łączniki drążków końcówki drążków i wachacze

Moderator: Moderatorzy

robertus

łączniki drążków końcówki drążków i wachacze

Post autor: robertus »

witam mam wywalone łączniki juz kupione i końcówki drążków - sworzen wachacza jeszcze w dobrym stanie - orgnial forda nitowany ale juz powoli powyginane guny tuleji wachacza napewno przednie ale niewiem czy tylnie moje pyt brzmi czy jak juz wymieniac to wszystkie tujele + sworzen czy moze same tuleje- czy pojezdzic jeszcze na tym i wymienic caly wachacz moge kupic tuleje orginalne fordowskie za dobra cene jakies 50 zl strona ale fordowskiego sworznia niemozna kupic w takim razie ewent jaki jakbym mial wymieniac i jak naciskam przednie zawieszenie to skrzypi to co to sprezyna czy co ? pozdrawiam
p.s mam czym pracowac jednak prasy niemam jedynie dyze imadlo da rade do tych tuleji?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Da radę ale się trochę pomęczysz a na koniec i tak będziesz miał nowe tuleje i i swożeń zwrotniczy w starym wahaczu.
Wybór należy do Ciebie - wahacz kompletny nie jest dużo droższy od kompletu tulei i swożnia zwrotniczego a poza tym wahacz jak masz kanał , to wymienisz w 20 minut a jak bedziesz go naprawiać to dużo dłużej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
robertus

Post autor: robertus »

czyli odrazu wymieniac wszystko, to jaki wachacz kupic - firma ?,
p.s chce miec zawieszenie jak w nowym samochodzie co jeszcze wymienic amory - sprezyny zeby mi nic nie stukalo tylko plynnie jak przejezdzam przez np. próg
1. koncowki drazka, laczniki drazka, tuleje drazka
2. wachacz caly (jaki bo orginal niewiem ile kosztuje a jakis dobry zamiennik ewent.)
3. amory sprezyny? same amortyzatory ? na motorcrafty jest promocja po 145 zl czy sprezyn nie czeba moze?

bylem na przegladzie ale teksty typu moze jeszcze byc (amortyzator) mnie to nie satysfakcjonuje - pojade dzisiaj drugi raz sprawdze ile tam procent powinno byc ?
pytalem czy7 wymienic caly wachacz mowil same tuleje, to juz niewiem
nieche mi sie za 3 miesiace znowu robic zbieznosci i tam zagladac
pozdrawiam
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

robertus pisze:to jaki wachacz kupic - firma ?,
chcesz solidne to lemford, jak zależy ci na tym żeby działało to TRW lub jeszcze tańsza opcja to Teknorot - u brata śmiga już drugi rok bez problemów
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4641
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ja bym zainwestował w Lemfordera albo TRW, ewentualnie może być też Delphi, całkiem dobrze się spisuje
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

robertus pisze:bylem na przegladzie ale teksty typu moze jeszcze byc (amortyzator) mnie to nie satysfakcjonuje - pojade dzisiaj drugi raz sprawdze ile tam procent powinno byc ?
co do % skuteczności tłumienia amorów to nie jest tak że jak nowy to ma 100% :) Nówka amor zaraz po montażu ma 70-80% po kilkuset km wzrasta ale w życiu nie spotkałem się z amorem powyżej 90%. Sprawdzałem to na wytrząsarce po wymianie amorów w moim starym seju i wdałem się w rozmowę z diagnostą który stwierdził że tak naprawdę to wytrząsarka może świetnie wykazać różnicę między jednym a drugim amorem na osi oraz ewentualnie wyłapać całkiem padnięty amor. Wyniki z zakresu 60% w górę są już trudne do interpretacji. W wypadku nowych amorów dochodzi fakt że tak jak wcześniej pisałem muszą się dotrzeć. Jest to z kolei wynikiem m.in. tego że amortyzatory powinny być przechowywane w pozycji pionowej a czy ktoś z was widział sklep w którym amory nie leżą poziomo??? :lol:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
robertus

Post autor: robertus »

po 64 % przód i 67% tył tagze niewiem chyba niema sensu jeszcze zmieniac bylem na 'przegladzie' i gosciu mi mowil zebym nie wymienial tuleji jeszcze beda, dopiero jak sworznie to wtedy calosc niewiem ale na nierownosciach stuka moze byc ze to tylko te łączniki i koncówki drazkow przy duzej predkosci tez cos bije w kole
znowu bylem tez tydzien temu bylem na przegladzie (do dowodu rej) to mowil ze tuleje wachacza zmienic jeden tak drugi tak
a wy jak myslicie ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a ja myślę że masz już luz na gumach stabilizatora :P
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
robertus

Post autor: robertus »

jutro zmieniam końcówki drążka tuleje stabilizatora i łączniki stabilizatora -w jeden ma juz zerwane gumy wlasne w tym prawym drugi wyglada na caly, z wachaczem sie jeszcze wstrzymam jak nie bede usatysfakcjonowany to zmienie tez wachacz na lemfordera albo trw, a koncowki drazka kier chyba tez tej firmy kupie chyuba ze nie bedzie kolosalnej roznicy do orginalow
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

robertus, jak robisz przy łącznikach to sprawdź sobie te gumy na stabilizatorze. Jeśli masz tam luz to wymienisz łączniki a za jakiś czas znowu ci się wytłuką właśnie przez te gumy na drążku stabilizatora...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4641
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

A te gumki stabilizatora nie powinny być droższe niż 10zł za sztuke :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

robertus pisze:jak naciskam przednie zawieszenie to skrzypi to co to sprezyna czy co
Skrzypi sworzeń piasty - ale jak wymienisz wahacz to i sworzeń będziesz miał nowy .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
robertus

Post autor: robertus »

napisalem ze bede wymienial te tuleje (gumy stabilizatora), laczniki i koncowki drazka zrobie wg. opisu jamszoł-a i nie bede robil zbieznosci, kurde niewiem czy nie kupic koncowek drazkow motorcrafta bo sa po 65 zl tylko ze z internetu- chyba dobra cena bo na miejscu kupie w tej cenie zamienniki, zastanawiam sie tez nad wachaczem bo nie jest w takim calkiem zlym stanie .
ODPOWIEDZ