pytanie teoretyczne - nieprawidłowy kąt zapłonu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

pytanie teoretyczne - nieprawidłowy kąt zapłonu

Post autor: cidzej »

mam pytanie koledzy - czy jak jest nieprawidlowo dobrany (przesunięty ?) kąt zapłonu na aparacie to w samochodzie z LPG nie powinno od razu wyjść poprzez strzaly w kolektor ??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Z takimi pytaniami to tylko do Grzesia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

w tvn turbo właśnie to słyszałem, ale tvn to ITI więc różnie może być z tym co mówią
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kurna ale ja sie nei pytam o program w tvn turbo tylko staremu w nissanie troche silnik wariuje i gosciu zasugerował, że może być zapłon przestawiony a mi sie wydaje, ze jakby byl to na gazie powinno strzelać ...... czy sie mylę :|
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Łukasz, z czy w nissanie ojca nie jest czasem wyprzedzenie zapłonu regulowane podobnie jak w esach z EFI przez ECU?
Co do strzałów, to jeśli już kąt zapłonu będzie źle ustawiony to może do nich dochodzić, może też gdy zapłon będzie zbyt wczesny następować coś w rodzaju spalania stukowego - mieszanka będzie dostawać iskrę gdy tłok będzie jeszcze zbyt daleko od maksymalnego górnego położenia. Przynajmniej ja tak sądzę - coś podobnego miałem gdy aparat zapłonowy w którymś z malaczy się przekręcił....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nissan ma aparat zapłonowy, nie ma czujnika położenia wału [hehe, a podobno japońce to tacy specjaliści od śilników :P) za to ma czujnik spalania stukowego, który głupieje .... i stąd jedna z diagnoz o nieprawidłowym ustawieniu kąta zapłonu
ODPOWIEDZ