Koszt remontu silnika

Moderator: Moderatorzy

roquo

Koszt remontu silnika

Post autor: roquo »

Witam.
Umarł mi silnik w moim essku i teraz ma odwiecznie zadawany problem wymiana na drugi czy remont.Ja osobiście wolał bym remont bo wiadomo wszystk pewne itp.
Więc pytanie do was ile by kosztowała taka operacja planował bym szlif cylindrów nowe tłoki + pierścienie panewki,zawory no i oczywiście uszczelki itp.
Mój silnik to boskie 1.6 8v EFI i naprawy wykonywał bym sam.
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

jezeli bedziesz robic go sam to zaplacisz tylko za czesci wiec duzo cie niekosztnie :mrgreen: wiec bym sie niebawil w przekladke na twoim miejscu :roll:
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No nie - jak będzie robil sam to i tach za szlify musi zapłacić i o to koledze chodzi.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

Jamszoł pisze:No nie - jak będzie robil sam to i tach za szlify musi zapłacić i o to koledze chodzi.
w sumie masz racje :razz:
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
roquo

Post autor: roquo »

Tak tak chodzi mi oto ile mnie to wszystko wysniesie może juz ktoś już to robił i wie??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Za obróbkę głowicy do tego silnika w Krakowie zyczą sobie od 250-400zł (planowanie, szlif zaworów, sprawdzanie szczelności) za każdy dodatkowy element jak np. wymiana gniazda czy zaworu to dodatkowa kasa zależna od kosztu części (różni producenci= różne koszty) co do dołu to się nie dowiadywałem.
a... gdybyś chciał przy okazji dać inny wałek to u świątka wałek z dłoższymi czasami otwarcia zaworów (cos ala mild road od Pipera) to kośz 700-800zł ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
roquo

Post autor: roquo »

Kurde troche kasy poleci........głównie chodzi mi o dół(ceny panewek, tłoków,pierścieni no i szlifu cylindrów)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

zastanów się, jak już wszystko podliczysz, czy chojnacki ci tego nie zrobi w podobnej cenie i full profesional ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tak naprawde czy jest sens robic ten remont to sam sobie musisz odpowiedziec na pytanie - czy auto jest warte wsadzonych w nie pieniedzy i czy dlugo nim pojezdzisz. jezeli chcesz to zrobic zeby tylko moc jezdzic i masz w planach za rok zmiane auta to albo to zrob najtanszym kosztem (czyli zakup silnika z allegro + przekładka) albo sprzedaj go w stanie jakim jest plus doloz to co masz w wsadzic w remont i kup od drugi sprawny, bo szkoda czasu i kasy ktorej i tak nie odzyskasz. mysle, ze taki pelny remont to nawet przy twojej robociznie to nie wyjdzie mniej niz kolo 1000pln :| za to są ze 2 silniki z allegro i spokojnie rok przejezdzisz (jak nie dluzej) :|
roquo

Post autor: roquo »

Chyba maci racje...korci mnie kupić drugi silnik bo i roboty i kasy mniej a więcej jak 2 max 3 lata nim nie pojezdze....tylko żeby w drugie takie samo G..nie trafić
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

roquo, na allegro jest pelno escortow przeznaczonych do rozbiurki z jeszcze nie zdemontowanym silnikiem - wystarczy podjechac odpalic sobie auto, posluchac silnika, pomierzyc cisnienia sprezaniania i jak bedzie ci pasowal to taki kupic :)

roquo pisze:.tylko żeby w drugie takie samo G..nie trafić
zawsze jest element ryzyka - w koncu to stare auta i nawet jak zrobisz remont generalny za kupe kasy to zawsze istnieje ryzyko, ze np. blok pęknie bo miał skaze materiału albo ktorys z nowych elementów będzie wadliwy.

na allegro czesto potrafia dawac gwarancje na silniki - moze nie dluga ale te 2 tyg czy 30 dni powinno wystarczyc na okreslenie stanu silnika :)
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Koszty remontu silnika to nie tylko części jak by się moglo wydawać... do tego trzeba poskładać na nowych uszzelkach, przy okazji może wymienić jakieś simmeringi, wiadomo że olej i inne płyny też trzeba... Rozrząd i inne cuda któe wyjdą po drodze.. Jak liczyłem remont w moim RQB (głowica, uszczelki, płyny, pierścienie etc -BEZ szlifu i tłoków) to wyszło ok 2000zł. Za niecałe 3000 zrobiłem swapa.
roquo

Post autor: roquo »

To jednak zdecyduje się na drugi silnik,tyle siana niema sensu pakować.....a tak przy okazji do 16v była by potrzebna nowa wiązka i komp?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

roquo pisze:wiązka i komp?
tak - w 16v w stosunku do 8v są inne czujniki i inny eecIV, a co za tym idzie inna wiązka
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie warto robic swapa na 16v - nic nie zyskujesz a i dla gazu lepiej
ODPOWIEDZ