WYSOKOOKTANOWE BENY - Wrazenia i opinie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

WYSOKOOKTANOWE BENY - Wrazenia i opinie

Post autor: Ven »

Drodzy forumowicze, napiszcie o swoich doswiadczeniach z paliwami typu premium z roznych stacji, ja ostatnio przetestowalem 100 oktanowa Shella VPower Racing :

Cena VPower 100oktanowej to ok 25-30 gr wiecej na litrze do zwyklej PB95.
Czyli na 10litrach wychodzi ok 3zl wiecej. Dlatego pewnego dnia zalalem na prawie pusty bak 15literkow tego wynalazku tak by sobie poprawic humor i zobaczyc czy zrobi to jakakolwiek roznice 15 letniemu silnikowi 1.6 16V, slyszalem bowiem opinie ze zwykla 98 oktan nie daje nic, a czasem pogarsza sprawe (bo jest starsza, mniej kontrolowana itd itd)
Slyszalem tez ze Shell wprowadzil 100oktanowa bo ich testy wykazaly ze 98 oktan nie jest optymalna liczba dla wspolczesnych silnikow i spalanie tego paliwa jest stosunkowo malo efektywne.

Wrazenia : po paru kilometrach (pewnie jak wypalilo sie zwykle paliwo z przewodow instalacji itd) poczulem zdecydowana różnice na plus. Szybsze wejscie na obroty, nie mam w tym doswiadczenia ale z 5 moze z 10 konikow wiecej ciągu (mysle ze zyskalem troche do setki), lepsza kultura pracy. No i po wypaleniu tej beny, po podliczeiu wyszlo spalanie mniejsze o 1 litr (mimo ze kilka razy go dobrze przegonilem na krotkim odcinku testujac przyspieszenie do ok 4.5 tys obr, ale to mi sie zdarza przy normalnej jezdzie tez).

Tak wiec od niedawna jestem zwolennikiem VPower i jak bede jechal gdzies w dluzsza trase szczegolnie gdy bede zaladowany to sobie wlasnie takiej naleje. Wieksza kultura i przyjemnosc z jazdy a koszt nie wiele wiekszy jak nie taki sam (ze wzgl na mniejsze spalanie).

Ogolnie POLECAM :smile:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A przestawiłeś pod mask korekcję oktanową - tam jest taki pipek do przestawiania kompa na benę - 95/98.
Zrób jeszcze test z przestawieniem i daj znać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:do przestawiania kompa na benę - 95/98.
z tego co ja wiem,to jest przestawienie ma benzyne z mniejsza liczba oktanowa a nie wieksza !! W instrukcji Escorta jest napisane,ze nic nie daje lanie benzyny 98 i nie ma to zadnego sensu. Skoro producent tak pisze,to cos w tym musi byc
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Ja swego czasu też eksperymentowałem z różnymi benzynami wysoko oktanowymi,ale super poprawy nie zauważyłem.Autko rzeczywiście szybciej wchodziło na obroty,ale stwierdzenie w moim przypadku że ma 5 czy nawet 10 koni więcej to była by gruba przesada.Poza tym jak WieSiu napisał lanie takiej benzyny wg.producenta nie poprawia osiągów samochodu.Mało tego w WKŁ piszą mądrzy ludzie że do wersji z katalizatorem wyłącznie benzyna 95-cio oktanowa.
walet90

Post autor: walet90 »

Koledzy o co chodzi z tym przełącznikiem? W moim mk V też takowy jest? :)
gawron

Post autor: gawron »

ja mam :mrgreen: ale różnicy nie czuć w mocy-to chodzi tylko o to aby dopasować kąt zapłonu do innej mieszanki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W WKŁ jast tak napisane :

Złącze korektora liczby oktanowej

Jest to złącze dwuwtykowe umieszczone w przedziale silnika, koło lewego nadkola. Włożenie lub wyjęcie przez kierowcę zwory łączącej oba wtyki powoduje wykorzystywanie przez elektroniczne urządzenie sterujące jednej z dwóch, przechowywanych w jego pamięci, charakterystyk kąta wyprzedzenia zapłonu dostosowanych do liczby oktanowej używanego paliwa (benzyna bezołowiowa LO 95 lub LO 98).
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
walet90

Post autor: walet90 »

No powiedzmy, że jeżdżę na paliwie PB95 to zwora musi być włożona czy wyjęta?
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

U mnie na serio byla roznica po zalaniu VPower 100, moze tez dlatego ze na statoilu na ktorym zawsze tankuje maja generalnie slaba benzyne 95 :???:

Pipka nie przestawialem, niech ktos wrzuci foto gdzie jest ten przelacznik, dobrze wiedziec, nastepnym razem przestawie i sie zobaczy.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jezeli juz ma cos dac to ekstra paliwo to chyba tylko tyle, ze nasze U95 ma w najlepszym przypadku 91-93 oktany, a dopiero U98 ma kolo 95 oktanow (takich prawdziwych, o jakich pisza w dokumentacji). mozna przyjac, ze nasz U95 dopiero dorownuje U95 zza zachodniej granicy
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

mówcie co chcecie, ale ja leję tylko v-power racing podobno 100oktnów i różnica w porównaniu do 95 jest znaczna, zresztą nie raz w TV robili testy i czym bardziej wysilony silnik tym większe korzyści wynikały z lania najdroższej benzyny

choć kto wie czy nie jest to sponsorowane przez koncerny naftowe
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ORION pisze:różnica w porównaniu do 95 jest znaczna
A Ciebie tez sponsoruja ze tak twierdzisz ??? ;) Oczywiscie sobie zartuje, nie bierz tego do siebie ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

A Ciebie tez sponsoruja ze tak twierdzisz ??? ;) Oczywiscie sobie zartuje, nie bierz tego do siebie ;)
niestety nie, to ja ich sponsoruję :cry:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
mikruss

Post autor: mikruss »

z tego co wiem to u mnie chłopaki w klubie vectry co mają wysilone silniki tylko v-power racing leją bo na tym paliwie nie maja spalania stukowego :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

iV-power i V-power racing mają dodatki czyszczące i jak się trochę na nich pojeździ do układ paliwowy się oczyszcza i pewnie stąd wrażenie większej mocy, a same oktany wiele nie zmienią zwłaszcza gdy silnik nie jest do nich dostosowany. Ja tez tankowałem V-power i miałem pozytywne odczucia ale mam wrażenie że to efekt tego że te benzyny są lepiej przypilnowane i mają faktycznie swoje parametry a taka orlenowska EuroSuper 95 to na wielu stacjach nawet 90 oktan niema.... Zresztą.... LPG ma ok 100 oktan :lol:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ