Żarzy się kontrolka ładowania, a ładuje jak trzeba dlaczego

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Żarzy się kontrolka ładowania, a ładuje jak trzeba dlaczego

Post autor: orion »

Rzecz tyczy się mojego oriona, już dawno temu pojawiła się w nim głupia usterka, która nie daje już mi spokoju. Mianowicie cały czas żarzy się kontrolka od ładowania akumulatora i czym większe obciążenie tym żarzy się mocniej do tego po włączeniu dwóch standardowych żarówek stopu rozświetla się prawie pełną mocą. Żeby było ciekawiej to ładowanie jest OK pod pełnym obciążeniem, wszystko co się da włączam na max, ładowanie jest na poziomie 13,6.
Nie miałem kłopotu z odpaleniem nawet podczas wysokich mrozów więc ładowanie musi być OK i wykluczam awarię miernika zresztą na rs też pokazuje ładowanie na dobrym poziomie a tam żadne cyrki z kontrolką się nie dzieją.
Gdzie szukać przyczyny, co sprawdzić.
Skąd idzie prąd na kontrolkę ładowania?
Pomóżcie, bo już szału dostaję i za każdą jazdą mierzę ładowanie i niby jest OK a kontrolka się lekko pali. :evil:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

http://www.sciaga.pl/prace/getattach.html?aid=12149

http://forum.klub-wartburga.pl/about1010.html

i cytat ze strony o warczyburgu:

"Jeżel zarówka przy pracującym silniku się żarzy to prawdopodobnie siadła któraś z diod. Jeżeli napięcie jest wyższe na wzbudzeniu to siadła dioda D1 lub D2. Jeżeli wyższe od strony akumlatora to siadła któraś z diod wzbudzenia D3. "


ja za to podepne sie pod temat z nieco innym problemem:

u brata w esie rozladowywal sie akumulator podczas jazdy - nie bylo ladowania. wymienilismy regulator napiecia (moim zdaniem slusznie, bo od wymiany jeszcze sie akumulator nie rozladowal pomimo jazdy niemal non stop z wlaczonym ogrzewaniem tylnej szyby i dmuchawa na pozycji 2-3 i duzych mrozow w meidzy czasie [do -25stC rano] a przy okazji podczas obdukcji starego regulatora okazalo sie, ze przepalila sie jedna z plecionek od szczotek oraz jedna ze szczotek byla wyjezdzona niemal do minimum). teraz po wymianie niby jest wszystko spoko ale na wolnych obrotach pulsuje cale oswietlenie auta (reflektory, podswietlenie zegarow, schowka, radia itd). po dodaniu gazu przestaje i znowu zaczyna jak obroty spadna do obrotow biegu jalowego. co to moze byc ?
Ostatnio zmieniony 19 sty 2009, 14:54 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

z tego co podrzuciłeś wychodzi na to że albo padnięta dioda w alternatorze labo gdzieś jakiś zwarcie , co dziwniejsze to drugi alternator na którym się tak dzieje więc pewnie jakieś zwarcie albo brak masy ,
kurde jak jak lubię takie zabawy z elektryką :evil:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz napiecie na jednym i drugim pinie żarówki po odpaleniu ewentualnie sprawdz napiecie (bodajze wyjscie L) na alternatorze
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Alternator jest 9 -cio diodowy - 6 diod odpowiedzialne jest za ładowanie a trzy za kontrolkę.
Jeśli ładowanie jest to siadła któraś z trzech diod od kontrolki.
Jeżeli dioda siądzie - w tym przypadku nie jest już półprzewodnikowa - to żarówka dostaje masę poprzez alternator i zaczyna żarzyć.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

to jeszcze pytanie, czy tak mogę z tym felerem jeździć bo na razie nie chce mi się tego ruszać i jak ewidentnie stwierdzić że to dioda w alternatorze ?
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli masz ładowanie na aku , to możesz na razie jeździć.
Na pewno dioda - nie musisz stwierdzać.
Do kontrolki ładowania , dochodzi +12 z instalacji a drugie + z alternatora podczas ładowania - gdy alternator nie ładuje wtedy daje minus i kontrolka się świeci - jak trzepnie dioda to puszcza masę na żarówkę.
Twierdzisz , że ładowanie na aku jest , więc padła co najmniej jedna dioda z trzech - odpowiedzialnych za kontrolkę.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a co z moim pulsowaniem na wolnych obrotach ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dam Ci znać jutro - podpytam się naszych elektryków bo ja nie mam pojęcia.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

cidzej pisze:a co z moim pulsowaniem na wolnych obrotach ?
A to moze być akurat przyczyna "wyjechanego" komutatora w alternatorze(pierścieni ślizgowych)..
Robiłem takie coś w T-4 i dopiero wymiana alternatora pomogla. żadne tam czyszczenie mas czy innych styków.
Ale może Jurek dowie się czegoś więcej...
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli komutator a nie jest zjechany do zera to wiem , że nasi tokaże przetaczają z lekka powierzchnie po której chodzą szczotki .
Ale na 100 odpowiem jutro.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

leszek pisze:A to moze być akurat przyczyna "wyjechanego" komutatora w alternatorze(pierścieni ślizgowych)..
ja też tak obstawiam, nisałem Ci to na GG i te pierścienie da się wymienić a jakby co to znam dobrego fachowca który zregeneruje alternator
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Foxkrzysiek

Post autor: Foxkrzysiek »

To ja dorzuce swoje też tak miałałem żarówka się zarzyła lekko jak jezdziełem więc wymontowałem alternator poczyściłem wszystko szczotki były ok a diody miałem zamiar wymienić jak będzie po zimie. Po zamontowaniu okazało się ze jak dodam gazu to kontrolka gaśnie niemal do zera myślę ok do wiosny wytrzyma. Ale pewnego wieczoru jadę i powoli widzę że zaczyna mi brakować napięcia aku padł całkowicie i moje lenistwo sie nie opłaciło. Pojeczałem na szhrot wymontowałem sobie sam alternator za 60 zł i teraz mam spokój a ten stary pewnie zrobię jak będę się nudził. Także jak się coś dzieje z ładowaniem lepiej nie czekać jak ja.....
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze:a co z moim pulsowaniem na wolnych obrotach ?
A więc - elektryk wysłuchał moich opowieści i zamiast dać odpowiedź zadał pytanie;
Czy przed wymianą też pulsowało czy nie.
Jeśli przed wymianą regulatora pulsowało to walnięty jest wirnik , jeśli zaczęło po wymianie to walnięty jest nowy regulator.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 16:45 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

i to jest dobre pytanie poniewaz przed wymiana byl problem wogole z ladowaniem i na wolnych obrotach wszystko przygasalo, radio sie wylaczalo i trzeba bylo dodawac gazu zeby auto nie zdechlo
ODPOWIEDZ