KLIMA_czujnik oblodzenia (?), (termostat ?)_Escort

Moderator: Moderatorzy

marcos_777

KLIMA_czujnik oblodzenia (?), (termostat ?)_Escort

Post autor: marcos_777 »

[Mk7] 1,6 16 V Zetec kombi.
Witam, potrzebuję ten element - załączający klimę - widoczny na zdjęciach poniżej.

Zamontowany jest z prawej strony akumulatora, czujnik wchodzi w parownik.

Jak się on fachowo nazywa? Może ma ktoś do odsprzedania?

Myślę, że jet tam przekaźnik + elektronika zalane w żywicy + czujnik oblodzenia (?) = termostat (?).

Już się dowiedziałem: to czujnik przeciwzamrożeniowy parownika.

Mierząc - w stanie spoczynku - powinny być styki (kable po przekątnej) zwarte, a miernik pokazuje, że są rozwarte.

Jak zewrę kable wchodzące do niego z wiązki: fioletowy z fioletowo-żółtym (odpowiadają im: czarno-żółty i brązowo-czarny wychodzące z tego czujnika ) -> sprężarka i klima chodzi.

Czy jak zewrę na stałe te styki i wyrzucę czujnik, a będę tylko uważnie używał klimę, mam szansę nie zepsuć sprężarki?

Czy odradzacie takie eksperymenty. Docelowo chcę kupić ten czujnik, ale na razie czekam, aż się gdzieś pojawi.

Proszę o info.

Aha, dobiłem u szwagra-chłodnika 350 gr. czynnika.

Pytanie: Jakie powinno być ciśnienie w układzie w moim Escorcie?
Boję się przesadzić z ilością.
Załączniki
PICT0114.JPG
PICT0119.JPG
PICT0122.JPG
Ostatnio zmieniony 24 cze 2008, 23:29 przez marcos_777, łącznie zmieniany 4 razy.
Macgyver

Post autor: Macgyver »

to co pokazujesz jest to czujnik przeciwzamrożeniowy i koszt kilka stównie
nie używaj bez tego zamarznie Ci parownik i tak z klimy nie będziesz miał pożytku .
Ciśnienie powinieneś mieć różne w zależności od prędkości obrotowej.
W całą instalacje wchodzi 750 gram gazu.Obetnij czujke i zobacz czy pod wpływem temperatury zmienia oporność bo najczęściej one siadają .
marcos_777

klima- czujnik przeciwzamrożeniowy

Post autor: marcos_777 »

Proszę powiedz konkretnie, jak odciąć? Jak sprawdzić czy czujka jest dobra?

Czy można w jej miejsce przylutować czujkę od lodówki, szwagier jest chłodnik, ma takie od termostatów do lodówek. Czy się nadają? Ewentualnie jaki typ dobrać?

Pytam o ciśnienie, bo ewentualnie dobijemy czynnika, ale boimy się dać go za dużo. Powiedzmy, że na biegu jałowym - jakie ma być ciśnienie?
Ostatnio zmieniony 14 cze 2008, 08:20 przez marcos_777, łącznie zmieniany 2 razy.
Macgyver

Post autor: Macgyver »

Można zastosować termostat samorozmrożeniowy lub elektroniczny sterownik (najprostrzy)
samą czujke obetnij tak abyś mógł przylutować nową około 3cmod samego sterownika
marcos_777

Klima Escort - czujnik antyoblodzeniowy.Ciśnienie w układzie

Post autor: marcos_777 »

Czy mógłbym Cię prosić o wrzucenie jakiegoś linka w sieci do przykładowego, odpowiedniego dla mnie TERMOSTATU SAMOROZMROżENIOWEGO lub tego ELEKTRONICZNEGO STEROWNIKA?

Konsultowałem ze szwagrem chłodnikiem -> pytał w jakim zakresie temperatur ma pracować i kiedy ma zadziałać?

Proszę jeszcze o info -> jakie powinno być ciśnienie w układzie klimy przy obrotach np. wolnych lub innych konkretnych.
marcos_777

Klima Escort - czujnik antyoblodzeniowy.Ciśnienie w układzie

Post autor: marcos_777 »

Odciąłem do prób czujkę i ją sprawdziłem:

- pobyt w zamrażarce przez 4 minuty - pokazuje oporność 50 kOhm
- temp. otoczenia 25 stopni - 12 kOhm
- zanurzona we wrzątku - 2,5 kOhm

Jak stygła po wrzątku czy po zamrażarce, to płynnie zmieniała się oporność. Więc na pewno czujka jest dobra, zepsuty jest sterownik (przekaźnik + elektronika).

Czy ktoś rozbierał tą kostkę z przekaźnikiem zalaną żywicą?

Chyba się nie da dostać do środka, by coś naprawić :(

Może spróbuję odciąć mu górę pudełka i sprawdzę, jak wygląda sytuacja w środku...

Ale myślę, że to nic nie da, bo się nie dogrzebię do elementów.



Na zdjęciu wnętrza auta termostatu parownika (sterownika) nie widać, bo jest zdemontowany, widać tylko wtyczkę od niego i miejsce montażu.

Biała plama, to taśma lepiąca, którą zaślepiłem otwór w parowniku po wyjęciu czujki.

Proszę jeszcze o info: Jakie ma być ciśnienie w układzie, przy konkretnych obrotach?
Załączniki
PICT0129.JPG
Ostatnio zmieniony 14 cze 2008, 08:53 przez marcos_777, łącznie zmieniany 6 razy.
Macgyver

Post autor: Macgyver »

co do ciśnienia to powinno być między 1,5-2,5(niższe obroty wyższe ciśnienie i na odwrót) Aby podać konkretne ciśnienie musisz spełnić następujące warunki
określona temperatura wlotowa na parownik
określona temperatura zewnętrzna
określone ciśnienie tłoczenia
najlepiej ściągnąć cały gaz i naładować 750g lub na wyczucie
krótko mówiąc rurka ssąca podczas pracy powinna być zimna ok3stopni C
co do sterownika to najprostrzy np(flika pcr100 lub eiwel ewp oczywiście na 12v)
lub mechaniczny samorozmrożeniowy w zakresie -5-18 z załzeniem+3,5 z kapilarą w parowniku
marcos_777

Post autor: marcos_777 »

co do sterownika to najprostrzy np(flika pcr100 lub eiwel ewp oczywiście na 12v)
lub mechaniczny samorozmrożeniowy w zakresie -5-18 z załzeniem+3,5 z kapilarą w parowniku
Podaj proszę link konkretny, bo Google nic nie znajdują. Gdzie on jest, żeby go zobaczyć i jego wyprowadzenia, charakterystykę, możliwość zakupu, itp.

Jak rozumieć
w zakresie -5-18 z załzeniem+3,5 z kapilarą w parowniku
.

Czy zakres od -5 stopni do +18, czy do -18 stopni?
I czy ma rozłączać przy + 3,5 stopnia w parowniku?

Zobacz też proszę pod tym adresem:
Byłem dzisiaj na giełdzie RTV i tam mi dali ten adres.
Ewentualnie
GECO - producent sterowników dla chłodnictwa.
Może tam byłbyś w stanie wypatrzyć coś konkretnego dla mnie?

"Trim-Pot"- em handlują obok na giełdzie RTV, a "Geco" jest u mnie na osiedlu.
Ewentualnie gdzie zamówić te: "flika pcr100" lub "eiwel ewp" na 12V?

I jak podłączyć (ale konkretnie) jakiś sterownik do mojego układu w aucie? Dzięki.
Macgyver

Post autor: Macgyver »

znalazłem coś takiego
http://www.allegro.pl/item376488635_reg ... ostat.html
cena ok zasilanie 7-26V
GECO robi sterowniki na 220V
marcos_777

TERMOSTAT PAROWNIKA_Klima_Escort

Post autor: marcos_777 »

Super, dzięki.
Ale na razie jednak nic nie będę kombinował, szukam używki.
Jest szansa. Już czekam na potwierdzenie od kogoś.
Jak znajdzie, to za 40 zł mam obiecany używany-oryginał.
Jest to TERMOSTAT PAROWNIKA.
Macgyver

Post autor: Macgyver »

Jeżeli możesz mieć orginał za 40 zł to ok bo jeśli masz kupować nowy za kilka stówek to sie nie opłaca lepiej już ten co podałem Ci link bo zasada działanie jest taka sama
marcos_777

Klima_czujnik oblodzenia_de-ice switch_Escort_MK7

Post autor: marcos_777 »

Dzięki wszystkim.
Kupiłem już za 40 zł oryginała, klima hula :)
ODPOWIEDZ