Przy jakich obrotach eksploatacja jest najekonomiczniejsza?

Moderator: Moderatorzy

Procurator

Przy jakich obrotach eksploatacja jest najekonomiczniejsza?

Post autor: Procurator »

Ja często starałem się włączać możliwie wysoki bieg tak aby samochód jeszcze równo szedł a silnik lekko pyrkał, ale nie szarpał. I zauważyłem, że wcale nie jest tak ekonomiczna eksploatacja pojazdu na bardzo niskiej prędkości obrotowej silnika (ale bez szarpania) i dość wysokim biegu.
W jakim więc zakresie prędkości obrotowej radzicie utrzymywać silnik (CVH 1.6 z wtryskiem ) aby eksploatacja była najekonomiczniejsza, a zużycie części i oleju najmniejsze? Albo inaczej: w jakim zakresie prędkości jazdy radzicie włączać odpowiedni bieg aby silnik się możliwie mało "męczył" i mało palił?
Pozdr.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Założyłem ostatnio komputer do pomiaru zużycia paliwa.
Opisałem to w poscie - impulsator.
Najniższe zużycie paliwa - bez ubocznych objawów ( szrpanie klekotanie itd.) występuje pomiędzy 1800 a 2400 obrotów - według zużycia paliwa chwilowego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł, kurczaki pieczone :P juz kiedys byla mowa na ten temat :P silnik DOHC to nei silnik CVH :P

jako uzytkownik silnika CVH , acz kolwiek nieco slabszego [1.4], mowiec tak: biegi nalezy zmieniac przy predkosci obrotowej 2750-3000RPM. wtedy, po zmianie, silnik bedzie mial od razu 2000-2100RPM i od razu bedzie szybko i żwawo ciagnął. jazda z obrotami <2000RPM dla tego silnika oznacza, ze trzeba dodac wiecej gazu zeby przyspieszyc a co za tym idzie waha zaczyna sie lac strumieniami. prawde powiedziawszy spalanie przy jezdzie na obotach takich jak jamszoł kiedys juz zaproponowal podnioslo u mnie o wiecej spalanie (no i samochod byl bardziej "ospaly") niz jak jezdzilem do 3500RPM (po zmianie biegu było ~2500RPM)

na koniec dodam, ze (w przypadku mojego silnika) roznice w operowaniu gazem moga powodowac wzrost spalania o nawet 1,5L/100km w miescie co jest wartoscia sporą.
Procurator

Post autor: Procurator »

Domyślić się można nawet tego. Jak podają w książce to w tym silniku dość wcześnie otwiera się zawór wydechowy (chyba 44 stopnie przed DMP) i należy oczekiwać, że część energi spalin będzie uciekać do rury wydechowej jeżeli będzie się jeździło na bardzo małej prędkości obrotowej i wysokim biegu. Aż się prosi by w tym silniku były zmienne fazy rozrządu.
Pozdr.
osimek1

Post autor: osimek1 »

jazda czy jest ekonomiczna czy nie to juz tylko i wylacznie zalezy od tego jaka kto ma noge - mozesz jechac na niskich obrotach (w graniach 2tys obr - teoretycznie najkorzystniej) ale jak bedziesz mocno gaz deptal to i tak sporo wciagnie.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

silnik 1.4 musi mieć powyżej 2000 obr. inaczej muł isię męczy a zatym spalanie rośnie ekonomia jest przy 2-3 tyś obr.
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ODPOWIEDZ