chłodnica
Moderator: Moderatorzy
chłodnica
niech ktoś mi nada jaki płyn chłodniczy wlać essiemu w tej chwili mam petrygo orlen i coś dziwnie szybko nabiera temperatury
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- cidzej
- Posty: 11737
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja jezdze w tej chwili na Aquaminerall niegazowanej po tym jak ostatni raz zagotowal mi sie (i odparowal) poprzedni plyn, zakupilem zgrzewke aquaminerall w najblizszym sklepie i od tamtej pory jezdze bez bólu
takze jak ty masz plyn (a nie zwykla wode tak jak ja) to tym bardziej lepiej powinien podprowadzac cieplo
takze jak ty masz plyn (a nie zwykla wode tak jak ja) to tym bardziej lepiej powinien podprowadzac cieplo
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
K2
Z tą wodą nie do końca jest prawda - produkowany jest przecież koncentrat płynu do chłodnicy i po zmieszaniu tego koncentratu z wodą w stosunku 1/1 uzyskujemy płyn odporny na zamarzanie do ok -27 stopni C .W sklepach kupując zwykły płyn nie zwracamy uwagi na to , że jakaś firma kupiła koncentrat i dobrała go z wodą za nas.Woda w układzie powoduje przede wszystkim zamulenie układu chłodzącego.Wystarczy przyrządem sprawdzić w jakiej temp.nasz płyn zamarza i ewentualnie dokupić koncentrat i dolać.
Co do wysokiej temperatury w silniku .
Jeśli płyn się zagotowuje w silniku to mogą być dwie przyczyny - walnięty termostat lub zamulony układ chłodzący - przedewszystkim chłodnica.
Termostat można sprawdzić -wymontować go i polać wrzątkiem.Jeśli pod wpływem wrzątku otworzy się to jest dobry.W tedy należy przyjżeć się całemu układowi chłodzącemu.Są za tanie gtosze preparaty do płukania całego układu i według instrukcji można samemu przepłukać taki układ chłodzący.Istnieje środek w proszku (seria dwuch proszków - do płukania i zalepiania chłodnic).Ja mam akurat ten do zalepiania dziur ale przepiszę wam opis jaki jest na ulotce.
Jest to preparat K 2 Stop Leak i służy do zalepiania wycieków w każdym rodzaju chłodnic i w każdym rodzaju płynów chłodniczych.Ale co jest tematem moich wypocin - do płukania chłodnicy i całego układu preparat nazywa się K 2 Radiator flush .
Jeśli jest ktoś zainteresowany opisem - jak to działa i jak to się robi - to niech pyta utworzę wtedy nowy post z wątkiem LEPIENIE CHŁODNICY. (Dla tych co lubią dogadywać i marudzić - inny tytuł - JAK Z GóWNA BAT UKRĘCIĆ)
Co do wysokiej temperatury w silniku .
Jeśli płyn się zagotowuje w silniku to mogą być dwie przyczyny - walnięty termostat lub zamulony układ chłodzący - przedewszystkim chłodnica.
Termostat można sprawdzić -wymontować go i polać wrzątkiem.Jeśli pod wpływem wrzątku otworzy się to jest dobry.W tedy należy przyjżeć się całemu układowi chłodzącemu.Są za tanie gtosze preparaty do płukania całego układu i według instrukcji można samemu przepłukać taki układ chłodzący.Istnieje środek w proszku (seria dwuch proszków - do płukania i zalepiania chłodnic).Ja mam akurat ten do zalepiania dziur ale przepiszę wam opis jaki jest na ulotce.
Jest to preparat K 2 Stop Leak i służy do zalepiania wycieków w każdym rodzaju chłodnic i w każdym rodzaju płynów chłodniczych.Ale co jest tematem moich wypocin - do płukania chłodnicy i całego układu preparat nazywa się K 2 Radiator flush .
Jeśli jest ktoś zainteresowany opisem - jak to działa i jak to się robi - to niech pyta utworzę wtedy nowy post z wątkiem LEPIENIE CHŁODNICY. (Dla tych co lubią dogadywać i marudzić - inny tytuł - JAK Z GóWNA BAT UKRĘCIĆ)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak wiem ale nawet niewielka część wody powoduje zamulenie i korozje wewnątrz układu chłodzenia.Ale od wlania samej wody do przeżarcia przez rdzę np.broki przy bloku silnika to chmmm daleka droga.Bliższa droga to raczej zamulenie układu a co dalej z tym związane to zamulenie lamel w chłodnicy i zbyt szybkie zagrzewanie i przegrzewanie silnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dodam może jeszcze link do strony domowej producenta tych preparatów.
http://www.inter-global.com.pl/index.ph ... ady&&id=22
http://www.inter-global.com.pl/index.ph ... ady&&id=22
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]