Nie odpala na zimnym

Moderator: Moderatorzy

nmichal

Nie odpala na zimnym

Post autor: nmichal »

witam

moja historia naprawy mojego auta jest dosyć długa, są małe efekty ale dalej coś jest nie tak. a mianowicie:
objawy były takie że obroty falowały, nie zchodziły z 3000 tys, a wiec pojechałem do mechanika, okazalo sie ze uszczelka pod głowicą była do wymiany wiec ja wymienili a przy okazji uszczelka pod klawiature też została wymieniona, potem auto przeszło czyszczenie wtrysków, wymiana zaworu odpowietrzania skrzyni korbowej, później jeszcze wymiana świec i kabli. efekty były takie że obroty nie falowały, ale pojawił się następny problem, teraz auto na zimnym silniku ciężko odpala, a jak już zaskoczy to zaraz gaśnie. Jak silnik załapie temperature to później autko odpala bez problemu, czytałem na kilku forach że to slinik krokowy, więc w ubiegłą sobote zabrałem się i za niego, ale dalej brak efektów :sad:
może ktoś wie o co chodzi ??
byłbym wdzięczny za jakąś porade

moje autko to: escort MKVII z 1997 roku z silnikiem 1,6 16V

pozdroofka
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zajżyj do czujnika temperatury zasysanego powietrza.Podejżewam , że on knoci całą sprawę - informuje komp że powietrze jest ciepłe a ten nie wzbogaca mięszanki no i odpalasz silnik "bez ssania"
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
nmichal

Post autor: nmichal »

ok sprawdze to ale mógłbyś mi powiedzieć gdzie on sie znajduje? może masz jakąs fokte z lokalizacją? umię zrobić to i owo przy aucie ale żeby wiedzieć gdzie co jest to niestety nie wiem,
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

OK a więc tak :

Zespół wtryskowy

Zawiera następujące elementy:
1 wtryskiwacz paliwa;
2 rezystor dodatkowy wtryskiwacza;
3 czujnik położenia przepustnicy,
4 regulator ciśnienia paliwa,
5 czujnik temperatury zasysanego powietrza.

Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest umieszczony w przewodzie doprowadzającym powietrze do silnika.Zaraz przy wyjściu powietrza z filtra powietrza.

Rezystancja czujnika:
przy temperaturze 0°C: 89 do 102kOm;
przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm;
przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm;
przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm;
przy temperaturze 100°C: 2 do 2,5 kOm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

jamszoł - mam prośbę czy jakoś bardziej możesz to opisać co i jak pomierzyć
( tak jak dla 10-letniego dziecka ) bo chcemy z kolesiem u niego w esie
dokonać pomiaru i niczego nie zdemolować !
Z a wszelkie pomocne zdjęcia co i jak będziemy wdzięczni!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przy samym wyjściu powietrza z filtra powietrza masz czujnik do niego dochodzą przewody.
Ściąg wtyczkę z przewodami i pomierz przejście w samym czujniku na ściągniętych przewodach.Oczywiście omomierzem.
W zależności od temperatury masz inny opór.
W środku czujnika masz drut oporowy który zmienia oporność w zależności od temperatury, a powietrze przelatując obok niego chłodzi go lub podgrzewa w zależności od temp przepływającego powietrza.
Wartości Ci podałem więc to chyba wszystko co powinieneś wiedzieć :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ