WYSOKOOKTANOWE BENY - Wrazenia i opinie

Moderator: Moderatorzy

mikruss

Post autor: mikruss »

zwyklym autem wg mnie nie warto ale np jak kolega ma vectre 2.0 8V ktora killuje pomodzone v6 na ok 200 PS, to jak tam wleje zwykle 95 to nie jedzie i sie strasznie grzeje.
Ogólnie jak sie wsadzi ostre walki do silnika to trzeba juz tankowac lepsze paliwko aby wyeliminowac stukowe ;)
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

A jak to się wszystko ma do diesla ? Tankował ktoś coś podobnego do V-power do diesla ? Jak ze spalaniem, z mocą ? Można w naszych silnikach stosować wzbogacony olej napędowy ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ja tankuje na BP ON ulitimate czy jak się to pisze i na SHELLu Vpower i powiem tak:
silnik pracuje lepiej i spalanie na trasie jest mniejsze. a jak wyprzedzam i redukcje na 4 dam przy 120 to ciągnie pieknie.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
novy
Posty: 1766
Rejestracja: 15 lut 2009, 15:40
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: novy »

My zalewamy karzełka na BP Ultimate 98 i czuc trochę różnicy w stosunku do 95, troszkę żywszy jest silniczek i na trasie troszkę mniej łyka :cool:
Mała zielona strzała na podtlenku
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Jeśli chodzi o silniki diesla to powiem tylko co mój ojciec powtarza (jeżdzi chyba 6 rok, Daewoo Musso z 2.9 TDI) : 'zwykly ON to rzepak, na rzepaku to nie jest jazda' dlatego tankuje tylko paliwa premium - BP Ultimate, Shell VPower, i jak musi - Verva.

Jezdzilem tym autem wiele razy i roznica in plus jest widoczna golym okiem zarowno pod wzgledem parametrow jazdy jak i spalania. :smile:

Takze dla silnikow diesla sprawa jest oczywista.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
walet90

Post autor: walet90 »

Witam. Mam takie troszkę głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi.. :D Czy jak zaleję PB98 i nie wyjmę zworki to czy może to objawić spalaniem stukowym. ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

walet90, nie w twoim silniku o standardowym stopnia sprężania, zwłaszcza że wyższa liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego a nie zwiększa
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
walet90

Post autor: walet90 »

No chyba, że tak ;) A czy ta zworka fachowo nazywa się selektor oktanowy?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

fachowo po "polskiemu" to korektor liczby oktanowej paliwa, co już w tym temacie napisano ;)
ale nie wykluczam że ktoś sobie tak przełożył ichniejszą terminologię ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
walet90

Post autor: walet90 »

Wg. programu "Vivid WorkshopData ATI" mój escorcik coś takiego posiada. ;) Jeśli to nie jest spalanie stukowe to coś mi w głowicy piardło.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak cos ci rzęźi lub stuka to mozliwe ze albo popychacz albo masz zawor be :/
walet90

Post autor: walet90 »

Po wymianie panewek korbowodowych zaczęło coś stukać w głowicy :(
ODPOWIEDZ