auto wylaczylo sie podczas jazdy

Moderator: Moderatorzy

Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Kontrolka ładowania oczywiście gaśnie?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może gasnąć a ładowania dostatecznego nie będzie :razz:
Co do paska wieloklinowego - też o nim pomyślałem - może pasek jest - Piter sprawdź czy nie jest za luźny
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

Jamszoł pisze:Piter sprawdź czy nie jest za luźny
jest dobrze naciagniety pasek jest ok

[ Dodano: Nie 30 Maj, 2010 ]
dzis sprawdzilem po wlozeniu aku miernikiem napiecie czy ladowanie ale zgodnie tak jak mi pisaliscie i tak kontrolka ladowania zaswiecila sie i zgasla w momencie uruchomienia silnika. na zgaszonych swiatlach 12,38 na wlaczonych 12,10 na obrotach wyszych nie zaleznie czy na wlaczonych czy nie to cyferki opadaly o 10 czyli 12,38 a na obrotach wyszych 12,28 i co mnie zdziwilo akumulator mam 60AH a chyba powinien byc mniejszy?
piter
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Masz problemy z ładowaniem. Napięcie powinno być grubo powyżej 13V więc... Proponuję Ci wizytę u elektryka samochodowego. Najprościej tak będzie.
piter pisze: i co mnie zdziwilo akumulator mam 60AH a chyba powinien byc mniejszy?
Mniejsze to były w "maluchach", aku masz OK pod względem pojemności.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Uriel75 pisze:Mniejsze to były w "maluchach", aku masz OK pod względem pojemności

Nieprawda. Taki to w zupełności by do diesla wystarczył. Do twojego auta jest troszkę za duży.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mniejsze napięcie przy wyższych obrotach wskazuje na zużyte szczotki - nie nadążają opadać .
Do wymiany najlepiej cała kostka - szczotki wraz z regulatorem - koszt ok 40 - 50 zł.
Wykonać można samemu - najlepiej z kanału .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

I raczej pojemność aku nie ma z tym nic wspólnego...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na pewno ładowanie będzie jeszcze niższe z upływem czasu - aku jest dojone :mrgreen: z powodu braku dostatecznego ładowania i napięcie jeszcze spadnie .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

Jamszoł pisze:Do wymiany najlepiej cała kostka
co to za kostka i jak sie ona prawidlowo nazywa?
Jamszoł pisze:szczotki wraz z regulatorem
szczotki sa na takim wianku a regulator osobnodo kupienia?
ja chyba wogole juz nie mam ladowania bo mi znowu nie chce odpalic auto
piter
kris

Post autor: kris »

Weż naładuj aku ,podłącz i odpal,powinien odburzyć,ładowanie to inny problem.
Ładowanie czy jego brak nie ma nic wspólnego z odpaleniem auta,pod warunkiem ,że aku masz naładowany.
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

kris2629 pisze:Weż naładuj aku ,podłącz i odpal,powinien odburzyć,ładowanie to inny problem.
Ładowanie nie ma nic wspólnego z odpaleniem auta.
on mi odpalal dzis tyle ze z tego co ja sie domyslam to ze nie ma ladowania i zabiera prad z aku az do momentu takiego ze nie moge go zapalic ponownie jak chce gdzies jechac.tylko slychac cykanie
piter
kris

Post autor: kris »

no,to masz uwalony alternator,wymień regulator i zmierz ładowanie,powinno pomóc,ładowanie w przedziale 13,8-14 V. ;)

P.s. a sprawdz,może jakiś przewód od altka się obluzował,odłaczył,zaśnierdział i dlatego nie podaje prąda.
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

kris2629 pisze:P.s. a sprawdz,może jakiś przewód od altka się obluzował,odłaczył,zaśnierdział i dlatego nie podaje prąda.
ale to juz jutro sprawdze bo dzis nie wjade do garazu.auta nie wepchne do garazu a aku sie laduje.jutro jak aku podepne pod auto to sprawdze wszystko z kanalu
piter
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

tutaj masz zapożyczone z innego forum:
Obrazek
odkręcone szczotki, klucz 5,5 mm
Obrazek odkręcone szpilki (klucz 8 ), rozdzielony alternator (młotek)
Obrazek odkręcona druga strona (klucze 10, 7, 5,5 oraz kombinerki, śrubokręt płaski), na zdjęciu uzwojenie i mostek prostowniczy, które są połączone w 3 miejscach
Obrazek inne ujęcie uzwojenia i mostka, do rozmontowania potrzebna lutownica
Obrazek sam mostek bez uzwojenia (tych śrubek nie trzeba odkręcać)
pomierzyłem diody (po kolei od żółtego kabelka) i wyszło:
najpierw te czarne 3 w 1 : 687 , 1140, 705. Kierunek przewodzenia od uzwojeń do kabelka diody połączone z górą: 536, 560, 566. Kierunek od uzwojenia do góry(tego paska, w który włożone są diody) diody połączone z dołem: 554, 600, 572. Kierunek od dołu do uzwojenia.
Obrazek inny widok mostka (tu właśnie jest góra i dół)

ten akurat jest Magneti Marelli, a bosch może podobny.
Obrazek

inne zdjęcie szczotkotrzymacza z wypadniętą szczotką. linka, która łączyła szczotkę z ta blaszką, która teraz jest odgięta. zmęczyła się za bardzo i padła.:(
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

tutaj masz zapożyczone z innego forum:
wielkie dzieki :)
piter
ODPOWIEDZ