Centralny zamek za 28zł
Moderator: Moderatorzy
Centralny zamek za 28zł
Pewnego pięknego dnia wpadłem na pomysł żeby wyposażyć mojego Escorta w centralny zamek. Wcześniej zakładałem takie zamki w kilku innych samochodach i nie było żadnych problemów, jednak Ford to wyjątkowy samochód...
Całą sprawę komplikuje mechanizm zamykania drzwi wykonany na cięgnie w pancerzu. Więc instalacja uniwersalnego siłownika jest trochę utrudniona. Po sprawdzeniu na aukcjach ceny mechanizmów dedykowanych do Fordów i wszelkiego rodzaju przejść, byłem trochę przerażony cenami, które jak na skromny budżet studenta były lekko mówiąc zbyt wysokie. Jednak postanowiłem się nie poddawać i zamontować zwykłe siłowniki uniwersalne.
Poniżej mały opis jak to wykonać cześć mechaniczną. Nie znalazłem takiego opisu na forum więc mam nadzieje że komuś się przyda ten opis.
a) Demontujemy tapicerkę w drzwiach, pianka wygłuszająca może pozostać jednak należy ją odkleić w narożniku po stronie zamka.
b) Odcinamy białą gumową część ochronna z pancerza.
c) Za pomocą blaszki i śrub przyciskamy pancerz w miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwona strzałką
d) Ostrożnie za pomocą ostrego noża ściągamy część pancerza zaznaczoną na niebiesko
Uwaga!
Bardzo ważny jest punkt b) jeżeli nie przymocujemy nieruchomo pancerza , mechanizm otwierania drzwi nie będzie funkcjonował poprawnie (cięgno zamiast przełączać mechanizm zamka będzie się wyginać) i nie wysiądziemy z samochodu. Ważną sprawą jest miejsce w którym mocujemy pancerze, należy to zrobić jeszcze przed odcięciem jego części, jeżeli zrobimy to potem będzie trzeba trochę się pomęczyć z wybraniem odpowiedniej pozycji całego cięgna.
e) Siłownik montujemy do wspornika
f) przykręcamy wspornik z siłownikiem w takiej pozycji aby całość znajdowała się równolegle do odizolowanej części cięgna, i trochę poniżej tak aby korpus siłownika nie dociskał cięgna.
g) w komplecie z siłownikiem znajduje się zawsze kostka, należy dorobić do niej odpowiednią blaszkę do połączenia z siłownikiem
h) ostatnią czynnością jest zamocowanie kostki na odizolowanej części cięgna i połączenie jej blaszką z siłownikiem.
i) przed założeniem tapicerki warto wyciąć w piance dziurę w miejscu w którym porusza się kostka z cięgnem
Nie opisuje części elektrycznej instalacji, było już to opisywane na forum.
Układ zamontowałem jakiś czas temu i chodzi idealnie, nie blokuje się i nie zawiesza.
Całość kosztowała mnie 28zł nie licząc ceny kabli połączeniowych (centralka 12zł , siłowniki 2 x 8zł) Jutro dokupuje sterowanie z pilota, więc cena trochę wzrośnie, ale to nic w porównaniu z ceną oryginalnych zamków do Fordów.
Jeżeli ktoś się zdecyduje na dołożenie centralnego radzę zarezerwować sobie cały dzień, trochę czasu to zabiera, ale potem odbijemy to sobie wsiadając do samochodu :]
Całą sprawę komplikuje mechanizm zamykania drzwi wykonany na cięgnie w pancerzu. Więc instalacja uniwersalnego siłownika jest trochę utrudniona. Po sprawdzeniu na aukcjach ceny mechanizmów dedykowanych do Fordów i wszelkiego rodzaju przejść, byłem trochę przerażony cenami, które jak na skromny budżet studenta były lekko mówiąc zbyt wysokie. Jednak postanowiłem się nie poddawać i zamontować zwykłe siłowniki uniwersalne.
Poniżej mały opis jak to wykonać cześć mechaniczną. Nie znalazłem takiego opisu na forum więc mam nadzieje że komuś się przyda ten opis.
a) Demontujemy tapicerkę w drzwiach, pianka wygłuszająca może pozostać jednak należy ją odkleić w narożniku po stronie zamka.
b) Odcinamy białą gumową część ochronna z pancerza.
c) Za pomocą blaszki i śrub przyciskamy pancerz w miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwona strzałką
d) Ostrożnie za pomocą ostrego noża ściągamy część pancerza zaznaczoną na niebiesko
Uwaga!
Bardzo ważny jest punkt b) jeżeli nie przymocujemy nieruchomo pancerza , mechanizm otwierania drzwi nie będzie funkcjonował poprawnie (cięgno zamiast przełączać mechanizm zamka będzie się wyginać) i nie wysiądziemy z samochodu. Ważną sprawą jest miejsce w którym mocujemy pancerze, należy to zrobić jeszcze przed odcięciem jego części, jeżeli zrobimy to potem będzie trzeba trochę się pomęczyć z wybraniem odpowiedniej pozycji całego cięgna.
e) Siłownik montujemy do wspornika
f) przykręcamy wspornik z siłownikiem w takiej pozycji aby całość znajdowała się równolegle do odizolowanej części cięgna, i trochę poniżej tak aby korpus siłownika nie dociskał cięgna.
g) w komplecie z siłownikiem znajduje się zawsze kostka, należy dorobić do niej odpowiednią blaszkę do połączenia z siłownikiem
h) ostatnią czynnością jest zamocowanie kostki na odizolowanej części cięgna i połączenie jej blaszką z siłownikiem.
i) przed założeniem tapicerki warto wyciąć w piance dziurę w miejscu w którym porusza się kostka z cięgnem
Nie opisuje części elektrycznej instalacji, było już to opisywane na forum.
Układ zamontowałem jakiś czas temu i chodzi idealnie, nie blokuje się i nie zawiesza.
Całość kosztowała mnie 28zł nie licząc ceny kabli połączeniowych (centralka 12zł , siłowniki 2 x 8zł) Jutro dokupuje sterowanie z pilota, więc cena trochę wzrośnie, ale to nic w porównaniu z ceną oryginalnych zamków do Fordów.
Jeżeli ktoś się zdecyduje na dołożenie centralnego radzę zarezerwować sobie cały dzień, trochę czasu to zabiera, ale potem odbijemy to sobie wsiadając do samochodu :]
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
niezle, moje gratulacje, zastanawia mnie tylko czy ta linka tam jest mocno scisnieta i czy to scisniecie nie wplynie niekorzystnie na jej trwalosc????
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To nie jest linka tylko drut, więc raczej się nie przetrze, poza tym nie ściskamy go bezpośrednio tylko dociskamy pancerze. Docisnąć go należy tak żeby się nie wyginał w trakcie zamykania drzwi, ale nie możemy przesadzać, ten drut w nim musi się poruszać. Blaszkę dociskającą przykręciłem śrubami M3 i dla pewności żeby nic się nie odkręcało dałem kontrę z 2 nakrętek. Dosłownie przed chwilą dołożyłem sterowanie z pilota i jest wszystko idealnie. Jak znajdę trochę czasu dodam jeszcze siłownik do otwierania bagażnika i wrzucę znowu kilka zdjęć.
Proszę o więcej zdjęc a w szczególności tej płytki którą mocujesz kostkę do siłownika oraz jej wymiary
(to ta opisana w punkcie h)
Przeszukując internet znalazłem drugi opis mocowania siłownika
http://tmin.pl/?p=p_38&sName=Monta%C5%B ... %20Fordach
Który waszym zdaniem jest lepszy
Dziekuje za wszelką pomoc
(to ta opisana w punkcie h)
Przeszukując internet znalazłem drugi opis mocowania siłownika
http://tmin.pl/?p=p_38&sName=Monta%C5%B ... %20Fordach
Który waszym zdaniem jest lepszy
Dziekuje za wszelką pomoc
Zdjęcia będę mógł wykonać dopiero jak będę zdejmował tapicerkę…. Jeżeli chodzi o ta blaszkę to musisz ja wykonać w własnym zakresie, chodzi głównie o to żeby nią połączyć kostkę zamocowana na cięgnie z główką siłownika. Jak kupisz siłowniki z obrotową główka, to tą blaszkę może uda ci się zastąpić długą śrubą. Co drugiego sposobu montażu siłowników, nie bardzo jestem do niego przekonany. Możesz spróbować ale nie jestem pewien czy zmieścisz siłowniki pod tapicerką. Nie wiem na przykładzie jakiego modelu escorta zostało to zaprezentowane… ( nie ma miejsca na głośnik wiec to na pewno nie 3d MK6) może ktoś wie ??.
nie ma miejsca na głosnik bo to są tylne drzwi. W 5 drzwiowym escorcie nie jest juz tak słodko i trzeba się trochę nagimnastykować. Ten otwór, w który przychodzi siłownik jest dużo mniejszy i jest problem zeby go tam wsadzic. Ja własnie sie tym bawie jak cos zmajstruje to (jezeli beda chetni i autor postu sie zgodzi) możemy wspólnie rozszerzyć nieco relacje o wersje 5 drzwiową. Pozdrawiamnie ma miejsca na głośnik wiec to na pewno nie 3d MK6
No niestety, do wersji 5d nie poleam tej metody:( Dobrze ze skonczylo sie tylko na lekko sfatygowanej lince "drucie" do otwierania i kilku dziurach w drzwiach. Chodzi o to iż w drzwiach przednich jest za mało miejsca zeby kombinowac cos z siłownikami pod tapicerka. Te otwory w drzwiach sa sporo mniejsze co daje małe pole manewru z siłownikiem. Nie ustawimy gi idealnie mad linka. Ta druga podnana metoda tez wydaje mi sie niepraktyczna. Zostałem przy zamontowaniu siłowników w kasetach zamków. Co prawda jest przy tym troche rzeźbienia ale za to działa:) Jezeli bedzie ktos chetny to moge pomóc. Jutro postaram sie zrobic torache fotek. Pozdrawiam
Czy ma ktoś dokładny schemat fabrycznego centralnego do MK5/6 w wersji 3D. Bo mam zamki z kablami do drzwi i obciętą wtyczkę do skrzynki bezpieczników jak to podłączyć. Do jednego zamka są 4 kable (czyli w sumie mam
a do skrzynki bezpieczników wchodzą tylko 2? Trzeba dokładać jakiś przkaźnik czy coś do skrzynki? Pomóżcie proszę.
