auto wylaczylo sie podczas jazdy

Moderator: Moderatorzy

piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

auto wylaczylo sie podczas jazdy

Post autor: piter »

witam mam problem ze dzis jadac do pracy auto sie wylaczylo samoistnie i nie mogle odpalic a dokladniej to slychac cykanie.wogole nie krci rozrusznik.bezpieczniki wszystkie sa ok akumulator mi rozladowalo co moze byc przyczyna tego co mi sie stalo.dodam ze imobilajzer dziala ,slychac pompe paliwa jak sie zalacza.
piter
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

sprawdź ładowanie - po mojemu altek padl i aku się wyczerpał
Naładuj aku - odpal woz i sprawdź tedy ładowanie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

a czy mozna reanimowac taki alternator co sie z nim robi zeby dzialal?
piter
kris

Post autor: kris »

piter pisze:a czy mozna reanimowac taki alternator co sie z nim robi zeby dzialal?
najpierw naładuj aku,pózniej sprawdz ładowanie jak radzi Jamszoł,jeśli nie będzie ładowania to mały remoncik(albo szczoty,albo reduktor napięcia),ładowanie powinno być w przedziale 13,8-14V.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 21:23 przez kris, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

piter pisze:zeby dzialal?
najpierw naladuj, potem odpal i sprawdz czy dziala (napiecie minimum 13,8V na odpalonym aucie).

Jak jest inaczej to do naprawy (regeneracji)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

nie znam sie na elektryce gdzie co przylozyc zeby wiedziec jakie jest ladowanie?
piter
kris

Post autor: kris »

przyłóż miernik do klem,+do+,-do-,tylko odpal fure ;)

kup sobie jakiś najprostrzy miernik cyfrowy,ustal na nim napięcie stałe 20V,czerwony przewód przyłóż do plusowej klemy a czarny do minusowej i patrz ile pokarze ;)
Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 21:33 przez kris, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

najbezpieczniej przy akumulatorze gdy auto jest wlaczone,bo przeciez to akumulator ma byc ladowany :) Jak tam bedzie znacznie ponizej 13,8 (kolo 12V),to nic nie dziala. Zreszta popatrz na kontrolke ladowania, czy sie zaswieca w ogole po przekreceniu kluczyka i czy gasnie jak odpalisz i czy sie lekko żarzy (widac po ciemku). Ale najpierw naladuj akumulator. I mysle ze jesli nie znasz sie ne elektronice to nie warto samemu tego alternatora ruszac jesli jest zepsuty, chyba ze mechanicznie dajesz rade,to co najwyzej wyciagnac i zaniesc w dopowiednie miejsce (bedzie taniej)
Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 21:32 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris2629 pisze:(albo szczoty,albo reduktor napięcia)
Jedno i drugie to ta sama kostka
Regulator i szczotki to całość
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:Jedno i drugie to ta sama kostka
Regulator i szczotki to całość
nie do konca, szczotki sa wymienne i mozna je osobno kupic, ale regulatora bez nowych szczotek nie kupisz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

1) Ładujesz akumulator
2) Odpalasz silnik i mierzysz napięcie na zaciskach akumulatora.
3) Jeśli jest za niskie to wiadomo - alternator, regulator napięcia itd. jeśli jest ok to lecimy dalej
4) Masz gdzieś lewy pobór prądu czyli -
5) Wyłączasz w samochodzie wszystkie odbiorniki prądu. Następnie zdejmujesz klemę i przy zakładaniu zwracasz uwagę na iskrzenie. Jeśli jest na oko widoczne z charakterystycznym trzaskiem coś nie gra....
6) Wyjmujesz po kolei każdy bezpiecznik i multimetrem w pozycji (A) sprawdzasz pobór. Ale do tego potrzebujesz rozpiski obwodów by oszacować jaki powinien być itd.
7) Tak się da zlokalizować zwarcie, upływ prądu. Potwierdzam to swoją naprawą.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 22:26 przez Illuminati75, łącznie zmieniany 1 raz.
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

dobra aku sie laduje zobacze juto co dalej z tym fantem zrobic
piter
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

piter, poszło do Ciebie PW
Ale dla całej reszty napiszę jedną ważną rzecz :
Jeśli w samochodzie mamy centralny zamek to w momencie podłączania aku należy mieć drzwi otwarte albo kluczyki od wozu przy sobie - nigdy w stacyjce przy zamkniętych drzwiach
Kto nie wie o tym - zapyta się po co .
Po to , że gdy podłączamy aku - centralny zamek dostaje napięcie i zamyka drzwi a gdy to zrobi i kluczyk jest w stacyjce - to będzie buba :mrgreen: a jeśli nie mamy w bliskim zasięgu kluczyków zapasowych to będą dwie buby :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 21:58 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

może być też tak,że pasek strzelił,luknij czy go masz ;)
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

piter, poszło do Ciebie PW
ok dalem odp
kris2629 pisze:może być też tak,że pasek strzelił,luknij czy go masz ;)
pasek jest caly sprawdzalem
piter
ODPOWIEDZ