mierzy skład miesznki?


nie warto si wogole tym przejmowaćVen pisze:Ale skoro dzięki wymianie można by to jeszcze obniżyć o 0.5/1l to może warto?
reasumujac: nie nalezy szukac problemu ta gdzie go nie ma i pakować kase bez sensu w auto

zamiast sprawdzać sondę i spaliny to trzeba bylo podjechać do fakira od czujników i sprawdzić cyz wszystkie pracują jak należy
cidzej pisze:jest spoko. wcale to nei swiadczy o uszkodzeniu sondy, moze byc minimalnie za duze cisnienie cisnienie paliwa na wtrysku, ale nawet nie ma sie co tym przejmowac przy takim rewelacyjnym spalaniuVen pisze:lambda wskazywał wartość 1.13 podczas gdy nie powinien przekroczyć 0.95. (słowa diagnosty)
nom, napewno sondzie nie sluzy spalanie oleju ale 1L/10000km to praktycznie żaden ubytek olejuVen pisze:czy przez to że troche oleju spalił - sonda się zabrudziła i zle mierzy skład miesznki?rownie dobrze mógł ci polowe tego wypocić silnik
zamiast sprawdzać sondę i spaliny to trzeba bylo podjechać do fakira od czujników i sprawdzić cyz wszystkie pracują jak należy
Ten wskaznik lambda mówisz, może wskazywać na za wysokie cisnienie na wtryskach? Czy może za niskie?
Hm.No mam jedno zapocenie na simmeringu wału, i nie duże na uszczelce dekla zaworów też, może tymi dwoma drogami wypociło..
Konia z rzędem temu kto znajdzie fakira od czujników w starych fordach i nie skasuje 150zł za diagnostyke

Możliwe że ten mały kangurek w niskim zakresie obrotów spowodowany jest zapchanym, zużytym KAT-em? Jak sprawdzić katalizator?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
za wysokie bo lamba >1 oznacza zbyt bogata mieszanke, a mieszanka zbyt bogata bieze sie ze zbyt duzej ilosci benzyny w stosunku do powietrza (czyli w tym wypadku za wysokiego cisnienia - w tej samej jednostce czasu wtryskiwacz wiecej benzyny wlewa niz powinien na skutek za wysokiego cisnienia)Ven pisze:Ten wskaznik lambda mówisz, może wskazywać na za wysokie cisnienie na wtryskach? Czy może za niskie?
juz ci chyba kilka razy dawalem namiar na goscia co bierze ~120 zl za to - w żabieńcu k/Piaseczna Grzegorz 0-606-161-180Ven pisze:Konia z rzędem temu kto znajdzie fakira od czujników w starych fordach i nie skasuje 150zł za diagnostyke
Ok. Faktycznie dawałeś, ale 120zł to też nie mało. Narazie zaczekam. Jak by sie sprawy pogorszyły wtedy uderze do niego.
A czy te gorsze wyniki emisji mogą być spowodowane zjechanym KATem? Czy kat na te odczyty nie ma wpływu?
A czy te gorsze wyniki emisji mogą być spowodowane zjechanym KATem? Czy kat na te odczyty nie ma wpływu?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic