Mam takie pytanko i problem. Od jakiegoś czasu widzę, że gdy wrzucę na luz i silnik zejdzie do niskich obrotów, na kilka sekund zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Przy czym silnik ani nie traci obrotów i cały czas chodzi jak należy. Również gdy toczę sie powoli np. w korku i dam jedynkę, puszczę sprzęgło i nie dam gazu, również na chwilę zapali mi się ta kontrolka. Co to może być?
A co do sugestii sajsena, to kto wie.... Kiedyś jak mi rozwaliło wałek rozrządu to kumpel mówił że to może być przez pompę, więc ten wątek już drugi raz się przewinął
czyli tak jak pisalem pompa oleju
a teraz wiem czemu w fiacie 125p
zatarlem silnik
obiawy byly takie ze na wolnych obrotach tlila sie lampka oleju
i na zimnym silniku dostal w du....(silnik)
i sie zatarl wiec tam bym szykal przyczyn
sajsen pisze:czyli tak jak pisalem pompa oleju
a teraz wiem czemu w fiacie 125p
zatarlem silnik
obiawy byly takie ze na wolnych obrotach tlila sie lampka oleju
i na zimnym silniku dostal w du....(silnik)
i sie zatarl wiec tam bym szykal przyczyn
k...a nawet nie strasz. 1,5 roku temu wybuliłem 2500 zł na remont silnika
Hmmm.... a można jakoś sprawdzić stan pompy oleju? Pamiętam tylko że jak jakiś czas temu zapomniałem że mam zdjętą pokrywę zaworów i odpaliłem silnik, to później szybciutko musiałem elewację malować bo myślałem że mnie Teściowa zaj..... Tak więc wydaje mi się że ciśienie daje dobre i chciałbym się nie mylić...
Wykołuj skądś ( jakiś warsztat samochodowy) manometr ciśnieniowy - ale nie elektryczny , tylko mechaniczny.
Wykręć czujnik ciśnienia oleju a poprzez redukcję podłącz manometr.
Bedziesz pewny na 100 w jakim stanie jest pompa oleju.
Jeżeli mowa o oleju ! to w jaki sposob można poprawic ciśnienie w slniku. Czy jest jakiś zaworek przelewowy którym można to zrobić? Obawiam się że stuki w silniku w górnej częsci mogą byc spowodowane małym ciśnieniem oleju. Napewno sprawdzę ciśnienie jakie jest , ale na wszelki przypadek, poproszę o wskazanie tegoż zaworka . Jeszcze jedno jakie ma być ciśnienie oleju oraz na tłokach . Mam escorta 1,4, ośmio- zaworowego. !! Pozdrawiam
jurex02
te stuki to nie od zbyt małego ciśnieni oliju,tylko winne są popychacze chudrałliczne-moga sie przytykać przy starszych silnikach.
zwiększyć ciśnieni można tylko poprzez przerobienie pompy(zmiane sprężynki i skasowanie nuzu na przekładni pompy)
Moim zdaniem winne mogą być tak zwane szklanki, nie utrzymują ciśnienia i żle popychają dźwidienki zaworowe a te jak nie otworzą zaworu to i silnik się chwilowo zatnir.
Na jakim oleju jeździsz i ile na nim przejechałeś ?