Mój mechanik już osiwiał przez mojego MKVII
Moderator: Moderatorzy
Mój mechanik już osiwiał przez mojego MKVII
Wiem, że ten temat był już "wielokrotnie wałkowany" ale cały czas u mnie zostaje nierozwiązany.
Mój Escort nierównomiernie pracuje i gaśnie gdy jest zimny.
Sprawdzone zostało już wszysko: krokowy, czujniki, świece itp itd. Samochód stoi już trzeci dzień na kanale a mój mechanik doszedł jedynie do tego, że jest za wysokie ciśnienie oleju podczas rozruchu, za gęsty olej i najprawdopodobnie to jest przyczyną. Dolał mi do oleju jakieś takie "cóś" i mam pojeździć na tym kilkaset kilometrów. Potem olej do wymiany i modlitwa żeby pomogło...
Co o tym myślicie ?
Mój Escort nierównomiernie pracuje i gaśnie gdy jest zimny.
Sprawdzone zostało już wszysko: krokowy, czujniki, świece itp itd. Samochód stoi już trzeci dzień na kanale a mój mechanik doszedł jedynie do tego, że jest za wysokie ciśnienie oleju podczas rozruchu, za gęsty olej i najprawdopodobnie to jest przyczyną. Dolał mi do oleju jakieś takie "cóś" i mam pojeździć na tym kilkaset kilometrów. Potem olej do wymiany i modlitwa żeby pomogło...
Co o tym myślicie ?
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Mn1s1ek, najprostszą metodą będzie zmiana mechanika - i wcale nie żartuję. Jeśli twierdzi że wszystkie czujniki i krokowy oraz cała elektryka jest o.k. (o filtrach, tablicy bezpieczników i pompie nawet nie wspominam) to może to być jakaś trudna do znalezienia przerwa na kablach, dziwna awaria cewki lub (czego też nie życzę) padł ci EEC IV. Jeśli chcesz sam się przekonać co jest nie tak to znajdź sobie znajomego z podobnym essem i wymień się z nim na podejrzane podzespoły. Metodą eliminacji na pewno dojdziesz
Ale myślę że po prostu twój mechanik nie radzi sobie z fordziną...

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Czy sprawdzany był czujnik temp . wody ? ale nie ten przytermostacie , tylko ten co zapodaje impulcy do kompa ?
Patrz pod ten link - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3378
Zdjęcie pierwsze - 0071 i ostatnie -0070 w pierwszym poscie.
Sprawdźcie i czujnik i jego połączenie.
Patrz pod ten link - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3378
Zdjęcie pierwsze - 0071 i ostatnie -0070 w pierwszym poscie.
Sprawdźcie i czujnik i jego połączenie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mn1s1ek, ja myśle tak żeby poprawnie zdiagnozować co jest przyczyna to zmień mechanika najlepiej może pojedz gdzieś na kompa np.do serwisu forda może i wybulisz kasy ale bedziesz miał jeden problem z głowy a tak będziesz jezdził w tą i nazad i więcej wydasz na paliwo i przy okazji na wkurwiasz się....a tak będziesz wiedział co i jak jest!
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Do filtra powietrza dochodzą - ryra wlotowa powietrza i wąż odpowietrzający skrzynię korbową - tak zwana przez mechaników odma.
Szukaj od strony filtra powietrza to dojdziesz po niej do silnika.
A , żeby sprawdzić czy ten pierdolnik masz dobry - to odkręć przy zapalonym silniku wlew oleju do silnika - i popatrz czy jest jakaś reakcja w chodzie silnika.
Oczywiście jeśli dobrze cię zrozumiałem i o to ci chodzi.
Szukaj od strony filtra powietrza to dojdziesz po niej do silnika.
A , żeby sprawdzić czy ten pierdolnik masz dobry - to odkręć przy zapalonym silniku wlew oleju do silnika - i popatrz czy jest jakaś reakcja w chodzie silnika.
Oczywiście jeśli dobrze cię zrozumiałem i o to ci chodzi.

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
emiliopl, w silniku 1.4 monowtrysk jest wiele czynników wpływających na pływanie obrotów a odma akurat najrzadziej. opisz dokładniej jakie masz dolegliwości. pali ci wiecej ?? szarpie przerywa gasnie ?? itd. najczestszymi przyczynami nierownej pracy silnikow 1.4 monowtrysk sa:
1. niesprawne swiecie i/lub przewody WN
2. zdychająca/padnięta sonda lambda
3. zdychający/padnięty potencjometr przepustnicy
4. zabrudzone styki silniczka krokowego
5. zanieczyszczone filtry
6. zatkany, pokruszony, zagięty, nie zamknięty obwód podciśnieniowy (te wężyki wychodzące z kolektora dolotowego)
proponuje zacząć od sprawdzenia punktów 1,2 oraz 5, 6
1. niesprawne swiecie i/lub przewody WN
2. zdychająca/padnięta sonda lambda
3. zdychający/padnięty potencjometr przepustnicy
4. zabrudzone styki silniczka krokowego
5. zanieczyszczone filtry
6. zatkany, pokruszony, zagięty, nie zamknięty obwód podciśnieniowy (te wężyki wychodzące z kolektora dolotowego)
proponuje zacząć od sprawdzenia punktów 1,2 oraz 5, 6
objawy te występują na benzynie na gazie wszystko jest ok.
mam nierówne obroty.
jak dodam gazu i puszcze pedał zaczynają skakać. nie mam mocy na benzynie tzn. brak przyśpieszenia, czasem nawet zwalnia, jak by go dusiło, potrafi również zgasnąć, styki w silniczku krokowym przeczyściłem, świece i przewody sprawdziłem, no ale zrobię to jeszcze raz. zaczęło tak się dziać po założeniu instalki.
mam nierówne obroty.
jak dodam gazu i puszcze pedał zaczynają skakać. nie mam mocy na benzynie tzn. brak przyśpieszenia, czasem nawet zwalnia, jak by go dusiło, potrafi również zgasnąć, styki w silniczku krokowym przeczyściłem, świece i przewody sprawdziłem, no ale zrobię to jeszcze raz. zaczęło tak się dziać po założeniu instalki.