chłodnica

Moderator: Moderatorzy

mariotorun

chłodnica

Post autor: mariotorun »

niech ktoś mi nada jaki płyn chłodniczy wlać essiemu w tej chwili mam petrygo orlen i coś dziwnie szybko nabiera temperatury
Voytek

Post autor: Voytek »

chyba przesadziłeś zwalając winę na Petrygo - ja cały czas jeżdżę właśnie na nim i nie zaobserwowałem jakichkolwiek niepokojących objawów - radziłbym Ci szukać przyczyn raczej gdzieś indziej...
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

JA jezdze na SHELLU-KONCENTRAT i wszystko jest OK :wink: POLECAM
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

No właśnie i ja muszę wymienić płyn. Podobno petrygo to badziewie. :???:
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Vieczur

Post autor: Vieczur »

robertford pisze: Podobno petrygo to badziewie.
petrygo i borygo nie sa takie zle na chwile obecna ;) mozna lac ;) a lepsze wiadomo... shell lub texaco...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja jezdze w tej chwili na Aquaminerall niegazowanej :) po tym jak ostatni raz zagotowal mi sie (i odparowal) poprzedni plyn, zakupilem zgrzewke aquaminerall w najblizszym sklepie i od tamtej pory jezdze bez bólu :)

takze jak ty masz plyn (a nie zwykla wode tak jak ja) to tym bardziej lepiej powinien podprowadzac cieplo
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

cidzej pisze:ja jezdze w tej chwili na Aquaminerall niegazowanej
nie zapomnij na ZIME wymienic tej wody na jakis płyn :!:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

cidzej, to ze na wodzie silnik sie nie zagotowuje to nie wszystko ! Plyn ma byc rowniez po to (pomijajac nie zamarzanie w mrozy) by konserwowac caly uklad chlodzenia, zapobiegac powstawaniu ognisk rdzy itp... woda niestety tych zadan nie spelnia i uklad na niej chodzacy szybciej ulega zuzyciu...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

K2

Post autor: Jamszoł »

Z tą wodą nie do końca jest prawda - produkowany jest przecież koncentrat płynu do chłodnicy i po zmieszaniu tego koncentratu z wodą w stosunku 1/1 uzyskujemy płyn odporny na zamarzanie do ok -27 stopni C .W sklepach kupując zwykły płyn nie zwracamy uwagi na to , że jakaś firma kupiła koncentrat i dobrała go z wodą za nas.Woda w układzie powoduje przede wszystkim zamulenie układu chłodzącego.Wystarczy przyrządem sprawdzić w jakiej temp.nasz płyn zamarza i ewentualnie dokupić koncentrat i dolać.
Co do wysokiej temperatury w silniku .
Jeśli płyn się zagotowuje w silniku to mogą być dwie przyczyny - walnięty termostat lub zamulony układ chłodzący - przedewszystkim chłodnica.
Termostat można sprawdzić -wymontować go i polać wrzątkiem.Jeśli pod wpływem wrzątku otworzy się to jest dobry.W tedy należy przyjżeć się całemu układowi chłodzącemu.Są za tanie gtosze preparaty do płukania całego układu i według instrukcji można samemu przepłukać taki układ chłodzący.Istnieje środek w proszku (seria dwuch proszków - do płukania i zalepiania chłodnic).Ja mam akurat ten do zalepiania dziur ale przepiszę wam opis jaki jest na ulotce.
Jest to preparat K 2 Stop Leak i służy do zalepiania wycieków w każdym rodzaju chłodnic i w każdym rodzaju płynów chłodniczych.Ale co jest tematem moich wypocin - do płukania chłodnicy i całego układu preparat nazywa się K 2 Radiator flush .
Jeśli jest ktoś zainteresowany opisem - jak to działa i jak to się robi - to niech pyta utworzę wtedy nowy post z wątkiem LEPIENIE CHŁODNICY. (Dla tych co lubią dogadywać i marudzić - inny tytuł - JAK Z GóWNA BAT UKRĘCIĆ) :mrgreen:
Załączniki
Obraz 0087.jpg
Obraz 0088.jpg
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Vieczur

Post autor: Vieczur »

jamszoł, wszystko oki... ale ja pisalem o czystej wodzie w ukladzie ;) wiadomo ze kazdy plyn ma w swoim skladzie wode ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak wiem ale nawet niewielka część wody powoduje zamulenie i korozje wewnątrz układu chłodzenia.Ale od wlania samej wody do przeżarcia przez rdzę np.broki przy bloku silnika to chmmm daleka droga.Bliższa droga to raczej zamulenie układu a co dalej z tym związane to zamulenie lamel w chłodnicy i zbyt szybkie zagrzewanie i przegrzewanie silnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

A woda mato do siebie ze osadza sie z niej kamien który potrafi zmniejszyc efektywnosc kazdego układu hłodzacego :wink:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zgadza się dlatego nawiązując do postu kolegi mariotorun napomknołem jaka może być przyczyna przegrzewania się silnika i ewentualnie jak przepłukać układ za tani pieniądz - cena około 5 zł.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dodam może jeszcze link do strony domowej producenta tych preparatów.
http://www.inter-global.com.pl/index.ph ... ady&&id=22
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3476
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jamszoł pisze:ewentualnie jak przepłukać układ za tani pieniądz - cena około 5 zł.
To faktycznie niewiele. A ja głupi użyłem 1,5 l octu :sad:
ODPOWIEDZ