regulator cisnienia paliwa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

regulator cisnienia paliwa

Post autor: Yagr »

Siema
ponieważ mój regulator ciśnienia paliwa jest nieruszany od momentu zjechania z taśmy podejrzewam że należy mu trochę "podciągnąć" ciśnienie paliwa. Moje pytanie jest takie:
Czy w 1,6 8v EFI regulator jest przystosowany do regulacji? - jestem na 70% przekonany że tak tyle że u mnie śruba regulacji jest pod aluminiowym dekielkiem. Jak sie tego dekielka pozbyć? czy jak go przewiercę to mogę coś uszkodzić? No i pytanie b. ważne - gdzie podpiąc manometr? Sam regulator ma tylko wyjście na przewód podciśnienia i drugi doprowadzający paliwo. Czy to znaczy że manometr trzeba podpinac gdzieś do listwy wtryskowej? w miejsce wtryskiwacza?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

na listwie wtryskowej powinien byc a'la wentyl, do ktorego podpina sie manometr. nie rozumiem tylko po co tym krecic - jezdzisz na lpg, z odpalaniem nie masz problemow - ruszysz to po tylu latach to potem mozesz z cienieniem nie dojsc do ładu jak sie okaze, ze cos sparcialo i sie rozsypie
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

No, nareszcie sie odezwałeś ;) Wiem że kombinowałeś z tym w swoim essim, choć u ciebie był trochę inny regulator niż u mnie. Co do twoich wątpliwości co do celowośi przedsięwzięcia - owszem, jeżdżę na LPG ale po resecie adaptacje robię na benie a poza tym odpalam z beny i właśnie wtedy potrzebuj e dobrze wystrojonego regulatora ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, - cidzej, dobrze Ci radzi - jeśli chcesz kombinować , to najpierw sprawdź czy musisz .
Przecież jeśli masz te 3 Bar - y to jest wszystko OK i nic nie trzeba ruszać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jamszoł, rzecz sie rozbija właśnie o sprawdzenie ;) Nie pytam jak wyregulować ale w jaki sposób sprawdzić i czy ten regulator w ogóle jest regulowalny ;)
Mam pewne oznaki świadczące że może już być trochę niższe cisnienie od wymaganego.
Pytam dlatego, że przegryzłem sie przez WKŁ, przez internet i nic na temat samej regulacji w moim sprzęcie nie znalazłem.... WKŁ podaje tylko wartości wzorcowe dla 1,6efi, w 16v pokazuje nawet pomiar (jest foto) ale to inaczej niestety jest niż u mnie wygląda.... poza tym pisze tam że jak co to -wymiana regulatora a nic o jego regulacji. Podsumowując - nadal czekam na jakies konkrety - jak w MOIM silniku zmierzyć cisnienie paliwa, czy regulator ma śrubę regulacyjna pod alu - deklem, czy jest regulowany czy nie.
Jeszcze jedna informacja - z kolektora wtryskiwaczy jest tylko wyjście na 4 wtryskiwacze, doprowadzenie beny od filtra paliwa i z drugiej strony regulator do którego doprowadzone jest przewodem podciśnienie a z drugiej strony jest przewód odprowadzający nadmiar paliwa. I tyle - gdzie tu miejsce na manometr?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr pisze:Mam pewne oznaki świadczące że może już być trochę niższe cisnienie od wymaganego.
tzn ?? lambda poza zakresem ??
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Witam

Miałem zakładać nowy temat, ale znalazłem podobny więc się podłączę.

Jakiś czas temu pisałem na forum o problemach z falującymi obrotami i złym składem mieszanki paliwo-powietrze (kopcenie na czarno i trudne odpalanie). Już miałem wymieniać lambdę...
Dzisiaj przy okazji przeglądu mechanik pogrzebał trochę pod maską i powiedział, że to regulator ciśnienia na listwę wtrysków (czy jakoś tak?). Przy okazji pocieszył mnie, że trudno jest to dostać.

Czy ktoś się orientuje gdzie można coś takiego znaleźć i jaki jest orientacyjny koszt tej części?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:tzn ?? lambda poza zakresem ??
Lambda, gdy ja mierzę na LPG jest cacy, a na benie - nie za bardzo, z powodów widomych ;) (dostrajanie sie ECU do LPG) A objawy to gdy odpalam na benie to zakręci na dotyk ale... zrobi pare obrotów i gasnie, drugi raz to samo, tyle że troche powalczy, za 3, 4 odpala i ładnie wchodzi na obroty wspomagane ssanie z elektrozaworu obrotów biegu jałowego. Myslałem że to on za to odpowiada, wiadomo, jak cos nie ten teges to od rau hasło "krokowiec" :) ale przy rozruchu na LPG odpala bez problemu i widać że krokowiec chodzi ładnie. Dlatego jestem na 85% przekonany że toen gadżet pracuje mniej więcej prawidłowo i szukam innych przyczyn, czyt. regulator cisnienia. Ale juz trochę sie dowiedziałem:
1. Tą zaslepke w regulatorzxe trzeba ostroznie przewiercić, pod spodem jest śruba na imbus.
2. Manometr podpina sie za pomocą trójnika wpiętego między kolektor wtryskiwaczy a przewód doprowadzający paliwo od strony filtra. (mozna tez w jakimkolwiek miejscy miedzy filtrem a kolektorem)
na razie tyle, jak skołuje jakis odpowiedni trójnik to napiszę co z tego wynikło ;)

ssn, z tego co wiem to nie musi byc wcale regulator oryginal do twojego motoru - grunt żeby dało sie dopasowac do mocowania i żeby obsługiwał właściwe cisnienia (dał sie wyregulować) Grabowski sprzedaje nawet regulator pod turbo który zwiększa cisnienie w miarę wzrostu cisnienia turbo ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mamis1989

Post autor: mamis1989 »

chcialem sie podpiac do tematu a nie zakladac tematu, ostatnio zdejmowalem regulator cisnienia paliwa w escorcie 1993 r 1.3l silnik 1 wtryskowy punkt wyjalem go zalozylem i nie chce odpalic ... nie wiem czasem czy mi jakas czesc z tamtad nie wypadla, mam szkic z ksiazki i chyba mi sie zgubila jakas kulka i mala sprezynka , prosilbym o zdjecie rzeczy ktore tam sa. albo ewentualnie co zrobic zeby mi samochod ruszyl, z tego co mam to duza sprezyna podkladka i ta uszczelka(membrana).
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mamis1989, musisz znaleźć te brakujące elementy - regulator ciśnienia paliwa to tak naprawdę zawór upustowy który przy zadanym cisnieniu otwiera przepływ paliwa z powrotem do zbiornika. Ta kulka u ciebie i sprężyna to właśnie taki "korek" który gdy ciśnienie paliwa wzrośnie do ustawionego (napięciem sprężynki) ciśnienia otwiera wylot do zbiornika. Bez tego pompa pompuje a cisnienie cały czas "ucieka" do zbiornika ;)
Jesli cos pokopałem to proszę kompetentnych ludzi o korektę ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ