Kontrolka ciśnienia oleju

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: morgon »

Mam takie pytanko i problem. Od jakiegoś czasu widzę, że gdy wrzucę na luz i silnik zejdzie do niskich obrotów, na kilka sekund zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Przy czym silnik ani nie traci obrotów i cały czas chodzi jak należy. Również gdy toczę sie powoli np. w korku i dam jedynkę, puszczę sprzęgło i nie dam gazu, również na chwilę zapali mi się ta kontrolka. Co to może być?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

możesz mieć niski poziom oleum - to najprostsze wyjaśnienie
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
sajsen

Post autor: sajsen »

kiedys slyszalem ze pompa olejowa moze byc winna
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Yagr, oleju jest prawie max

A co do sugestii sajsena, to kto wie.... Kiedyś jak mi rozwaliło wałek rozrządu to kumpel mówił że to może być przez pompę, więc ten wątek już drugi raz się przewinął
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12915
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4375
tam opisałem co ja miałem z kontrolką więc może pomogę. ostatni mój post to wyjaśnienie mojego przypadku.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
sajsen

Post autor: sajsen »

czyli tak jak pisalem pompa oleju
a teraz wiem czemu w fiacie 125p
zatarlem silnik
obiawy byly takie ze na wolnych obrotach tlila sie lampka oleju
i na zimnym silniku dostal w du....(silnik)
i sie zatarl wiec tam bym szykal przyczyn
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

sajsen pisze:czyli tak jak pisalem pompa oleju
a teraz wiem czemu w fiacie 125p
zatarlem silnik
obiawy byly takie ze na wolnych obrotach tlila sie lampka oleju
i na zimnym silniku dostal w du....(silnik)
i sie zatarl wiec tam bym szykal przyczyn
k...a nawet nie strasz. 1,5 roku temu wybuliłem 2500 zł na remont silnika

Hmmm.... a można jakoś sprawdzić stan pompy oleju? Pamiętam tylko że jak jakiś czas temu zapomniałem że mam zdjętą pokrywę zaworów i odpaliłem silnik, to później szybciutko musiałem elewację malować bo myślałem że mnie Teściowa zaj..... Tak więc wydaje mi się że ciśienie daje dobre i chciałbym się nie mylić...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wykołuj skądś ( jakiś warsztat samochodowy) manometr ciśnieniowy - ale nie elektryczny , tylko mechaniczny.
Wykręć czujnik ciśnienia oleju a poprzez redukcję podłącz manometr.
Bedziesz pewny na 100 w jakim stanie jest pompa oleju.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jurex02

Post autor: jurex02 »

Jeżeli mowa o oleju ! to w jaki sposob można poprawic ciśnienie w slniku. Czy jest jakiś zaworek przelewowy którym można to zrobić? Obawiam się że stuki w silniku w górnej częsci mogą byc spowodowane małym ciśnieniem oleju. Napewno sprawdzę ciśnienie jakie jest , ale na wszelki przypadek, poproszę o wskazanie tegoż zaworka . Jeszcze jedno jakie ma być ciśnienie oleju oraz na tłokach . Mam escorta 1,4, ośmio- zaworowego. !! Pozdrawiam
gawron

Post autor: gawron »

jurex02
te stuki to nie od zbyt małego ciśnieni oliju,tylko winne są popychacze chudrałliczne-moga sie przytykać przy starszych silnikach.
zwiększyć ciśnieni można tylko poprzez przerobienie pompy(zmiane sprężynki i skasowanie nuzu na przekładni pompy)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Masz tu tabelkę - jej kawałek
Załączniki
ES 1,4.JPG
jurex02

Post autor: jurex02 »

Jeżeli popychacz się nie napełnia to co proponujesz ?Acha - na biegu jałowym w pewnym momencie silnik się przycina . Czy to może być ta przyczyna?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim zdaniem winne mogą być tak zwane szklanki, nie utrzymują ciśnienia i żle popychają dźwidienki zaworowe a te jak nie otworzą zaworu to i silnik się chwilowo zatnir.
Na jakim oleju jeździsz i ile na nim przejechałeś ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jurex02

Post autor: jurex02 »

Obecnie zaupiłem olej Ford 10/40W , a przejechane z 200,000km. Wałek rozrząd oraz popychacze mają rok !!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ale ile km przejechałeś na tym co teraz masz oleju ?
Jak masz stary i za gęsty , to zawory pukają
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ