Mój mechanik już osiwiał przez mojego MKVII

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Mój mechanik już osiwiał przez mojego MKVII

Post autor: Mn1s1ek »

Wiem, że ten temat był już "wielokrotnie wałkowany" ale cały czas u mnie zostaje nierozwiązany.
Mój Escort nierównomiernie pracuje i gaśnie gdy jest zimny.
Sprawdzone zostało już wszysko: krokowy, czujniki, świece itp itd. Samochód stoi już trzeci dzień na kanale a mój mechanik doszedł jedynie do tego, że jest za wysokie ciśnienie oleju podczas rozruchu, za gęsty olej i najprawdopodobnie to jest przyczyną. Dolał mi do oleju jakieś takie "cóś" i mam pojeździć na tym kilkaset kilometrów. Potem olej do wymiany i modlitwa żeby pomogło...
Co o tym myślicie ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mn1s1ek, najprostszą metodą będzie zmiana mechanika - i wcale nie żartuję. Jeśli twierdzi że wszystkie czujniki i krokowy oraz cała elektryka jest o.k. (o filtrach, tablicy bezpieczników i pompie nawet nie wspominam) to może to być jakaś trudna do znalezienia przerwa na kablach, dziwna awaria cewki lub (czego też nie życzę) padł ci EEC IV. Jeśli chcesz sam się przekonać co jest nie tak to znajdź sobie znajomego z podobnym essem i wymień się z nim na podejrzane podzespoły. Metodą eliminacji na pewno dojdziesz :mrgreen: Ale myślę że po prostu twój mechanik nie radzi sobie z fordziną...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak mechanikowi brakuje pomysłów to niech sprawdzi wydatek (ciśnienie) pompy paliwa - czy trzyma oraz ciśnienie na wtryskiwaczach.
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Yagr pisze:(...)Ale myślę że po prostu twój mechanik nie radzi sobie z fordziną...
Dlatego zapodałem temat tutaj - może dzięki temu będę mógł podpowiedzieć biedakowi, coby się nie męczył...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Czy sprawdzany był czujnik temp . wody ? ale nie ten przytermostacie , tylko ten co zapodaje impulcy do kompa ?
Patrz pod ten link - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3378
Zdjęcie pierwsze - 0071 i ostatnie -0070 w pierwszym poscie.
Sprawdźcie i czujnik i jego połączenie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Damianos

Post autor: Damianos »

gasniecie na zimnym moze byc spowodowane problemami z odpowietrzaniem skrzyni korbowej



moze warto zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej sprawdzic..
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a ja nadal obstaje przy tym że mechanik źle zdiagnozował któryś z czujników lub krokowego :razz:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
markos43

Post autor: markos43 »

Przed eskortem miałem uniaka lałem przez jakiś czas ruskie paliwo i zawsze mi gasł kiedy był zimny a na polskim wszystko ekstra.Ja też proponuje zmiane mechanika znimi jest bardzo rużnie sam się przekonałem ,miałem padniętą sonde a gość twierdził ze jest ok .
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

Mn1s1ek, ja myśle tak żeby poprawnie zdiagnozować co jest przyczyna to zmień mechanika najlepiej może pojedz gdzieś na kompa np.do serwisu forda może i wybulisz kasy ale bedziesz miał jeden problem z głowy a tak będziesz jezdził w tą i nazad i więcej wydasz na paliwo i przy okazji na wkurwiasz się....a tak będziesz wiedział co i jak jest!
emiliopl

Post autor: emiliopl »

słyszę o zaworze odpowietrzania skrzyni korbowej.
ale nie wiem gdzie on jest, szukam i szukam a tu nic:(
mam silnik 1,4 monowtrysk.
mój silnik ma nierówne obroty i z tego wszystkiego co wyczytałem to może być powód.
ma ktoś jakieś zdjęcie??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Do filtra powietrza dochodzą - ryra wlotowa powietrza i wąż odpowietrzający skrzynię korbową - tak zwana przez mechaników odma.
Szukaj od strony filtra powietrza to dojdziesz po niej do silnika.
A , żeby sprawdzić czy ten pierdolnik masz dobry - to odkręć przy zapalonym silniku wlew oleju do silnika - i popatrz czy jest jakaś reakcja w chodzie silnika.
Oczywiście jeśli dobrze cię zrozumiałem i o to ci chodzi. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

emiliopl, w silniku 1.4 monowtrysk jest wiele czynników wpływających na pływanie obrotów a odma akurat najrzadziej. opisz dokładniej jakie masz dolegliwości. pali ci wiecej ?? szarpie przerywa gasnie ?? itd. najczestszymi przyczynami nierownej pracy silnikow 1.4 monowtrysk sa:

1. niesprawne swiecie i/lub przewody WN
2. zdychająca/padnięta sonda lambda
3. zdychający/padnięty potencjometr przepustnicy
4. zabrudzone styki silniczka krokowego
5. zanieczyszczone filtry
6. zatkany, pokruszony, zagięty, nie zamknięty obwód podciśnieniowy (te wężyki wychodzące z kolektora dolotowego)

proponuje zacząć od sprawdzenia punktów 1,2 oraz 5, 6
emiliopl

Post autor: emiliopl »

objawy te występują na benzynie na gazie wszystko jest ok.
mam nierówne obroty.
jak dodam gazu i puszcze pedał zaczynają skakać. nie mam mocy na benzynie tzn. brak przyśpieszenia, czasem nawet zwalnia, jak by go dusiło, potrafi również zgasnąć, styki w silniczku krokowym przeczyściłem, świece i przewody sprawdziłem, no ale zrobię to jeszcze raz. zaczęło tak się dziać po założeniu instalki.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z opisu ewidentnie wynika , że jednak coś gazownicy ci popieprzyli w elektryce.
Jeśli masz jeszcze instalkę na gwarancji - to ja bym się nie cyrtolił tylko pojechał do nich , żeby Ci poprawili .
No chyba , że lubisz się bawić przy wozie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emiliopl

Post autor: emiliopl »

czy to jest zawór odpowietrzania skrzyni korbowe??
mi to wygląda tylko na jakąśprzejściówke ale nie wiem.
odchodzą od tego dwa węże jeden zaślepiony.
jak to odkręciłem obroty wzrosły troszke i były stabilne
Załączniki
Obraz 002.jpg
ODPOWIEDZ