regulator cisnienia paliwa
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
regulator cisnienia paliwa
Siema
ponieważ mój regulator ciśnienia paliwa jest nieruszany od momentu zjechania z taśmy podejrzewam że należy mu trochę "podciągnąć" ciśnienie paliwa. Moje pytanie jest takie:
Czy w 1,6 8v EFI regulator jest przystosowany do regulacji? - jestem na 70% przekonany że tak tyle że u mnie śruba regulacji jest pod aluminiowym dekielkiem. Jak sie tego dekielka pozbyć? czy jak go przewiercę to mogę coś uszkodzić? No i pytanie b. ważne - gdzie podpiąc manometr? Sam regulator ma tylko wyjście na przewód podciśnienia i drugi doprowadzający paliwo. Czy to znaczy że manometr trzeba podpinac gdzieś do listwy wtryskowej? w miejsce wtryskiwacza?
ponieważ mój regulator ciśnienia paliwa jest nieruszany od momentu zjechania z taśmy podejrzewam że należy mu trochę "podciągnąć" ciśnienie paliwa. Moje pytanie jest takie:
Czy w 1,6 8v EFI regulator jest przystosowany do regulacji? - jestem na 70% przekonany że tak tyle że u mnie śruba regulacji jest pod aluminiowym dekielkiem. Jak sie tego dekielka pozbyć? czy jak go przewiercę to mogę coś uszkodzić? No i pytanie b. ważne - gdzie podpiąc manometr? Sam regulator ma tylko wyjście na przewód podciśnienia i drugi doprowadzający paliwo. Czy to znaczy że manometr trzeba podpinac gdzieś do listwy wtryskowej? w miejsce wtryskiwacza?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
No, nareszcie sie odezwałeś
Wiem że kombinowałeś z tym w swoim essim, choć u ciebie był trochę inny regulator niż u mnie. Co do twoich wątpliwości co do celowośi przedsięwzięcia - owszem, jeżdżę na LPG ale po resecie adaptacje robię na benie a poza tym odpalam z beny i właśnie wtedy potrzebuj e dobrze wystrojonego regulatora 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jamszoł, rzecz sie rozbija właśnie o sprawdzenie
Nie pytam jak wyregulować ale w jaki sposób sprawdzić i czy ten regulator w ogóle jest regulowalny 
Mam pewne oznaki świadczące że może już być trochę niższe cisnienie od wymaganego.
Pytam dlatego, że przegryzłem sie przez WKŁ, przez internet i nic na temat samej regulacji w moim sprzęcie nie znalazłem.... WKŁ podaje tylko wartości wzorcowe dla 1,6efi, w 16v pokazuje nawet pomiar (jest foto) ale to inaczej niestety jest niż u mnie wygląda.... poza tym pisze tam że jak co to -wymiana regulatora a nic o jego regulacji. Podsumowując - nadal czekam na jakies konkrety - jak w MOIM silniku zmierzyć cisnienie paliwa, czy regulator ma śrubę regulacyjna pod alu - deklem, czy jest regulowany czy nie.
Jeszcze jedna informacja - z kolektora wtryskiwaczy jest tylko wyjście na 4 wtryskiwacze, doprowadzenie beny od filtra paliwa i z drugiej strony regulator do którego doprowadzone jest przewodem podciśnienie a z drugiej strony jest przewód odprowadzający nadmiar paliwa. I tyle - gdzie tu miejsce na manometr?


Mam pewne oznaki świadczące że może już być trochę niższe cisnienie od wymaganego.
Pytam dlatego, że przegryzłem sie przez WKŁ, przez internet i nic na temat samej regulacji w moim sprzęcie nie znalazłem.... WKŁ podaje tylko wartości wzorcowe dla 1,6efi, w 16v pokazuje nawet pomiar (jest foto) ale to inaczej niestety jest niż u mnie wygląda.... poza tym pisze tam że jak co to -wymiana regulatora a nic o jego regulacji. Podsumowując - nadal czekam na jakies konkrety - jak w MOIM silniku zmierzyć cisnienie paliwa, czy regulator ma śrubę regulacyjna pod alu - deklem, czy jest regulowany czy nie.
Jeszcze jedna informacja - z kolektora wtryskiwaczy jest tylko wyjście na 4 wtryskiwacze, doprowadzenie beny od filtra paliwa i z drugiej strony regulator do którego doprowadzone jest przewodem podciśnienie a z drugiej strony jest przewód odprowadzający nadmiar paliwa. I tyle - gdzie tu miejsce na manometr?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Witam
Miałem zakładać nowy temat, ale znalazłem podobny więc się podłączę.
Jakiś czas temu pisałem na forum o problemach z falującymi obrotami i złym składem mieszanki paliwo-powietrze (kopcenie na czarno i trudne odpalanie). Już miałem wymieniać lambdę...
Dzisiaj przy okazji przeglądu mechanik pogrzebał trochę pod maską i powiedział, że to regulator ciśnienia na listwę wtrysków (czy jakoś tak?). Przy okazji pocieszył mnie, że trudno jest to dostać.
Czy ktoś się orientuje gdzie można coś takiego znaleźć i jaki jest orientacyjny koszt tej części?
Miałem zakładać nowy temat, ale znalazłem podobny więc się podłączę.
Jakiś czas temu pisałem na forum o problemach z falującymi obrotami i złym składem mieszanki paliwo-powietrze (kopcenie na czarno i trudne odpalanie). Już miałem wymieniać lambdę...
Dzisiaj przy okazji przeglądu mechanik pogrzebał trochę pod maską i powiedział, że to regulator ciśnienia na listwę wtrysków (czy jakoś tak?). Przy okazji pocieszył mnie, że trudno jest to dostać.
Czy ktoś się orientuje gdzie można coś takiego znaleźć i jaki jest orientacyjny koszt tej części?
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Lambda, gdy ja mierzę na LPG jest cacy, a na benie - nie za bardzo, z powodów widomychcidzej pisze:tzn ?? lambda poza zakresem ??


1. Tą zaslepke w regulatorzxe trzeba ostroznie przewiercić, pod spodem jest śruba na imbus.
2. Manometr podpina sie za pomocą trójnika wpiętego między kolektor wtryskiwaczy a przewód doprowadzający paliwo od strony filtra. (mozna tez w jakimkolwiek miejscy miedzy filtrem a kolektorem)
na razie tyle, jak skołuje jakis odpowiedni trójnik to napiszę co z tego wynikło

ssn, z tego co wiem to nie musi byc wcale regulator oryginal do twojego motoru - grunt żeby dało sie dopasowac do mocowania i żeby obsługiwał właściwe cisnienia (dał sie wyregulować) Grabowski sprzedaje nawet regulator pod turbo który zwiększa cisnienie w miarę wzrostu cisnienia turbo

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
chcialem sie podpiac do tematu a nie zakladac tematu, ostatnio zdejmowalem regulator cisnienia paliwa w escorcie 1993 r 1.3l silnik 1 wtryskowy punkt wyjalem go zalozylem i nie chce odpalic ... nie wiem czasem czy mi jakas czesc z tamtad nie wypadla, mam szkic z ksiazki i chyba mi sie zgubila jakas kulka i mala sprezynka , prosilbym o zdjecie rzeczy ktore tam sa. albo ewentualnie co zrobic zeby mi samochod ruszyl, z tego co mam to duza sprezyna podkladka i ta uszczelka(membrana).
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mamis1989, musisz znaleźć te brakujące elementy - regulator ciśnienia paliwa to tak naprawdę zawór upustowy który przy zadanym cisnieniu otwiera przepływ paliwa z powrotem do zbiornika. Ta kulka u ciebie i sprężyna to właśnie taki "korek" który gdy ciśnienie paliwa wzrośnie do ustawionego (napięciem sprężynki) ciśnienia otwiera wylot do zbiornika. Bez tego pompa pompuje a cisnienie cały czas "ucieka" do zbiornika 
Jesli cos pokopałem to proszę kompetentnych ludzi o korektę

Jesli cos pokopałem to proszę kompetentnych ludzi o korektę

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"