Problem z klaksonem

Moderator: Moderatorzy

Rychu

Problem z klaksonem

Post autor: Rychu »

Witam.
Mam drobny problem z klaksonem.
W czasie kręcenia kierownicy w prawo włącza mi się klakson.
Proszę o pomoc.
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

najprawdopodobnie zwiera ci taśma pod kierownią masz gdzies zwarcie , a trabi ci od paczatku skrecania czy przy koncu krecenia kierwnoca takie jest moje zdanie
Ostatnio zmieniony 29 paź 2006, 21:58 przez simo, łącznie zmieniany 1 raz.
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

simo, a co ta tasma przez to ze jest przetarta podaje na przelacznik zespolony prad ??? (wytlumacz mi bo nie rozumiem zwiazku)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie rozkopywałem u siebie kierownicy ale przy innych samochodach klakson załancza się przyciskając mosiężny pierścień do blaszek - zazwyczaj te blaszki jak są zbyt cienkie to wyginają się do góry lub na bok - przeważnie na bok i przy skręcie ocierają o pierścień i w tedy trąbi przy skręcie.
Nie wydaje mi się żeby Ford opracował inne rozwiązanie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dru

Post autor: dru »

ponawiam temat.

U mnie jest dokładnie to samo jak skręcam w prawo to zaczyna trąbić myślałem że może luźny dokręciłem to samo aż rozkręciłem go zdjąłem poduszkę spojrzałem czy gdzieś coś nie przetarte ale wszystko na swoim miejscu. Wkurzylem sie odlaczylem wogole od prawej strony klakson dzialal na lewej. Przejechalem jakiś kawalek drogi do sklepu wyszedlem odpalilem i zaczalo sie cos palic dym lecial w każdym razie otworzyłem spojrzałem może izolacja którą na końcu tego czarnego i czerwonego kabla zakręciłem się odwineła i zwarła z czymś jednak nie. Teraz nie wiem co robić, gdzie szukać przyczyny?

Z góry dziękuje za pomoc
Mercino

Post autor: Mercino »

Mam problem innej natury. Klakson cały czas mi trąbi, bez względu na to czy będzie kierownica skręcona w lewo, czy w prawo. Blaszki w kierownicy (tam co się przyciska jak się chce trąbić) są okej, nie zwierają się. Tak więc pozostaje kwestia pod kierownicą. Samochód MK5 1991 r. Proszę o jakaś relację lub foto naprawy tego.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

klakson bierze masę z mocowania a zasilanie jednym kablem, mozliwe że ktoś jakieś obejścia robił albo Tablica bezpieczników wariuje i podaje napięcie bezpośrednio na titek z pominięciem włącznika... teorii może być więcej i tak trzeba to rozkręcić i pomierzyć....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Mercino

Post autor: Mercino »

tzn naprawiałem przełącznik zespolony, i tam wychodzą takie coś jakby igły/trzpienie mosiężne które ślizgają się po tej blaszcze czy coś od kierownicy. Z tego co zauważyłem to tam są jakieś opiłki czy coś takiego, ale jutro rozbiorę i zobaczę. A wariacja skrzynki bezpieczników na czym moze polegać, słabe luty czy coś innego?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

zimne luty, przepalone ścieżki...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Mercino

Post autor: Mercino »

a mam pytanie jak można zregenerować taśmy w kierownicy? Bo są to mosiężne elementy.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jakis tam zwiazek z klaksonem ma przelacznik zespolony, bo pare razy jak majstrowalem przy przelaczniku (na zywym organizmie) to potrafil mi klakson zaywć ... to chyba kwestia tych sterczacych z przelacznika stykow do tego pierscienia pod kierownica, ale nie jestem pewien ...

sytuacja wystepowala podczas niedokladnego docisniecia i przykrecenia przelacznika zespolonego jak to robilem przy podpietych juz przewodach do przelacznika. jak sie go wsadzalo a dopiero potem podlaczalo wtyczki to nic nie wyło
ODPOWIEDZ