chłodnica
Moderator: Moderatorzy
chłodnica
niech ktoś mi nada jaki płyn chłodniczy wlać essiemu w tej chwili mam petrygo orlen i coś dziwnie szybko nabiera temperatury
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- cidzej
- Posty: 11737
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja jezdze w tej chwili na Aquaminerall niegazowanej
po tym jak ostatni raz zagotowal mi sie (i odparowal) poprzedni plyn, zakupilem zgrzewke aquaminerall w najblizszym sklepie i od tamtej pory jezdze bez bólu ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
takze jak ty masz plyn (a nie zwykla wode tak jak ja) to tym bardziej lepiej powinien podprowadzac cieplo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
takze jak ty masz plyn (a nie zwykla wode tak jak ja) to tym bardziej lepiej powinien podprowadzac cieplo
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
K2
Z tą wodą nie do końca jest prawda - produkowany jest przecież koncentrat płynu do chłodnicy i po zmieszaniu tego koncentratu z wodą w stosunku 1/1 uzyskujemy płyn odporny na zamarzanie do ok -27 stopni C .W sklepach kupując zwykły płyn nie zwracamy uwagi na to , że jakaś firma kupiła koncentrat i dobrała go z wodą za nas.Woda w układzie powoduje przede wszystkim zamulenie układu chłodzącego.Wystarczy przyrządem sprawdzić w jakiej temp.nasz płyn zamarza i ewentualnie dokupić koncentrat i dolać.
Co do wysokiej temperatury w silniku .
Jeśli płyn się zagotowuje w silniku to mogą być dwie przyczyny - walnięty termostat lub zamulony układ chłodzący - przedewszystkim chłodnica.
Termostat można sprawdzić -wymontować go i polać wrzątkiem.Jeśli pod wpływem wrzątku otworzy się to jest dobry.W tedy należy przyjżeć się całemu układowi chłodzącemu.Są za tanie gtosze preparaty do płukania całego układu i według instrukcji można samemu przepłukać taki układ chłodzący.Istnieje środek w proszku (seria dwuch proszków - do płukania i zalepiania chłodnic).Ja mam akurat ten do zalepiania dziur ale przepiszę wam opis jaki jest na ulotce.
Jest to preparat K 2 Stop Leak i służy do zalepiania wycieków w każdym rodzaju chłodnic i w każdym rodzaju płynów chłodniczych.Ale co jest tematem moich wypocin - do płukania chłodnicy i całego układu preparat nazywa się K 2 Radiator flush .
Jeśli jest ktoś zainteresowany opisem - jak to działa i jak to się robi - to niech pyta utworzę wtedy nowy post z wątkiem LEPIENIE CHŁODNICY. (Dla tych co lubią dogadywać i marudzić - inny tytuł - JAK Z GóWNA BAT UKRĘCIĆ)![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Co do wysokiej temperatury w silniku .
Jeśli płyn się zagotowuje w silniku to mogą być dwie przyczyny - walnięty termostat lub zamulony układ chłodzący - przedewszystkim chłodnica.
Termostat można sprawdzić -wymontować go i polać wrzątkiem.Jeśli pod wpływem wrzątku otworzy się to jest dobry.W tedy należy przyjżeć się całemu układowi chłodzącemu.Są za tanie gtosze preparaty do płukania całego układu i według instrukcji można samemu przepłukać taki układ chłodzący.Istnieje środek w proszku (seria dwuch proszków - do płukania i zalepiania chłodnic).Ja mam akurat ten do zalepiania dziur ale przepiszę wam opis jaki jest na ulotce.
Jest to preparat K 2 Stop Leak i służy do zalepiania wycieków w każdym rodzaju chłodnic i w każdym rodzaju płynów chłodniczych.Ale co jest tematem moich wypocin - do płukania chłodnicy i całego układu preparat nazywa się K 2 Radiator flush .
Jeśli jest ktoś zainteresowany opisem - jak to działa i jak to się robi - to niech pyta utworzę wtedy nowy post z wątkiem LEPIENIE CHŁODNICY. (Dla tych co lubią dogadywać i marudzić - inny tytuł - JAK Z GóWNA BAT UKRĘCIĆ)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak wiem ale nawet niewielka część wody powoduje zamulenie i korozje wewnątrz układu chłodzenia.Ale od wlania samej wody do przeżarcia przez rdzę np.broki przy bloku silnika to chmmm daleka droga.Bliższa droga to raczej zamulenie układu a co dalej z tym związane to zamulenie lamel w chłodnicy i zbyt szybkie zagrzewanie i przegrzewanie silnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dodam może jeszcze link do strony domowej producenta tych preparatów.
http://www.inter-global.com.pl/index.ph ... ady&&id=22
http://www.inter-global.com.pl/index.ph ... ady&&id=22
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]