Jaki silnik do RS2000 zamiast oryginalnego łatwo włożyć

Moderator: Moderatorzy

laptopytanio

Jaki silnik do RS2000 zamiast oryginalnego łatwo włożyć

Post autor: laptopytanio »

Jaki można włożyć silnik do Escort RS2000 zamiast oryginalnego bez przeróbek zbytnich żeby pasował ? Chciałbym silnik najlepiej 16V od 2- 2,5 litra około bez turbo.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

BEZ przeróbek sie niestety nie da :( jezeli ma byc wiecej niz 2.0 to coz z PROBE :)
laptopytanio

Post autor: laptopytanio »

Pytam o konkrety co zrobić i jaki będzie najprostszy sposób i jaki silnik najprościej przystosować , w końcu to forum fachowców i miłośników Escorta...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ta ... ale to nie jest forum teoretyków gawędziazy ...
mikruss

Post autor: mikruss »

No to najlatwiej Ci bedzie z mondeo 2.5 ale bedzie to niezla zeźba. Jeden koles z vectra-unlimite.eu wyzeźbil klubowiczowi w astrze takie cos. Mial silnik c20ne (115PS) a wlozyl tam 2.5 z vectry A (170 PS - skrzynia biegow pozostala) i bylo co zeźbic. Przy zmianie silnika sie nie skonczy (skrzynia zapewne moze zostac ) ale potrzebna Ci calosc z osprzetem, komputerem sterującym, wszystkie czujniki, chlodnica prawdopodobnie wieksza a co za tym idzie przeróbka przedniego pasa, inny wentylator. Hmm co by tu jeszcze. Na pewno zawiecha z przodu inna bo silnik ciezszy, hamulce przod i tyl o wiekszej srednicy (rs powinien miec chyba z tyl tarcze wiec mysle ze problemu nie bedzie). Jezeli nie masz kogos co by to zrobil to kup sobie "cosse" duzo drozej cie to nie wyjdzie :mrgreen:

A tak poza tym witam kolejnego Ostrowiaka w naszych szeregach :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

w zasadzie przy takich rzeźbach to najlepiej dorwać jakiś wrak pokolizyjny z całym przodem i sobie wszystko przekładać, a więcej to tak jak cidzej napisał teoria gawędziarska :)
możemy tu wymieniać fajne silniczki od komarka zaczynając a na agregacie z vipera skończywszy... :razz:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
laptopytanio

Post autor: laptopytanio »

Dobra więc kupię tanio oryginalny silnik od RS2000 z 91 roku żeby nie było problemów tylu lub samą głowicę z zaworami (może być do niedużego szlifu) także tanio.
mikruss

Post autor: mikruss »

a co jest ze stara glowica??
Znajomy mechanik z raszkowa ma kogos co idealnie naprawia glowice tani nie jest ale daje gwarancje ze nic sie z nia nie stanie-ponoc perfekcyjny :cool:
laptopytanio

Post autor: laptopytanio »

Pękła głowica..wodę traci układ chłodzenia i ma nierówne obroty na każdej instalacji i luzie też, uszczelki były wymieniane więc pęknięta głowica jest na pewno. Jeżeli pospawa to za jakieś rozsądne pieniądze znacznie poniżej kosztu głowicy (200-300 zł) i da gwarancję to niech robi w przyszłym tygodniu. Mógłbyś podać nr tel do niego ?
mikruss

Post autor: mikruss »

oj jest maly problem bede w domu dopiero na sobote (jestem we wroclawiu) i moglbym do tego mechaniora podskoczyc bo do niego tez nie mam nr telefonu niestety :sad:
emceha

Post autor: emceha »

mikruss pisze:hamulce przod i tyl o wiekszej srednicy (rs powinien miec chyba z tyl tarcze wiec mysle ze problemu nie bedzie).
Będzie bo Mondek 2,5 ma z przodu inne tarcze niż RS a mianowicie coś około 268 mm średnicy a RS tylko 260. Poza tym w mondku zacisk jest bodajże 2 tłoczkowy a nie 1 tak wię hample i tak z przodu do wymiany :???: Nie wiem czy jest sens się bawić w taki SWAP. Lepiej zrób tak jak CI mikruss napisał
mikruss pisze:kup sobie "cosse" duzo drozej cie to nie wyjdzie
;)
kosaRS

Post autor: kosaRS »

W przekładki nie bardzo jest sens sie bawić. Bo raz że silnik, drugie to osprzęt i cała reszta z zawieszeniem i hamulcami właśnie. Kiedyś chciałem do GSI włożyć 2.5 V6 i dzwonilem do HANSA z Trójmiasta który przełożył sobie na V6, chyba nawet o nim Mikruss mowił. Koszt około 10 tyś. To sie tylko tak wydaje zmienić silnik ale tak nie jest. Do RS-ów wkładają blok ze Scorpio 2.3 i adaptują głowicę z RS- a. Wychodzi koło 170 KM jeśli silnik oczywiśćie jeszcze zdrowy.Ale to też nie jest tak kolorowo że se weźmiesz silnik i se złożysz z dwóch jeden. To tylko teoretycznie tak sie mowi. Jeśli nie masz sam zdolności lub dobrego mechanika i kupę kasy na nieprzewidziane niespodzianki to lepiej zostaw jak jest bo efekt wcale nie musi być tak zadowalający.
mikruss

Post autor: mikruss »

kosaRS, Wlasnie o Hansie mowie ale w VU maja magika i zwie sie RAV. W oplu jest o tyle prosciej ze jedno z drugim pasi bez problemu. A co do Hansa to RAV napisal ze z gowna bat krecil bo silnik byl nawet bez glowic i wszystko osobno kupowal. Ale w escorcie jest gorzej troche. MCH co do hamulców to zawsze mozna zalozyc sportowe hamulce o lepszej harakterystyce ale w essim mysle ze 10 tys nie starczy, bo sam silnik z mondka z pelnym osprztem bedzie dosc drogi. Jezeli ktos sie decyduje na takie cos to najlepiej kupic calosc od jednego goscia bo kupujac osobno to mozna osiwiec.
ODPOWIEDZ