Po korekcie politury używa się po to żeby maxymalnie wyciągnąć głębie koloru, wsumie to też jest pasta która może zamaskować minimalnie rysy. Na to wosk i mamy extra połysk, potem czyscimy samochod między myciami jakims quick detalierem i cieszymy się długo czystym autem. Warto też dodać że po takich zabiegach auto nie brudzi się jak po zwykłym myciu, zupełnie inaczej wygląda rozprowadzanie wody po lakierze, łatwiej się myje i ogólnie łatwiej utrzymać w czystościelnino pisze:A tak z innej beczki... jak to mówi Jezus w Kanie Galilejskiej.
Po paście używa się autopolitury a potem wosku czy autopolitura to też rodzaj pasty tyle że na mniejsze uszkodzenia lakieru?
I co myślicie o takim specyfiku do szyb?
http://allegro.pl/zestaw-do-polerowania ... 72648.html
Kosmetyki do NASZYCH wozów :)
Moderator: Moderatorzy
Bo myślałem nad Carplan T-Cut koloryzującym + wosk carnauba bo mam akurat z K2 i jakas pasta lekkościerna z Carplan lub Tempo którą też akurat mam. Zawsze to lepszy efekt niż złoty program na BP a cena w sumie ta sama wyjdzie.
I mam takie pytanko czy kołpaki można umyć preparatem do mycia silników? Bo mam też taki z autolandu "spec" pół flakonu czy może uszkodzić powłokę kołpaka - przepalić przebarwić ?
I mam takie pytanko czy kołpaki można umyć preparatem do mycia silników? Bo mam też taki z autolandu "spec" pół flakonu czy może uszkodzić powłokę kołpaka - przepalić przebarwić ?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
elnino pisze:Bo myślałem nad Carplan T-Cut koloryzującym + wosk carnauba bo mam akurat z K2 i jakas pasta lekkościerna z Carplan lub Tempo którą też akurat mam. Zawsze to lepszy efekt niż złoty program na BP a cena w sumie ta sama wyjdzie.
I mam takie pytanko czy kołpaki można umyć preparatem do mycia silników? Bo mam też taki z autolandu "spec" pół flakonu czy może uszkodzić powłokę kołpaka - przepalić przebarwić ?
Możesz spróbować jak masz, a i tak masz lakier w nienajlepszym stanie jak mówisz, jednak zrezygnowałbym na pewno z tempo, bo ona nie jest lekkoscierna tylko agresywna i rysuje. Zostawilbym te woski co masz ale kupiłbym jakąś dobrą pastę do polerki. Tylko dobrze umyj auto przed zabawą, żeby nie pokrywać woskiem brudu bo słabo to wygląda.
Co do kołpaków to mysle ze nie uszkodzi ich ten plyn, ale najlepiej spróbuj na wewnętrznej stronie i zawsze możesz go rozrobić z wodą jak będzie za silny. Jednak najlepszy do czyszczenia wszystkich powierzchni jest jak pisalem wczesniej APCklik , koszt nieduży a czysci wszystko, ludzie stosują to też w domu do czyszczenia kafelków itp, bardzo uniwersalny i wydajny bo rozrabiamy go.
Dobra czysciochy to teraz ktos niech zrobi plan dzialania dla mnie. Lakier jak wiadomo swiezy bo, lezy na aucie rok i nie jest jakis zniszczony. Glownie chodzi mi o to jak i czym myc, zeby auto lsnilo i sie blyszczalo jak psu kulki. Rozumiem, ze myjemy na 2 wiadra i uzywamy mikrofibry - ok! Szampon zamierzam kupic prawdopodobnie Mega, pozniej przecieranie i co na to? Mam w domu WOSK ktorego juz raz uzylem i auto dobrze wygladalo po nim, ale jak czesto mozna stosowac taki zabieg?? I czy jest on dobry czy cos innego plecacie? Na felgi lezy Klik jeszcze nie uzywalem, nie wiem jak dziala i co zrobi z polerka. I to tyle.
Ogolnie chodzi co jak robic i czym
Ogolnie chodzi co jak robic i czym

zbysio007 pisze:Dobra czysciochy to teraz ktos niech zrobi plan dzialania dla mnie. Lakier jak wiadomo swiezy bo, lezy na aucie rok i nie jest jakis zniszczony. Glownie chodzi mi o to jak i czym myc, zeby auto lsnilo i sie blyszczalo jak psu kulki. Rozumiem, ze myjemy na 2 wiadra i uzywamy mikrofibry - ok! Szampon zamierzam kupic prawdopodobnie Mega, pozniej przecieranie i co na to? Mam w domu WOSK ktorego juz raz uzylem i auto dobrze wygladalo po nim, ale jak czesto mozna stosowac taki zabieg?? I czy jest on dobry czy cos innego plecacie? Na felgi lezy Klik jeszcze nie uzywalem, nie wiem jak dziala i co zrobi z polerka. I to tyle.
Ogolnie chodzi co jak robic i czym
Wlasciwie jakbys chcial zeby bylo zrobione kompleksowo to powinieneś zrobić do 5 etapu w moim opisie, łącznie z oklejaniem plastikow, bo to są etapy czyszczenia i przygotowania lakieru, czyli mycie - apc - spłukiwanie - glinkowanie - mycie. Dalej masz swieży lakier więc przed woskiem możesz dać odżywkę która wyciągnie maxymalnie głębię i połysk Twojego koloru. Odżywki masz np tutaj klik. Na to wosk, i będzie super. Możesz jeszcze użyć na wosk quick detaliera , utrwali się dzięki temu wosk na aucie. Pozniej po kazdym myciu samochodu mozna uzyc quick detaliera i dzięki temu cały czas będziesz mial błyszczące auto, akurat nakładanie go nie jest czasochłonne i męczące

Co do Twojego wosku to nie mogę nic powiedziec
Tak jest silniejszy i czyscisz tam gdzie cieżko jest Ci wyczyscic czyms innym, jak pędzelkiem a apc posmarujesz np kratki zderzaka, nadkola ( to też trzeba wyczyscic bo co z tego jak auto czyste a w nadkolach syf) to ładnie wszystko schodzi, nadaje się też do czyszczenia plastikow wewnątrz, silnika, poprostu uniwersalny doczyszczacz. Zwykly szapon nie doczysci Ci tak jak apc. Przy stężeniu 1;10 jest bezpieczny. Do plastikow wewnątrz mozna dac trochę mniejsze. Polecam bo jto tani i wydajny produkt.zbysio007 pisze:Ok, ale niech mi ktos powie czym sie rozni ten APC od nie wiem, zwyklego mycia dobrym szamponem? Jest jakis bardziej zracy czy jak? ROzumiem ze myjemy nim miejsca ciezko dostepne za pomoca pedzelka i to jest jego glowna zaleta czy co?
Aha co do felg to Ty masz polerowany rant więc żadnej chemii tylko ludwik i tyle, inaczej ranty "zgniją"
Ok, dzieki marrecki
Cos napewno zakupie do swojego i pobawie sie, a ta grubsza korekte lakieru zapewne tez przetestuje, ale na samochodzie siostry bo ma tragiczny lakier
Na felgi mozliwe ze kupie jeszcze TO Pisza, ze mozna sotosowac na polerke itd wiec sprawdze


Na felgi mozliwe ze kupie jeszcze TO Pisza, ze mozna sotosowac na polerke itd wiec sprawdze

Użyłem przed chwilą na próbę takie mieszadło:
Karcher na Tesco Spa (woda, proszek, woda, proszek, woda, osuszacz)
Carplan Colour Fast Scratch Remover
Carplan T-Cut Colour Fast Blue
I przyznam, że efekt jak dla mnie zadowalający.
W porównaniu do Tempo - Scratch Remover nie jest taki szorstki na lakierze.
A jak Wy to ocenicie? Czy po T-Cut Colour Fast czymś to dodatkowo zabezpieczyć czy wystarczy na tym skończyć? W tym rzekomo jest już wosk.
Karcher na Tesco Spa (woda, proszek, woda, proszek, woda, osuszacz)
Carplan Colour Fast Scratch Remover
Carplan T-Cut Colour Fast Blue
I przyznam, że efekt jak dla mnie zadowalający.
W porównaniu do Tempo - Scratch Remover nie jest taki szorstki na lakierze.
A jak Wy to ocenicie? Czy po T-Cut Colour Fast czymś to dodatkowo zabezpieczyć czy wystarczy na tym skończyć? W tym rzekomo jest już wosk.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
elnino pisze:Użyłem przed chwilą na próbę takie mieszadło:
Karcher na Tesco Spa (woda, proszek, woda, proszek, woda, osuszacz)
Carplan Colour Fast Scratch Remover
Carplan T-Cut Colour Fast Blue
I przyznam, że efekt jak dla mnie zadowalający.
W porównaniu do Tempo - Scratch Remover nie jest taki szorstki na lakierze.
A jak Wy to ocenicie? Czy po T-Cut Colour Fast czymś to dodatkowo zabezpieczyć czy wystarczy na tym skończyć? W tym rzekomo jest już wosk.
Wiesz co wygląda ok, tylko mam jedno zastrzeżenie, prawdopodobnie ( a wręcz na pewno ) nie usunąłeś rys tylko je zamaskowałeś, żeby sprawdzic musialbys przetrzec IPA i wtedy realnie ocenisz co się zrobiło. Nie piszę tego po to żeby Cię denerwować


Ale jeśli chodzi o wizualny efekt to


ja tego IPA nie widzialem nigdzie... a nie da sie czyms innym? nie wiem... mam jakies rozne cuda w domu rozpuszczalniki szampony plyny do naczyn do kokpitow brudpur proszek do prania domestos 

Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Wiesz co ipa to alkohol, clhseba ostatnio cos pisał że zastąpił ipa gorzką żołądkową bo mu nie smakowałaelnino pisze:ja tego IPA nie widzialem nigdzie... a nie da sie czyms innym? nie wiem... mam jakies rozne cuda w domu rozpuszczalniki szampony plyny do naczyn do kokpitow brudpur proszek do prania domestos



[ Dodano: Nie 29 Kwi, 2012 ]
Tylko że teraz jak już nałożyłeś te 2 produkty to zmyjesz je, trzeba bylo przetrzeć czyms po tym scratchu bo on pewnie byl do polerowania. a tak zmyjesz tą wierznią warstwę tcut
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alkohol_izopropylowy To jest to IPA? Czy coś innego?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km