rozrusznik ciężko kreci

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

rozrusznik ciężko kreci

Post autor: ARIEL »

jak sie troche zagrzeja to rozrusznik coś blokuje słabo kręci tak jak na rozładowanym akumie ale akum jest dobry na 100% na zimnym -25 bez problemu zapala escort 1.4 91 za pomoc bardzo dziękuje
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

oj trzeba go chyba będzie rozebrać i wymienić tulejki. taki typowy obiaw wytartych(wybitych) tulejek. ale na początek posprawdzaj połączenia elektryczne na rozruszniku-czy nie są pośniedziałe.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

oki dzięki sprawdze pozdrawiam
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Viking

Post autor: Viking »

Powiem tak: to normalne. Tez tak mam. Nic z tym nie robie, bo ponoc najbardziej pomaga wymiana rozrusznika. Same naprawy nie daja efektu ponoc. Ale nie wiem. Sprobuj naprawic i daj znac jak dziala.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

oki dam ci znać ale zajme sie tym jak sie troche ociepli ale jak sie zagrzeje bardzo to go nie umiem odpalić wogule musze pchać
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Panowie a co powiecie na sytuację odwrotną? tzn. ciężko kręci po nocce, a jak odpali to nawet po 2-3 min. pracy silnika i zgaszeniu go kręci jak by zwariował?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

automat Ci umarł musisz go wymienić to jest jego wina!!
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

atomat cyka jak oszalały to chyba nie to najprawdopodobniej będa tulejki
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Cyka ale dalej kręci nawet przy włączonym silniku tak??
tonik

Post autor: tonik »

Odnoszę wrażenie, że za mulnie rozrusznika odpowiada czujnik temperatury zasysanego powietrza. ECU w zależmości od temperatury powietrza zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. Rozgrzany silnik po krótkim postoju podgrzewa ten czunik i zaczyna się cyrk. Ja odłączyłem ten czujnik i rozrusznik kręci bez zająknięcia. Może niech ktoś to sprawdzi i da znać czy to skutkuje nie tylko u mnie.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

TONIK - JEST TO TEN CZUJNIK CO ZNAJDUJE SIE W WTRYSKU ? A CZY PO ODَCZENIE BĘDZIE WSZUSTKO OKI DZIAŁAŁO NIE BĘDZI DUŻO PALIŁ A BO NA SSANIU DŁUGO ICZY NIE WPŁYNIE TO NA SILNIK I ECU4 NEGATYWNIE? CZEKAM NA ODPOWIDZ :?:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

NIKO pisze:CZEKAM NA ODPOWIDZ
NIKO proszę nie krzycz.
Ja też :D
tonik

Post autor: tonik »

To jest właśnie ten czujnik w obudowie wtrysku. Czujnik ten wpływa na kąt wyprzedzenia zapłonu, długość iskry i skład mieszanki. Ale nie tylko on. Zużycie paliwa raczej nie powinno wzrosnąć. ECU wykryje usterkę i zapisze ją jako bład. Poza tym nic złego się nie dzieje. Może tylko to - ale nie potrafię być obiektywny - spada trochę dynamika na niższych obrotach (ze względu na brak zmiany kąta zapłonu i mniejszą dawkę paliwa przy przyspieszaniu). Poza tym ECU w przypadku braku odczytu z czujnika przyjmuje wartość założoną fabrycznie (może być coś około 20st).
Jako ciekawostkę dodam, że w przypadku uszkodzenia czujnika temperaruty cieczy komp przyjmuje stałą wartość 90st, a do uruchomienia zimnego silnika pobiera zastępczo temperaturę z czujnika temperatury powietrza. Dlatego, prawdopodobnie, obydwa mają identyczne charakterystyki.
Tak jest rozwiązane w VW; w Fordzie - prawdopodobnie - też.
Jest jeszcze coś: silnik przestał się przymulać przy przyspieszaniu - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Czyli całe to zamieszanie powoduje obwód czujnika temperatury powietrza. Nie mam zamiaru tego tak zostawiać i jak coś zdziałam - dam znać.
A wracając do tematu: odpięcie w/w czujnika nie jest receptą na uszkodzony rozrusznik. Może tylko potęgować objawy.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

darcun4 pisze:a co powiecie na sytuację odwrotną? tzn. ciężko kręci po nocce, a jak odpali to nawet po 2-3 min. pracy silnika i zgaszeniu go kręci jak by zwariował?
no właśnie, ja tak mam że jak zimny silnik to kręci powoli jakby sie wkręcał a jak ciepły to kręci ja zwariowany?
i jeszcze jedno pytanie, czy to prawda że escorty (przynajmniej diesle) mają rozruszniki 1,7kW? podobno można kupić 2,2kW i lepiej kręcą.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Masz dwa typy rozrusznika - zwykłe , w ktorych masz wirnik przekazujący obroty bezpośrednio na bendix i z przekładnia - te maj małą planetarkę - kręcą szybciej i mniej pobieraja prundu :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ