gaśnie, stuka, mam go już kompletnie dość ;(

Moderator: Moderatorzy

Zg0dusi3k

gaśnie, stuka, mam go już kompletnie dość ;(

Post autor: Zg0dusi3k »

Witam. Piszę z problemem bo już mi siły odejmuje... :cry: Otóż tak, trochę ponad tydzień temu miałem jechać na przegląd. Dzień wcześniej jeszcze wszytko sprawdzałem, wszystko było cacy. Na następny dzień jade na przegląd, w połowie drogi czuje nagły spadek mocy i obrotów, co mnie lekko zdenerwowalo ale dojechałem do warsztatu, zgasiłem silnik bo kolejka i poczekałem aż kanał się zwolni. Po odpaleniu czułem jeszcze większy spadek mocy, obroty były na poziomie 400, po puszceniu sprzęgła słychać stukanie jakby od skrzyni biegów, mechanik powiedział ze pali na 3 gary i najlepiej wymienić świece. Po przeglądzie pojechałem szybko do sklepu, kupiłem nowe świece, ale nie miałem czasu ich wymienić to około tydzień samochód stał nie odpalany. Dzisiaj poszedłem wymienić świece, wcześniej sprawdzam czy sie nie polepszyło ale niestety było jeszcze gorzej, obroty falowały między 400 a 100 i praktycznie już gasł i zapalały się kontrolki, jak sie trochę nagrzał to dało radę wcisnąć gaz żeby zwiększyć obroty. Po wymianie świec się nic nie polepszyło, dalej jest jak było, miałem w niedziele jechać do rodzinki, ale chyba nic z tego nie wyjdzie aaa Escort rocznik 94' 1.6 16V EFI Doradzcie coś proszę, bo po mału zaczynam mieć go dosyć, a ostatnio już się wykosztowałem przy wymianie pompy wodnej i jak tak dalej pójdzie to ten samochód puści mnie z torbami :cry:
Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 18:29 przez Zg0dusi3k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak kupowałeś świece , to kup też przewody WN.
Sprawdź też czy masz iskrę na wszystkich świecach , bo możliwe , że nawala cewka wysokiego napięcia i pali Ci nie na 3 ale na 2 gary.
Cewka jest podwójna , czyli w całość złożona tak jak by z dwóch oddzielnych cewek i jedna z nich mogła walnąć.
Wykręć świece - i sprawdź czy na wszystkich masz iskrę a jeśli styknie kasy to dokup przewody WN.
Teraz masz wilgoć i może iskra lata Ci wierzchem .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zg0dusi3k

Post autor: Zg0dusi3k »

Ok dzięki, jutro skocze do sklepu i kupie kable WN, a z tą iskrą to chodzi o to, że na włączonym silniku odczepia się kable od świec tak? Bo sprawdzałem później po prawej i lewej stronie (nie chciało mi się znowu dolotu odczepiać żeby sprawdzić środkowe bo już zimno strasznie było :razz: to jak je odczepiałem to iskra chyba była bo samochód tracił prawie całkiem obroty i gasł). I do tej cewki jest jakiś łatwy dostęp? Bo jeśli tak to może nie trzeba będzie jechać do mechanika tylko sam to wymienie :smile:
gawron

Post autor: gawron »

cewka troszku kosztuje!!!
ele cwymienic jest łatwiutko!!!
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

o rany stary. kupiles swiece, wymieniles pompe paliwa i już bankrut ?? trzeba było się na to naszykować kupując 14-letnie auto :D ja obstawiam pompe paliwa lub przepływomierz :D
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

naprawa może cię wyniesie ze 200-300 zeta i już wielki płacz i masz "go kompletnie dość"? ja wymieniłem silnik i zapłaciłem 1700 zeta i co mam się powiesić?
kupując stare auto trza się liczyć z kosztami.
wymień kable ( bo i tak kiedyś będziesz to musiał zrobić ) i przekonasz się że będzie gitara
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Zg0dusi3k

Post autor: Zg0dusi3k »

heh no cóż, gdybym miał stałą pracę to bym się nie martwił ale w tej chwili chodzę do szkoły i na robote czas mam tylko w soboty co najwyżej (z czego korzystam każdego tygodnia ale mam też inne wydatki ;) ) :razz: A mam go pomału dość, ponieważ co coś w nim zrobie to psuje się następna rzecz. Tak było na początku kiedy wymieniałem kilka mniejszych pierdółek, po 2 tygodniach znowu co innego, a potem musialem wymienić pompe wody (nie dość, że pompa droga to jeszcze za robocizne wołają dużo bo dużo roboty z tym) co z robocizną mnie mało nie wyniosło niestety :???: Wcześniej miałem malucha i ta sytuacja przypomina mi to co działo się z maluszkiem, też obroty miał niskie, prawie nie jeździł, a wystarczyło podregulować podstawowe podzespoły i śmigał bez awarii przez długi czas :smile: Dodatkowo maluch był z 88' roku więc był jeszcze starszy a praktycznie nic się nie psuło w co pewnie trudno uwierzyć :razz: Może też dlatego że nie miało się za bardzo co w nim popsuć ^^ Aha i czy przewody mogą być jakieś bardziej noname dedykowane do escorta czy lepiej np motorcrafta dać?
Awatar użytkownika
Robert89
Posty: 151
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:48
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: Robert89 »

Lepiej kup Motorcrafta albo NGK nizno name :smile: drozsze ale dlugo na nich pojezdzisz :smile:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

jeżeli masz kable stere to kup nowe ale jeżeli są nowe to pozycz od kogoś i zamontuj to będziesz mieć pewność że to kable. tak samo z cewką zrób.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Takie uroki escorta, ja wymieniłem w swoim już w zasadzie wszystko, włożyłem tyle samo (jeśli nie więcej) niż za niego zapłaciłem a i tak co chwile coś nowego się psuje, ma swoje humorki i jeździ dobrze jak ma ochotę :) A co do kabli to lepiej kup NGK, Motorcrafta albo ewentualnie Bosha, Może zapłacisz więcej ale będziesz miał pewność że auto długo na nich pojeździ
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

ale jak wymienisz kable nie-pomyl kolejności w połączeniu ich bo narobisz kaszankę
kabel po kablu zmień
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jezeli chcesz tanie i dobre kable to kup sobie janmory http://www.janmor.pl/pl/sklep.php?p=mai ... odu=00249p ale jak na moj gust to wywalisz kase w bloto, bo moim zdaniem to nie wina kabli.

swoja droga to ile ty placiles za ta pompe ?? przeciez one są tanie http://moto.allegro.pl/item487796998_po ... 6_16v.html
Zg0dusi3k

Post autor: Zg0dusi3k »

Za pompe płaciłem 150zł w sklepie forda :P wiesz, dla mnie to dość dużo tym bardziej, że robocizna wyniosła drugie tyle, a wcześniej też trochę kaski włożyłem :razz: dzisiaj kupie przewody i zobaczymy. Jak to nie będzie to, to fordzik najwyżej postoi kolejny miesiąc aż kase znowu uzbieram na następne części i na mechanika :???:
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

Zg0dusi3k pisze:Za pompe płaciłem 150zł w sklepie forda :P wiesz, dla mnie to dość dużo tym bardziej, że robocizna wyniosła drugie tyle, a wcześniej też trochę kaski włożyłem :razz: dzisiaj kupie przewody i zobaczymy. Jak to nie będzie to, to fordzik najwyżej postoi kolejny miesiąc aż kase znowu uzbieram na następne części i na mechanika :???:
zaoszczedzisz na paliwie
i przy-okazji możesz se po reparowac poszczególne części
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Zg0dusi3k

Post autor: Zg0dusi3k »

wymieniłem przed chwilą kabelki, niestety nie pomogło, dalej obroty niskie ale jest chyba postęp :razz: minimalnie dostał mocy w porównaniu do wczoraj i zauważyłem jedną rzecz. Obroty teraz stoją cały czas na około 400 ale po włączeniu świateł zaczynają znowu falować w dól. Czy to jednak może być ta cewka? Bo wydaje mi się że to jednak coś z prądem nie tak jest. Co o tym myślicie?
ODPOWIEDZ