Filtr Paliwa

Moderator: Moderatorzy

indian1984

Filtr Paliwa

Post autor: indian1984 »

Witam mam mala prosbe czy macie moze jakies fotki dotyczace filtra paliwa bo chcialbym go sobie wymienic SAM heh a nie wiem zabardzo gdzie on jest z gory dzieki sorki ze zadaje takie smieszne pytania ale sie dopiero ucze essiego :) jak bede mial ksiazke serwisawa to nie bede pytal o takie drobiazgi dzieki za posty :)

narka
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

masz za silnikiem nad maglownicą na tylnej ściance idą do niego dwa wąrzyki
Tfaruk

Post autor: Tfaruk »

W mk7 jest z tyłu samochodu przy zbiorniku z benzyną. Najlepiej jakbyś wjechał na kanał to wtedy od razu można go zauważyć :)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

filtr

Post autor: darcun4 »

W MKV między silnikiem a kabiną.Dostęp tylko od spodu
Załączniki
25.01.07 011.jpg
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

w moim mkV wymienialem filtr bez problemu "z góry" i zajelo mi to z 10 minut :) moze to kwestia braku dodatkowego wyposażenia, przez co mam prawie pusto w komorze silnikowej :) jeżeli masz "golasa" to tez powinienes dac rade wymienic bez włażenia pod auto.
indian1984

Filtr paliwa

Post autor: indian1984 »

Wielkie dzieki
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

f

Post autor: darcun4 »

W 1,4 może i tak, ale w 1,6 od góry to raczej ręki nie wsadzi
Załączniki
Obraz 001.jpg
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Darkun, a na to filtrze powietrza to jakaś klapka przeciwstrzałowa?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A pewnie,pewnie.Nawet wzmocniona poxyliną ;)
Procurator

Post autor: Procurator »

Czyli to co Darcun4 pokazał w liście z Nie 04 Lut, 2007 to jest filtr paliwa w silniku 1.6 CVH EFI. Odszukałem to u mnie i kupiłem nowy.
Mam pytanie jak ściągnąć z filtra złączki wężyków, czy wystarczy je mocniej pociągnąć - ręką za złączke - wzdłóż osi symetrii filtra (sory za tak naukowe określenia), czy zapinki do złączek można zastąpić zwykłymi obejmami skręcanymi na śrubke oraz czy nie zapowietrzy się układ zasilania paliwem w trakcie wymiany filtra?
Pozdr.
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Procurator pisze:czy nie zapowietrzy się układ zasilania paliwem w trakcie wymiany filtra?
Po wymianie nalezy wlaczyc i wylaczyc pieciokrotnie zaplon- pompa przez ten czas napompuje wystrczajaca ilosc paliwa i uklad sie odpowietrzy. Kilka razy zabraklo mi paliwa wiec sie wie pozatym w WKŁ tez tak pisza :D
Procurator pisze:czy zapinki do złączek można zastąpić zwykłymi obejmami skręcanymi na śrubke
Mysle ze jezeli dobrze tym scisniesz i bedzie to szczelne to tak. Jak wyciagnac wezyki to Ci nie powiem bo jeszcze tego nie robilem u siebie i niebardzo wiem jak to tam wyglada, ale mam zamiar niedlugo zabrac sie za to :)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Procurator pisze:czy wystarczy je mocniej pociągnąć - ręką za złączke
W zupełności wystarczy
Procurator pisze:wzdłóż osi symetrii filtra
Byle nie po cięciwie ;)
Procurator pisze: czy zapinki do złączek można zastąpić zwykłymi obejmami skręcanymi na śrubke
Można
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Procurator pisze:Mam pytanie jak ściągnąć z filtra złączki wężyków, czy wystarczy je mocniej pociągnąć - ręką za złączke
u mnie to wystarczyło
Damianos

Post autor: Damianos »

a u mnei sie nie dalo, tak byl pordzewialy,pomoglo dopiero odciecie filtra razem z kawalkami przewodow i dorobienie nowych..
Procurator

Post autor: Procurator »

Dobra. Odpinamy zapinki i ściągamy złączki (u mnie są one wygięte pod kątem 90 stopni) z rurek filtra.
W książce WKŁ (jeżeli mamy na myśli tą samą lekture) to jest chyba opis wymiany filtra dopiero w silnikach 1,6 i 1,8 16-zaworowych, a tam filtr jest chyba inny.
Nurtuje mnie tylko dwa pytania aby wszystko było jasne:
1) Dlaczego przed wymianą filtra każą odłączyć od akumulatora biegun masy? Czyżby trzeba było zrobić reset kompa po wymianie, czy też chodzi o uniknięcie przypadkowego zwarcia w trakcie wymiany?
2) Co mają na myśli mówiąc 5 razy uruchomić zapłon? Czy tylko przekręcić kluczyk tak aby brzęknęło (ok 1 sek) i wyłączyć, czy też zakręcić rozrusznikiem przed wyłączeniem?
Pozdr.
ODPOWIEDZ