falujące obroty + zamulenie, tylko na benzynie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

falujące obroty + zamulenie, tylko na benzynie

Post autor: siutek »

problem jak w temacie

zastanawiam sie ile elementów jest wykorzystywanych TYLKO podczas pracy na benzynie, a ktore nie maja zastosowania przy zasilaniu LPG.

dzisiaj musialem przejechac sie kawalek na benzynie (zabraklo mi gazu :P) i to bylo najgorsze 10 minut w calej mojej eksploatacji essa, nie dosc ze auto zamulalo do 2000 obrotow, potem szlo calkiem, to na dodatek gdy wrzucalem na luz, lub wciskalem sprzeglo bardzo mocno falowaly mi obroty, az do zgasniecia auta. Co swiatla, czy nawet prog zwalniający, zakręt - samochod gasł. Klnąłem jak szewc :/ ponadto auto bylo bardzo wyczulone na puszczanie gazu, tzn w momencie gdy powoli sciagalem noge z gazu, samochod odwdzieczal mi sie "zabka", przez to musialem jechac na wpol wcisnietym sprzegle i ze stosunkowo wysokimi obrotami... i to sie dzieje tylko podczas jazdy na benzynie, przy LPG nie ma takiego problemu.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

w Cfi nie wykorzystane sygnaly przez lpg (2 generacji) to czujniki temp plynu + powietrza, MAP, czujnik prędkości jazdy(jeśli występuje w aucie) oraz opcjonalnie TPS (jesli nie jest podlaczony lub jest odlaczony programowo w centralce LPG). jeżeli masz LPG 1 generacji (czyli jedyny element sterujący to przełącznik gazu, a cała regulacja odbywa się za pomocą śrub) to w zasadzie poza czujnikiem położenia wału nic więcej nie jest więcej wykorzystywane :D

auto ci szarpie przy zmianie biegu, bo prawdopodobnie nie masz podtrzymania obrotów (nie działa prawidłowo) lub np. mozesz miec poduszki wywalone. ewentualnie (jesli nie masz wykorzystanego TPSa przy LPG) siada czujnik położenia przepustnicy

ja bym sprawdzil czujnik polozenia przepustnicy
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

posiadam lpg I generacji
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no to jak widzisz - auto wogole moze nie odpalac i jezdzic na benzynie, a na gazie pojedzie byle czujnik polozenia walu działał :D

zacznij od resetu kompa, a potem sprawdzaj po kolei czujniki. wszelką wiedzę znajdziesz w dziale technicznym dot. silnika benzynowego :) mozesz sprobowac testu z diodą

tu masz jakieś coś - może pomoże http://web.pertus.com.pl/~waldek/wtryskdane.htm
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

do tego dodam że nie ma się co dziwić że przy instalacji I i II generacji na benzynie silnik słabiej idzie z dołu, nie może być inaczej ponieważ w tych typach instalacji mamy mixer który bardzo zwęża dolot i tym samym ogranicza ilość powietrza podawanego do silnika więc silnik nie ma prawa działać tak jak bez mixera, będzie miał słaby tzw dół i tyle, jest na to sposób wszyscy wiedzą jaki
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

orioninblue, mysle, ze siutek ma na mysli zupelnie innego rodzaju zmulenie - to jest czesty problem - do okolo 2000 rpm auto ciagnie niemilosiernie dlugo i nagle powyzej 2tys rpm dostaje kopa. jest to niesprawność układu sterującego pracą silnika (u mnie powodował to MAP, ale wiem, ze czesto winnym takiego stanu rzeczy jest TPS)
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

cidzej, no to juz wiem jak testowac czujnik polozenia przepustnicy :)
mysle ze kolejny weekend spedze na parkingu przed domem :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

siutek, widzę że znowu masz problem jak ja w orionie. dużo jeździsz na benzynie?:> prawie wogóle co?
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23427
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

albo gaz albo benzyna,z jednego trzeba zrezygnowac żeby na drugim komfortowo się jeździło.gaz do zapalniczek ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

kowal, WieSiu, faktycznie benzyny uzywam tylko do odpalania auta, jednak raz na rok zdarzy mi sie, że zapomne o zatankowaniu gazu i musze sie jakos doturlac do stacji, wiec wtedy jade na benzynie (i klne przy tym siarczyscie :P)
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze:albo gaz albo benzyna,z jednego trzeba zrezygnowac żeby na drugim komfortowo się jeździło.
co wy gadacie ?? mam 3 auta w rodzinie i kazde na benzynie i na gazie jezdzi bezproblemowo więc nie opowiadajcie takich farmazonów :P auto ma jezdzic i na gazie i na benzynie bezproblemowo ! tylko trzeba o to dbać ...
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

u mnie w rodzinie dwa auta mają problemy z jazdą na benzynie ;> te same objawy
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to zaniedbaliście auta troche. najgorzej bedzie jak kiedys stanie, bo wtedy dojscie do tego co sie popsulo moze pochlonac troche kasy i czasu.

pamietajcie, ze auto na LPG ma przede wszystkim dobrze jezdzic na benzynie, a wtedy i z gazem nie powinno sie nic zlego dziać. nie zapominajcie tez o tym, ze auto z LPG trzeba czasem przegonić trochę na benzynie. niektorzy niestety o tym zapominaja i jak sie dorwa do taniego LPG to jezdza kilka lat nie uzywajac Pb a potem sie okazuje, ze szlag trafil pompe paliwa, wtryskiwacze itd itd i jak pewnego dnia auto już nie zapali to nawet nie wiadomo nawet w co pierwsze ręce pchać, bo z reguly jest ogolny obraz nędzy i rozpaczy :|
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

cidzej, masz po czesci racje. nie od dzis wiadomo ze gdy sie czegos nie uzywa to z czasem to niszczeje, i tak tez jest w tym przypadku.

narażę sie mojej przyszlej żonie, ale na wiosne chyba uszczuple nieco domowy budżet i zabiore sie za ratowanie esa. chcialem zmienic autko przed wakacjami, ale ogolnoswiatowy kryzys uderzyl po kieszeni takze mnie :P wiec czeka mnie jeszcze conajmniej poltora roku z esem.

musze go zrobic na glanc, a ze nie mam nawet garazu to bede musial bulic mechanikom...
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23427
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej pisze:co wy gadacie ?? mam 3 auta w rodzinie i kazde na benzynie i na gazie jezdzi bezproblemowo więc nie opowiadajcie takich farmazonów auto ma jezdzic i na gazie i na benzynie bezproblemowo ! tylko trzeba o to dbać ...
I masz calkowita racje, da sie tak jezdzic na tym i na tym bez problemow,ale wiesz jak to w polsce jest,dlatego mam takie zdanie na temat instalacji gazowych. No chyba ze jest sekwencja ale tylko wtedy gdy jest dobrze zalozona. Oczywiscie inne instalacje tez dobrze moga dziala,ale trzeba o silnik dbac i wiedziec jak to robic,zeby dzialal na tym i na tym. Bo nie wierze Cidzej,ze od czasu do czasu nie brykniesz autkiem na benzynie. Jak sie na niej nie jezdzi w ogole,to potem tak auta wariuja.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ