pytanie teoretyczne - nieprawidłowy kąt zapłonu
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
pytanie teoretyczne - nieprawidłowy kąt zapłonu
mam pytanie koledzy - czy jak jest nieprawidlowo dobrany (przesunięty ?) kąt zapłonu na aparacie to w samochodzie z LPG nie powinno od razu wyjść poprzez strzaly w kolektor ??
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Z takimi pytaniami to tylko do Grzesia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Łukasz, z czy w nissanie ojca nie jest czasem wyprzedzenie zapłonu regulowane podobnie jak w esach z EFI przez ECU?
Co do strzałów, to jeśli już kąt zapłonu będzie źle ustawiony to może do nich dochodzić, może też gdy zapłon będzie zbyt wczesny następować coś w rodzaju spalania stukowego - mieszanka będzie dostawać iskrę gdy tłok będzie jeszcze zbyt daleko od maksymalnego górnego położenia. Przynajmniej ja tak sądzę - coś podobnego miałem gdy aparat zapłonowy w którymś z malaczy się przekręcił....
Co do strzałów, to jeśli już kąt zapłonu będzie źle ustawiony to może do nich dochodzić, może też gdy zapłon będzie zbyt wczesny następować coś w rodzaju spalania stukowego - mieszanka będzie dostawać iskrę gdy tłok będzie jeszcze zbyt daleko od maksymalnego górnego położenia. Przynajmniej ja tak sądzę - coś podobnego miałem gdy aparat zapłonowy w którymś z malaczy się przekręcił....
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"