Ja często starałem się włączać możliwie wysoki bieg tak aby samochód jeszcze równo szedł a silnik lekko pyrkał, ale nie szarpał. I zauważyłem, że wcale nie jest tak ekonomiczna eksploatacja pojazdu na bardzo niskiej prędkości obrotowej silnika (ale bez szarpania) i dość wysokim biegu.
W jakim więc zakresie prędkości obrotowej radzicie utrzymywać silnik (CVH 1.6 z wtryskiem ) aby eksploatacja była najekonomiczniejsza, a zużycie części i oleju najmniejsze? Albo inaczej: w jakim zakresie prędkości jazdy radzicie włączać odpowiedni bieg aby silnik się możliwie mało "męczył" i mało palił?
Pozdr.
Przy jakich obrotach eksploatacja jest najekonomiczniejsza?
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jamszoł, kurczaki pieczone
juz kiedys byla mowa na ten temat
silnik DOHC to nei silnik CVH 
jako uzytkownik silnika CVH , acz kolwiek nieco slabszego [1.4], mowiec tak: biegi nalezy zmieniac przy predkosci obrotowej 2750-3000RPM. wtedy, po zmianie, silnik bedzie mial od razu 2000-2100RPM i od razu bedzie szybko i żwawo ciagnął. jazda z obrotami <2000RPM dla tego silnika oznacza, ze trzeba dodac wiecej gazu zeby przyspieszyc a co za tym idzie waha zaczyna sie lac strumieniami. prawde powiedziawszy spalanie przy jezdzie na obotach takich jak jamszoł kiedys juz zaproponowal podnioslo u mnie o wiecej spalanie (no i samochod byl bardziej "ospaly") niz jak jezdzilem do 3500RPM (po zmianie biegu było ~2500RPM)
na koniec dodam, ze (w przypadku mojego silnika) roznice w operowaniu gazem moga powodowac wzrost spalania o nawet 1,5L/100km w miescie co jest wartoscia sporą.



jako uzytkownik silnika CVH , acz kolwiek nieco slabszego [1.4], mowiec tak: biegi nalezy zmieniac przy predkosci obrotowej 2750-3000RPM. wtedy, po zmianie, silnik bedzie mial od razu 2000-2100RPM i od razu bedzie szybko i żwawo ciagnął. jazda z obrotami <2000RPM dla tego silnika oznacza, ze trzeba dodac wiecej gazu zeby przyspieszyc a co za tym idzie waha zaczyna sie lac strumieniami. prawde powiedziawszy spalanie przy jezdzie na obotach takich jak jamszoł kiedys juz zaproponowal podnioslo u mnie o wiecej spalanie (no i samochod byl bardziej "ospaly") niz jak jezdzilem do 3500RPM (po zmianie biegu było ~2500RPM)
na koniec dodam, ze (w przypadku mojego silnika) roznice w operowaniu gazem moga powodowac wzrost spalania o nawet 1,5L/100km w miescie co jest wartoscia sporą.
Domyślić się można nawet tego. Jak podają w książce to w tym silniku dość wcześnie otwiera się zawór wydechowy (chyba 44 stopnie przed DMP) i należy oczekiwać, że część energi spalin będzie uciekać do rury wydechowej jeżeli będzie się jeździło na bardzo małej prędkości obrotowej i wysokim biegu. Aż się prosi by w tym silniku były zmienne fazy rozrządu.
Pozdr.
Pozdr.
silnik 1.4 musi mieć powyżej 2000 obr. inaczej muł isię męczy a zatym spalanie rośnie ekonomia jest przy 2-3 tyś obr.
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-