rozrusznik ciężko kreci
Moderator: Moderatorzy
rozrusznik ciężko kreci
jak sie troche zagrzeja to rozrusznik coś blokuje słabo kręci tak jak na rozładowanym akumie ale akum jest dobry na 100% na zimnym -25 bez problemu zapala escort 1.4 91 za pomoc bardzo dziękuje
oki dam ci znać ale zajme sie tym jak sie troche ociepli ale jak sie zagrzeje bardzo to go nie umiem odpalić wogule musze pchać
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Odnoszę wrażenie, że za mulnie rozrusznika odpowiada czujnik temperatury zasysanego powietrza. ECU w zależmości od temperatury powietrza zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. Rozgrzany silnik po krótkim postoju podgrzewa ten czunik i zaczyna się cyrk. Ja odłączyłem ten czujnik i rozrusznik kręci bez zająknięcia. Może niech ktoś to sprawdzi i da znać czy to skutkuje nie tylko u mnie.
TONIK - JEST TO TEN CZUJNIK CO ZNAJDUJE SIE W WTRYSKU ? A CZY PO ODَCZENIE BĘDZIE WSZUSTKO OKI DZIAŁAŁO NIE BĘDZI DUŻO PALIŁ A BO NA SSANIU DŁUGO ICZY NIE WPŁYNIE TO NA SILNIK I ECU4 NEGATYWNIE? CZEKAM NA ODPOWIDZ 

fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
To jest właśnie ten czujnik w obudowie wtrysku. Czujnik ten wpływa na kąt wyprzedzenia zapłonu, długość iskry i skład mieszanki. Ale nie tylko on. Zużycie paliwa raczej nie powinno wzrosnąć. ECU wykryje usterkę i zapisze ją jako bład. Poza tym nic złego się nie dzieje. Może tylko to - ale nie potrafię być obiektywny - spada trochę dynamika na niższych obrotach (ze względu na brak zmiany kąta zapłonu i mniejszą dawkę paliwa przy przyspieszaniu). Poza tym ECU w przypadku braku odczytu z czujnika przyjmuje wartość założoną fabrycznie (może być coś około 20st).
Jako ciekawostkę dodam, że w przypadku uszkodzenia czujnika temperaruty cieczy komp przyjmuje stałą wartość 90st, a do uruchomienia zimnego silnika pobiera zastępczo temperaturę z czujnika temperatury powietrza. Dlatego, prawdopodobnie, obydwa mają identyczne charakterystyki.
Tak jest rozwiązane w VW; w Fordzie - prawdopodobnie - też.
Jest jeszcze coś: silnik przestał się przymulać przy przyspieszaniu - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Czyli całe to zamieszanie powoduje obwód czujnika temperatury powietrza. Nie mam zamiaru tego tak zostawiać i jak coś zdziałam - dam znać.
A wracając do tematu: odpięcie w/w czujnika nie jest receptą na uszkodzony rozrusznik. Może tylko potęgować objawy.
Jako ciekawostkę dodam, że w przypadku uszkodzenia czujnika temperaruty cieczy komp przyjmuje stałą wartość 90st, a do uruchomienia zimnego silnika pobiera zastępczo temperaturę z czujnika temperatury powietrza. Dlatego, prawdopodobnie, obydwa mają identyczne charakterystyki.
Tak jest rozwiązane w VW; w Fordzie - prawdopodobnie - też.
Jest jeszcze coś: silnik przestał się przymulać przy przyspieszaniu - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Czyli całe to zamieszanie powoduje obwód czujnika temperatury powietrza. Nie mam zamiaru tego tak zostawiać i jak coś zdziałam - dam znać.
A wracając do tematu: odpięcie w/w czujnika nie jest receptą na uszkodzony rozrusznik. Może tylko potęgować objawy.
- kupiec
- Posty: 12914
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no właśnie, ja tak mam że jak zimny silnik to kręci powoli jakby sie wkręcał a jak ciepły to kręci ja zwariowany?darcun4 pisze:a co powiecie na sytuację odwrotną? tzn. ciężko kręci po nocce, a jak odpali to nawet po 2-3 min. pracy silnika i zgaszeniu go kręci jak by zwariował?
i jeszcze jedno pytanie, czy to prawda że escorty (przynajmniej diesle) mają rozruszniki 1,7kW? podobno można kupić 2,2kW i lepiej kręcą.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty