Zbiornik paliwa

Moderator: Moderatorzy

airbob

Zbiornik paliwa

Post autor: airbob »

Witam
Mam taki niby standartowy objaw zasysania zbiornika.
Chodzi o to że w miarę zużywania paliwa w zbiorniku wytwarza się podciśnienie i zbiornik się zasysa. Z pewnością ma to wpływ na układ zasilania paliwem.
Mam wrażenie że ten problem się nasila, a ostatnio przebrała się miarka bo jak otworzyłem wlew na stacji to aż zbiornik "strzelił" jak dostał powietrza i chlapnął benzyną mi na spodnie :) .
Wydaje mi się że gdzieś powinien być jakiś układ kompensacji podciśnienia w zbiorniku i mam go niedrożnego bo wcześniej tak się nie działo.
Może ktoś wie co z tym zrobić.
Mariusz

Post autor: Mariusz »

no to troszke przesada jak juz paliwo wysysa to rzeczywiscie nie dobrze, jadyne co moge powiedzec w tej sprawie ze u mnie to samo jest znaczy jak odkrecam korek wlewu paliwa to tez zasysa powietrze,
Model mt

Post autor: Model mt »

Nie wiem jak jest to rozwiązane w escortach bo nigdy nie miałem w nim takiego problemu, ale jak miałem dużego fiata to przy wlewie paliwa była umiejscowiona rurka o małej średnicy(taka co doprowadza płyn do spryskiwaczy no może ciut większa) która była przyczepiona na rurze wlewowej i szła do góry kończyła sie ponad wlewem. Może tu też jest tak prosto to rozwiązane? Może po prostu się zapchało syfem.
tomi

Post autor: tomi »

Z tego, co się orientuje to odpowietrzenie jest poprowadzone rurką ze zbiornika do filtra węglowego. Filtr ten znajduje się pod przednim lewym zbiornikiem. Opary ze zbiornika przechodzą przez ten filtr i dalej część tych oparów trafia z powrotem do silnika i są spalane. Od tego filtra powinien iść wężyk do kolektora i elektrozawór sterowany przez komputer dozuje sobie ilość oparów. A co do zasysania to u mnie też wytwarza się podciśnienie w zbiorniku, ale nie tak duże jak u Ciebie.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

A jak to ma miejsce w Dieselach??
airbob

Post autor: airbob »

Przestudiowałem książkę ale niestety bardzo lakonicznie potraktowano ten temat.
Tomi masz rację co do takiego obiegu tego powietrza ale to chodzi o opary a nie świeże powietrze w dodatku ten opis dotyczy nowszych wersji i lepszych silników u mnie nie ma takich filtrów.
Widzę że bez rozebrania nie za wiele da się wymyślić, najgorsze że bez zrzucenia zbiornika nie obejdzie się a to koszmarna robota już raz miałem potrzebę to robić.
W sklepie powiedzieli mi że na rurze wlewowej jest jakiś zaworek co niby kosztuje aż 130 chyba coś się im pomyliło z tą ceną albo pokręcili modele mam taką nadzieję.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

markko, w dieslach chyba nie ma takich bajerow :) Przynajmniej u siebie nie zauwazylem jakiegos szczegolnego zasysania przy otwieraniu wlewu paliwa. Ale jest za to na 90% odplyw paliwa ktory nie zostal dostarczony do silnika, tak cos mi sie wydaje,bo bez powodu nie wychodza z wtryskiwaczy takie oplecione czyms elastyczne przewody (u mnie sa oplecione)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Patryk

Post autor: Patryk »

To ja moze odswieze temat bo u mnie efekt ten wystepuje juz od dluzszego czasu aczkolwiek ostatnimi czasy dosc sie poteguje i pytanie moje brzmi jak sie z tym uporac w najprostszy sposob :?:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Patryk, jeśli przy odkręcaniu korka wlewu paliwa zasysa ci powietrze do środka - to jest to prawidłowy objaw.
Ze zbiornika idzie dodatkowy wężyk poprzez specjalny filtr do kolektora ssącego.
Poczytaj no serwisówkę . :mrgreen:
U Ciebie też to powinno być.
Jeśli nie ma czegoś takiego w starszych Eskortach to jedyna przyczyna podciśnienia w zbiorniku to - zasyfiały otwór w korku - przeczyścić w tedy należy otwór - ten co wchodzi kluczyk.
Ale raczej w wersjach z Twojego rocznika też jest filterek i opary idą przez niego do kolektora ssącego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Patryk

Post autor: Patryk »

Jest jest i otworek w korku tez mam przeczyszczony dokladnie bo ostatnio rozbieralem caly korek i bebenek z zamka ale to ze mi sie w zbiorniku podcisnienie wytwarza to mi na dobry objaw nie wyglada :???:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

podcisnienie ma byc, mialem w poprzednim Escorcie (benzynie) tak i wszystko z nim bylo ok,wiec na pewno tak ma byc :) W dieslu podcisnienia nie ma,bo pewnie tez par paliwa nie ma i nie musi ich odsysac :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Patryk, w opisie znalazłem to :
Elektrozawór pochłaniacza par paliwa
Elektrozawór pochłaniacza par paliwa jest umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu. Rezystancja elektrozaworu: 50 do 120 Om.

Obwód recyrkulacji par paliwa
Przedostawanie się do atmosfery par paliwa ze zbiornika uniemożliwia wypełniony węglem aktywowanym pochłaniacz połączony ze zbiornikiem paliwa. Po uruchomieniu silnika otwiera się (w ściśle określonych warunkach pracy silnika, temperatury itd.) sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące elektrozawór pochłaniacza. Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Patryk

Post autor: Patryk »

Super ten opis wszystko tlumacz, znaczy ze jest wszystko oki i sie nic nie przejmuje, dzieki za pomoc :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A proszę Cię uprzejmnie - nie ma za co . :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ