Podbijanie kół...

Moderator: Moderatorzy

roy019

Podbijanie kół...

Post autor: roy019 »

Witam mam dziwny problem z Essim chodzi o to ze jak szybko ruszam (koła tracą przyczepność) zaczyna mi je podbijac... wyglada to mniejwiecej tak jak by do opon przykleic jakis "garb" i sprobowac ruszyc tak zeby kola zaczely buksowac wybija je w tedy w gore a w srodku czuc jak by sie ruszalo na jakis strasznych dziurach :( nie wiem czy ktos mnie zrozumial bo ciezko to wytlumaczyc ale moze ktos wie czym moze to byc spowodowane bede wdzieczny za pomoc
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

luz w zawieszeniu lub amortyzatory wytłuczone - tak myślę...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
roy019

Post autor: roy019 »

wydaje mi sie ze nie bo mialem niedawno przeglad i diagnosta mowil ze amorki sa w porządku luzy tez by chyba wyszly jak by bylo cos nie tak... moze cos z oponami mam??
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

amorki albo sprężyny już są do du..py
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
roy019

Post autor: roy019 »

a wiecie jak sprawdzic amorki i sprezyny samemu... tak mniej wiecej ?? Da sie w ogóle?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

sprężyny to raczej nie są ich rola jest inna. Jeśli by były wytłuczone to auto by siadało przy niewielkim ciężarze. jeśli juz to amory. Niestety we własnym zakresie można to sprawdzić tylko "na czuja". Jak masz doświadczenie to jeden przejazd, hamowanie, zakręt i wiesz jak amor pracuje - przy szybkiej jeździe po łuku czuć jakby auto chciało bokiem sie przesunąć w zakręcie (niemiłe uczucie) a przy ostrym hamowaniu wręcz czuć jak koła podskakują. podobnie przy jeździe po nierównościach - koła się stanowczo za często odrywają od nawierzchni. Nie wiem czy to wyczujesz jeśli nie zetknąłeś się z tym wcześniej... Możesz też po prostu zerknąć na amory czy nie gubią oleju, ale to tylko poszlaka... Najlepiej jedź na wytrząsarkę. Zapłacisz 30-40 zł i będziesz wiedział czy to amory czy coś w zawiasie.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

to co nazywasz podbijaniem to jest efekt niesprawnego zawieszenia :( i tam nalezy szukac przyczyny ;)
roy019

Post autor: roy019 »

aha rozjaśniliście mi trochę sytuacje tylko zastanawia mnie to czemu nic nie wyszlo mi na diagnostyce ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a mówiłeś diagnoście żeby ci sprawdził? Pewnie olał temat :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

to standart unas w RP :( heh o wszystko trzeba sie prosic i pilnowac :( a i tak trzeba za to płacic :(
roy019

Post autor: roy019 »

znaczy wjechalem w takie jak by zolte dolki i to chyba bylo na amorki... z tego co mi sie przypomina powiedziale chyba ze amortyzatory mam na 7,5 :)
dar52

Post autor: dar52 »

Moim zdaniem to jest normalny objaw szybkiego ruszania. jak ruszasz gwałtownie to tracisz przyczepność i po prostu samochód sie podnosi na amortyzatorach. Moim zdaniem normalne to jest. U mnie to samo sie dzieje i to w rożnych samochodach które ciągną na przód. A kto sie ze mną nie zgadza to niech spróbuje ruszyć z kopyta tak aby samochód prawie w miejscu stał .
Ostatnio zmieniony 02 mar 2008, 23:33 przez dar52, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

u mnie wytrząsarka to płaskie płyty na które się najeżdża a dołki to miedzy rolkami przy sprawdzaniu hamulców, ale może inny sprzęt tam u ciebie mają...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
roy019

Post autor: roy019 »

Yagr na rolkach tez bylem :) a co do wypowiedzi dar52 to ja sie nie zgodze bo według mnie przy szybkim ruszaniu to kola powinny poprostu buksowac a nie podskakiwac... ale moze sie nie znam a tak w ogole to podbije do mechanika i sie postaram cos dowiedziec
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Mialem juz kilka aut i w kazdym tak bylo - zaloz nowki opony i wtedy zobacz - nie dobre ladne ale nowki,swieza guma,nie przytarta nigdzie itd.
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
ODPOWIEDZ